Poster: niiicolaJij bedoelt gewoon MIDI out naar je keyboard, zodat je keyboard noten ontvangt van Reason en die afspeelt met geluiden van het keyboard? Zover ik weet stuurt Reason geen MIDI out uit. Zou ook wel logisch zijn dat dat niet kan, want de audio output van de hardware waar je de noten naartoe zou sturen zou niet opgenomen kunnen worden. Wellicht dat dit wel kan met de combi Reason+Record?
Ow, was vergeten EDIT er voor te zettenDit was em:
Hoe kan je trouwens instellen dat je bij Reason 4 via MIDI het geluid naar m'n keyboard laat lopen, heb namelijk een uitgebreid keyboard (Yamaha PSR-3000)...
Dus zodat het keyboard de MIDI signalen opvangt en ze omzet naar geluid en dat het dan uit de boxen van mijn keyboard komt, dat kan namelijk wel bij Cubase!
Poster: niiicolaRecord is de software van Propellerhead (momenteel in beta) waarmee je opnames kunt maken. In Reason kun je alleen met behulp van MIDI opnemen, en alleen synths die in het programma zitten gebruiken (exclusief samples die je kunt laden natuurlijk, maar echt audio opnemen kun je niet in Reason). Als je Record en Reason allebei installeert werken ze samen vanuit Record, oftewel kun je synths uit Reason direct gebruiken?in Record.
Wat is de Combi Reason+Record? Maar bij Cubase kan het wel, hoezo niet bij reason?
Poster: niiicolaNee, jij ziet het verkeerd. Met MIDI kun je g??n audio signalen versturen, enkel de noten en nootwaarden. Zoals je zegt, een normale pc geluidskaart kan geen midi signalen uitsturen. Een goeie geluidskaart wel, die heeft gewoon MIDI in en MIDI uit. Jij vraagt nu, waarom je geen MIDI uit kan sturen naar je keyboard vanuit Reason. En zie hierboven je antwoord.
Je ziet het verkeerd, mijn keyboard is gemaakt voor midi signalen en meestal kan een gewone pc geluidskaart daar niet zo goed mee omgaan en worden de tonen vervormt... Mijn laptop kostte 1500 en mijn keyboard ook, mijn laptop is voor vanalles gemaakt, mijn keyboard specefiek voor MIDI.
Poster: djdolivieiraDan heb je het over audio. MIDI-USB interfaces bijvoorbeeld hebben geen ASIO nodig.
Je moet ook een Asio geluidskaard gebruiken die je of USB, Fiewire?of via je PCikaart gleuf kan aansluiten.
Poster: niiicolaJa, en daarmee worden MIDI signalen verstuurd. Geen audio signalen. Reason stuurt geen MIDI signalen uit, dus daarom kun je het niet naar je keyboard versturen zodat het op je keyboard afgespeeld wordt.
Maar met Cubase kan het wel! Dus dat snap ik niet! K heb gewoon zo'n usb kabel met aan de laptop kant gewoon een usb stekkertje en aan mijn keyboard kan een vierkant usb stekkertje (wat meestal ook in een printer zit)
Poster: niiicolaJa of nee vind ik nooit genoeg, ik leg het altijd ff uit?
Kijk, DAT wilde ik gewoon weten, of het nou kan of niet met Reason... Een ja of nee was al genoeg geweestTnx
Poster: niiicola
HAHAHAHAHA, een libelle als huisdier!!! HAHAHAHAHA
Poster: Esmee
ik woon ook aan een sloot, de buurman doet nooit wat aan zn huis en nu had ie dus een eendennest op zn dak blijkbaar...
ik kwam namelijk een keer thuis, kom mn slaap kamer in... zit er een baby eendje...
doe mn slaapkamer raam dicht en loop naar de deur van het takterras
zie ik nog een eend lopen (zo'n baby) ik had echt zoiets van WTF
nja die beestje in de wasmand gestopt en bij mama eend gezet die beneden in de sloot liep te kwaken...
vervolgens was mama weer blij, kom ik naar boven... zit er weer 1 XD
vervolgens kwamen we er dus achter dat die bij de buurman vandaan kwamen en toen hebben we ze alle 8 beneden gezet.
maar je kijkt wel raar op als erop een eend in je kamer zit.