De Late Leeuw Chat Corner Deel 23 (20/42)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Yorick    posted on 03-08-2009 23:22
User edit by Yorick on 03-08-2009 @ 23:27:54 (79%)
Mod edit by Lead on 04-08-2009 22:49 (100%)

What do you think about De Late Leeuw Chat Corner Deel 23 ??

Vote :   

Esmee    posted on 15-08-2009 17:16
nja zie me als lot genoot Happy, laughing
ik heb sinds gisteren mn gear... maar t gaat wel aardig (al had ik daarvoor al wat geoefend bij vrienden)
niiicola    posted on 15-08-2009 17:18
Heb je trouwens mijn EDIT gelezen want jij hebt Reason 4 dus miss weet jij het...
Gewoon.
Esmee    posted on 15-08-2009 17:19
uh nee waar staat ie?
hier in LL?

heb t al,
geen idee, ik heb geen keyboard Winking my eye
speel t altijd eerst op piano en voer t dan met de muis is.
Keyboard komt na mn dj set, maar ik denk niet dat produceren echt iets voor mij is, ik kijk nog wel even.
User edit by Esmee on 15-08-2009 @ 17:20:38 (100%)
niiicola    posted on 15-08-2009 17:20
Ow, was vergeten EDIT er voor te zetten Tongue Dit was em:

Hoe kan je trouwens instellen dat je bij Reason 4 via MIDI het geluid naar m'n keyboard laat lopen, heb namelijk een uitgebreid keyboard (Yamaha PSR-3000)...
Dus zodat het keyboard de MIDI signalen opvangt en ze omzet naar geluid en dat het dan uit de boxen van mijn keyboard komt, dat kan namelijk wel bij Cubase!
Gewoon.
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:25
Poster: niiicola
Ow, was vergeten EDIT er voor te zetten Tongue Dit was em:

Hoe kan je trouwens instellen dat je bij Reason 4 via MIDI het geluid naar m'n keyboard laat lopen, heb namelijk een uitgebreid keyboard (Yamaha PSR-3000)...
Dus zodat het keyboard de MIDI signalen opvangt en ze omzet naar geluid en dat het dan uit de boxen van mijn keyboard komt, dat kan namelijk wel bij Cubase!
 Jij bedoelt gewoon MIDI out naar je keyboard, zodat je keyboard noten ontvangt van Reason en die afspeelt met geluiden van het keyboard? Zover ik weet stuurt Reason geen MIDI out uit. Zou ook wel logisch zijn dat dat niet kan, want de audio output van de hardware waar je de noten naartoe zou sturen zou niet opgenomen kunnen worden. Wellicht dat dit wel kan met de combi Reason+Record?
User edit by Lawrenz on 15-08-2009 @ 17:26:25 (36%)
niiicola    posted on 15-08-2009 17:29
Wat is de Combi Reason+Record? Maar bij Cubase kan het wel, hoezo niet bij reason?
Gewoon.
Esmee    posted on 15-08-2009 17:31
maakt het eigenlijk veel uit?
je kunt toch ook gewoon t geluid over je pc speakers laten lopen? ik zie t verschil niet helemaal... die zijn vaak zelfs beter. Of zie ik dit verkeerd als keyboard leek?
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:36
Wat is de Combi Reason+Record? Maar bij Cubase kan het wel, hoezo niet bij reason?
 Record is de software van Propellerhead (momenteel in beta) waarmee je opnames kunt maken. In Reason kun je alleen met behulp van MIDI opnemen, en alleen synths die in het programma zitten gebruiken (exclusief samples die je kunt laden natuurlijk, maar echt audio opnemen kun je niet in Reason). Als je Record en Reason allebei installeert werken ze samen vanuit Record, oftewel kun je synths uit Reason direct gebruiken?in Record.
Waarom het in Cubase wel kan en in Reason niet is daarom waarschijnlijk: MIDI out wordt het meeste gebruikt om in de sequencer noten in te spelen, die door te sturen naar een hardware synthesizer, en de audio output van die synthesizer op laten nemen in de sequencer/software. Omdat je geen audio kunt opnemen in Reason, lijkt de MIDI out functie mij ook overbodig.
niiicola    posted on 15-08-2009 17:37
Je ziet het verkeerd, mijn keyboard is gemaakt voor midi signalen en meestal kan een gewone pc geluidskaart daar niet zo goed mee omgaan en worden de tonen vervormt... Mijn laptop kostte 1500 en mijn keyboard ook, mijn laptop is voor vanalles gemaakt, mijn keyboard specefiek voor MIDI.
Gewoon.
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:40
Je ziet het verkeerd, mijn keyboard is gemaakt voor midi signalen en meestal kan een gewone pc geluidskaart daar niet zo goed mee omgaan en worden de tonen vervormt... Mijn laptop kostte 1500 en mijn keyboard ook, mijn laptop is voor vanalles gemaakt, mijn keyboard specefiek voor MIDI.
 Nee, jij ziet het verkeerd. Met MIDI kun je g??n audio signalen versturen, enkel de noten en nootwaarden. Zoals je zegt, een normale pc geluidskaart kan geen midi signalen uitsturen. Een goeie geluidskaart wel, die heeft gewoon MIDI in en MIDI uit. Jij vraagt nu, waarom je geen MIDI uit kan sturen naar je keyboard vanuit Reason. En zie hierboven je antwoord.
Dolivieira    posted on 15-08-2009 17:41
Je moet ook een Asio geluidskaard gebruiken die je of USB, Fiewire?of via je PCikaart gleuf kan aansluiten. Of te wel een die asio ondersteunt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 15-08-2009 @ 17:42:28 (34%)
niiicola    posted on 15-08-2009 17:41
Maar met Cubase kan het wel! Dus dat snap ik niet! K heb gewoon zo'n usb kabel met aan de laptop kant gewoon een usb stekkertje en aan mijn keyboard kan een vierkant usb stekkertje (wat meestal ook in een printer zit)
Gewoon.
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:42
Poster: djdolivieira
Je moet ook een Asio geluidskaard gebruiken die je of USB, Fiewire?of via je PCikaart gleuf kan aansluiten.
 Dan heb je het over audio. MIDI-USB interfaces bijvoorbeeld hebben geen ASIO nodig.
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:43
Maar met Cubase kan het wel! Dus dat snap ik niet! K heb gewoon zo'n usb kabel met aan de laptop kant gewoon een usb stekkertje en aan mijn keyboard kan een vierkant usb stekkertje (wat meestal ook in een printer zit)
 Ja, en daarmee worden MIDI signalen verstuurd. Geen audio signalen. Reason stuurt geen MIDI signalen uit, dus daarom kun je het niet naar je keyboard versturen zodat het op je keyboard afgespeeld wordt.
edit: ben iets te fanatiek bezig, sorry voor de dubbelpost?Cool
User edit by Lawrenz on 15-08-2009 @ 17:44:02 (13%)
niiicola    posted on 15-08-2009 17:45
Kijk, DAT wilde ik gewoon weten, of het nou kan of niet met Reason... Een ja of nee was al genoeg geweestTongue Tnx

EDIT: Wat is nou eigenlijk dat Combi+Record wat jij zei?
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-08-2009 @ 17:46:20 (52%)
Lawrenz    posted on 15-08-2009 17:46
Kijk, DAT wilde ik gewoon weten, of het nou kan of niet met Reason... Een ja of nee was al genoeg geweestTongue Tnx
 Ja of nee vind ik nooit genoeg, ik leg het altijd ff uit?Cool
edit: de combinatie Record en Reason kan nog niet. Record is het nieuwe pakket van Propellerhead (maker van Reason) dat momenteel in beta is. Record is bedoelt om audio opnames te maken. Bij Propellerhead gaan ze zo te werk, dat wanneer je Reason en Record allebei aangeschaft en geinstalleerd hebt, je Reason kunt gebruiken vanuit Record. Oftewel: de synths en samplers uit Reason direct in Record gebruiken!
User edit by Lawrenz on 15-08-2009 @ 17:48:05 (100%)
Esmee    posted on 15-08-2009 18:38
goed we hebben een nieuw huisdier...
een libelle...
ik heb perongeluk een libelle bijna vermoord door bovenop hem te gaan zitten toen we wilde bbq'en...
zusje hysterisch: je zit op eeen beest *********!! :@
en nu uhhm leeft hij nog maar hij vliegt niet meer
dus hij heeft eten gehad, wat drinken, ligt op een dienblad....
iig, hij mag niet weg....
als hij dood is wil ze hem nog bewaren in een potje ook.... hoezo dierenfreak...
ik: nu heeft hij wss pijn dat is zielig, kun je hem beter op de grond leggen en dood stampen, dan heeft hij er geen last meer van.
nou dat viel heleemaal niet goed XD
niiicola    posted on 15-08-2009 18:39
HAHAHAHAHA, een libelle als huisdier!!! HAHAHAHAHA
Gewoon.
Stefjuuh    posted on 15-08-2009 18:42
Zoo.. terug van summerdance finale, niet gewonnen helaas, zat er niet 100% lekker in.. Zometeen lekker naar snoey luisteren, dan lucien foort, benny rodriquez en hardwell..!
Esmee    posted on 15-08-2009 18:45
oh helaas das jammer
hoeveelste ben je geworden?
of was het een finale van 1 tegen 1?
of weet je niet hoeveeelste je bent geworden? was het gewoon dat er 1winnaar bekend werd gemaakt?
MaximDJ    posted on 15-08-2009 18:53
HAHAHAHAHA, een libelle als huisdier!!! HAHAHAHAHA

Nou....Wij hadden thuis, een zwaan van 3 weken....Erg leuk:p Vergt heeeel veel aandacht..En nee, we wonen niet op een boerderij, maar in een hoekhuis, met gelukkig een sloot achter het huis:D

Toen ie 6 weken was, hebben we hem naar de beste vogelopvang gebracht, en bezoeken hem nu eens in de 2 weken. Hij zit daar nu met 6 anderen van zijn leeftijd, en heeft het helemaal naar zijn zinHappy, laughing
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Esmee    posted on 15-08-2009 18:58
ik woon ook aan een sloot, de buurman doet nooit wat aan zn huis en nu had ie dus een eendennest op zn dak blijkbaar...
ik kwam namelijk een keer thuis, kom mn slaap kamer in... zit er een baby eendje...
doe mn slaapkamer raam dicht en loop naar de deur van het takterras
zie ik nog een eend lopen (zo'n baby) ik had echt zoiets van WTF

nja die beestje in de wasmand gestopt en bij mama eend gezet die beneden in de sloot liep te kwaken...
vervolgens was mama weer blij, kom ik naar boven... zit er weer 1 XD
vervolgens kwamen we er dus achter dat die bij de buurman vandaan kwamen en toen hebben we ze alle 8 beneden gezet.
maar je kijkt wel raar op als erop een eend in je kamer zit.
Boyd    posted on 15-08-2009 19:47
Poster: Esmee
ik woon ook aan een sloot, de buurman doet nooit wat aan zn huis en nu had ie dus een eendennest op zn dak blijkbaar...
ik kwam namelijk een keer thuis, kom mn slaap kamer in... zit er een baby eendje...
doe mn slaapkamer raam dicht en loop naar de deur van het takterras
zie ik nog een eend lopen (zo'n baby) ik had echt zoiets van WTF

nja die beestje in de wasmand gestopt en bij mama eend gezet die beneden in de sloot liep te kwaken...
vervolgens was mama weer blij, kom ik naar boven... zit er weer 1 XD
vervolgens kwamen we er dus achter dat die bij de buurman vandaan kwamen en toen hebben we ze alle 8 beneden gezet.
maar je kijkt wel raar op als erop een eend in je kamer zit.

Nog geluk gehad, dat ie niet je hele huis ondergescheten heeft.
Nvie    posted on 15-08-2009 20:18
Raar, eenden op het dak... zijn het geen ganzen?
Esmee    posted on 15-08-2009 20:47
nee gewoon eenden, plat dak heb ik trouwens Winking my eye
en eenden kunnen gewoon vliegen, dus die vliegen zo naar boven, ganzen hebben we gelukkig niet dichtbij, die schijten echt de hele boel onder en vermedigvuldigen zich echt te snel :O

87 Users online: 62 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 2.652
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.121.618