Poster: Esmee
he ik ben nu vandaag de hele dag bijna bezig geweest met mixen, en gewone original mixes gaan al steeds wat beter, maar waar ik nog moeite mee heb is om radio edits gelijk te krijgen, ik vind dat gewoon lastig om goed te horen... licht dan aan mij??
Dat ligt deels aan jou ja... Wat je eigenlijk aan het trainen bent is het onderschijden van 2 verschillende nummers, je bent eigenlijk je gehoororgaan aan het trainen om nauwkeuriger te kunnen luisteren. Probeer eens wat met je volume, vaak moet je hem in het begin best hard zetten, maar naar mate je je gehoor meer traint kun je hem steeds zachter zetten. Als je eenmaal goed kan beatmatchen e.d zul je merken dat je uithoudingsvermogen nog niet optimaal is, op dat moment dat je het niet meer kan horen krijg je zogenaamde luistermoeheid. Ga dan effe rustig een colaatje drinken ofzo (want nu ook, je staat de hele dag te mixen... neem pauzes!!) dan neemt die moeheid weer af en kun je weer verder. Hoe zachter je volume, hoe langer je kan mixen!
Zoiets was t volgens mij...
En over die radio-edits... ik mix bijna alleen nog maar met radio edits, gewoon een kwestie van creatief loops maken, maar ook hiervoor geld: oefennen oefennen oefennen en nog belangrijker: je moet iedere noot, iedere seconde van een nummer kennen, je moet het nummer van binnen en van buiten kennen. Alles bij elkaar maakt dan een dikke mix!