[GZ] cd collectie House, Eclectic, Urban
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoV    posted on 02-08-2009 19:03
Hey allemaal,

Ik ben nu een maandje aan het draaien, maar na mijn eerste 2 live optredens ben ik erachter gekomen dat ik nog veel muziek mis (wat wil je met maar 50 cd's :p)
Downloaden is een leuke optie, echter is veel muziek lastig te vinden en er gaat veel tijd in zitten.

Daarom vroeg ik me af of er nog mensen zijn die van bepaalde cd's of collecties af willen.
Liefste in de categorie House/Eclectic/Club/Urban.
Maar wat various artist cd's of verzamel cd's zijn ook welkom.

Zet maar gewoon neer wat je hebt en dan reply ik wel of ik interesse hebWinking my eye

What do you think about [GZ] cd collectie House, Eclectic, Urban ??

Vote :   

Bles    posted on 03-08-2009 16:37
Ik heb nog wel een grote vynil collectie met house-electro waar ik vanaf wil. Ik weet niet of je daar intresse in zou hebben.
En als je geen platenspelers hebt dan heb ik nog wel 2 platenspelers in de aanbieding.

Ik ben nu totaal overgegaan naar CD's. Maar heb toch veel geleerd met de platenspelers. Zeker met goed beatmatchen.

Let me know als je geinterreseerd bent.
justjustin    posted on 03-08-2009 16:42
Het is echt onzin dat muziek lastig te vinden is...en je kan eenmaal niet 100% up-to-date zijn!

kijk gewoon op de grootste dwnld-sites en je vind voldoende

dance-tunes
beatport
traxsource
Stagiar    posted on 03-08-2009 18:27
Poster: justjustin
Het is echt onzin dat muziek lastig te vinden is...en je kan eenmaal niet 100% up-to-date zijn!

dance-tunes
beatport
traxsource

Inderdaad, elke week eventjes kijken wat de nieuwe updates in de top20 zijn. En je bent een heel end verder.?
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
RemcoV    posted on 04-08-2009 14:06
Denken jullie dat ik dat nog niet doe?Cool

Het gaat me meer om de nummers die al heel wat langer uit zijn dan een paar maanden.

Ik check dance-tunes en beatport sowieso elke week wel, dus ik ben wat dat betreft up to date.
Het zijn gewoon meer de oudere nummers (t/m 2008) die ik nog mis.

Ik heb dit topic geplaatst om te kijken of er niet stiekem/toevallig iemand is die van zijn cd's afwilHappy, laughing

En dus niet om voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, want dat is gewoon een domme opmerking. Ik heb genoeg cd's, alleen is mijn collectie niet compleet.
Is het dan zo verkeerd om eens te vragen of er niet mensen zijn die van hun cd's afwillen?

Als je geen toevoeging hebt aan het topic, laat je reactie dan gewoon lekker achterwegeWinking my eye
Dolivieira    posted on 04-08-2009 14:27
Niet zo opgefokt reageren jongen. op de downlaodsites?zijn ook oudere muziek te vinden. Kijk mijn collectie doe ik niet weg. Maar wie zoek zal vinden. Al het begin is moelijk voor RnB zal ik itunes checken als ik jou was. En op ligamusic.com?koop je tracks voor 15 dollarcent die al wat ouder zijn. op het net is er genoeg legal te koop.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RemcoV    posted on 04-08-2009 14:30
Poster: djdolivieira
Niet zo opgefokt reageren jongen. op de downlaodsites?zijn ook oudere muziek te vinden. Kijk mijn collectie doe ik niet weg. Maar wie zoek zal vinden. Al het begin is moelijk voor RnB zal ik itunes checken als ik jou was. En op ligamusic.com?koop je tracks voor 15 dollarcent die al wat ouder zijn. op het net is er genoeg legal te koop.

Sorry, ik hou er gewoon niet van als mensen onnozele reacties geven.
Ik heb dit topic met een reden gestart namelijkCool

Jouw reactie kan ik in ieder geval wel iets mee, dus bedankt!Cool
User edit by RemcoV on 04-08-2009 @ 14:31:32 (3%)
Estacy    posted on 04-08-2009 19:44
zoek je bijvoorbeeld Dancesmash CD's? of liever cd's met originele mixes erop?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JollyJunkie    posted on 04-08-2009 19:58
Poster: justjustin

dance-tunes
beatport
traxsource

Hier ben ik het totaal niet mee-eens, en al helemaal niet met de even de top 20 checken elke week opmerking.
Zoeken je dan niet tracks met een soort feeling die bij jou stijl van draaien past, ik vind tracks die niet in de top 20 staan vaak veel lekkerder dan degene die er wel in staan.
En de top 100 op beatport is top 100 meest gedownload, daar staan dus tracks met allemaal verschillende soorten 'sounds' in een top 100, ik zoek altijd trakcs die ik zelf lekker vind en niet wat het meest gedownload wordt.
Een voorbeeldje:
Ik vind de Revisited Mix van Disco Electrique veel lekkerder dan het origineel, maar de Revisited Mix is nergens in de top 100 te bekennen en het origineel staat zelfs in de top 10.

Sorry voor offtopic.

Een tip voor jou RemcoV: Veel op albums door klikken (op beatport) en bij beatport staat ok altijd zo'n lijstje met wat andere mensen hebben gekocht als je in een album zit, als je daar een beetje doorklikt en samples luistert kom je uiteindelijk ook veel niet commerciele lekkere muziek tegen.
RemcoV    posted on 04-08-2009 20:06
Poster: Estacy
zoek je bijvoorbeeld Dancesmash CD's? of liever cd's met originele mixes erop?

BeidenSmile

En bedankt voor de tip JollyJunkie, dat ga ik eens proberen!

Dolivieira    posted on 04-08-2009 20:09
Poster: JollyJunkie

Hier ben ik het totaal niet mee-eens, en al helemaal niet met de even de top 20 checken elke week opmerking.
Zoeken je dan niet tracks met een soort feeling die bij jou stijl van draaien past, ik vind tracks die niet in de top 20 staan vaak veel lekkerder dan degene die er wel in staan.
En de top 100 op beatport is top 100 meest gedownload, daar staan dus tracks met allemaal verschillende soorten 'sounds' in een top 100, ik zoek altijd trakcs die ik zelf lekker vind en niet wat het meest gedownload wordt.
Een voorbeeldje:
Ik vind de Revisited Mix van Disco Electrique veel lekkerder dan het origineel, maar de Revisited Mix is nergens in de top 100 te bekennen en het origineel staat zelfs in de top 10.

Sorry voor offtopic.

Een tip voor jou RemcoV: Veel op albums door klikken (op beatport) en bij beatport staat ok altijd zo'n lijstje met wat andere mensen hebben gekocht als je in een album zit, als je daar een beetje doorklikt en samples luistert kom je uiteindelijk ook veel niet commerciele lekkere muziek tegen.

Dit had ik nou niet verwacht van een jongen van 14 jaar. Mijn complimenten voor die post hier boven Jollyjunkie.
Verder kijken dan je neus lang is heet dat. Ik als ik muziek ga kopen kijk ik altijd naar wat voor vibe je er mee kan creeren. Soms kom je dingen tegen die pas na een jaar in der lijsten belanden. En al beland die niet in een lijst dan nog. Als een plaat goed is en hij doet zijn werk op de dancevloer en ik kan een kwijt tussen de muziek wat ik draai, ?dan koop ik hem gewoon. doe ik met MP3 en dat deed ik ook tyoen ik nog?vinyl kocht. ?
User edit by Dolivieira on 04-08-2009 @ 20:10:23 (100%)
RemcoV    posted on 04-08-2009 20:34
Inderdaad, dit is denk ik wel de beste methode om aan je muziek te komen.

Eens kijken of ik niet eens ergens op een rommelmarkt wat dancesmash cd's op de kop kan tikkenCool
Dolivieira    posted on 04-08-2009 20:38
Je kan ook bij 2dehands platenzken gaan kijken daar hebben ze ze ook in de bak liggen.
RemcoV    posted on 04-08-2009 20:43
Oke, dat is inderdaad wel slim ja! Ik ga het eens proberen!Happy, laughing
Dolivieira    posted on 04-08-2009 20:45
Poster: RemcoV
Oke, dat is inderdaad wel slim ja! Ik ga het eens proberen!Happy, laughing

En die tip die ik je gaf via PM moet je ook wat mee doen.
Sandr    posted on 05-08-2009 14:43

Een voorbeeldje:

We weten alleen niet wat de topicstarter voor feestjes draait. Als je in een allround tent staat waar er veel "algmeen" en "top 40" publiek zit dan kom je verder met bekende platen draaien die misschien niet helemaal bij elkaar passen qua "vibe" of toonhoogte dan dat je een perfecte set draait qua opbouw en platen die goed bij elkaar passen maar die niemand kent.

Met andere woorden: Uiteindelijk draaien de meeste van ons voor publiek dat niet speciaal voor ons naar de dischotheek, het cafe of het feest komen. Je zal dan ook muziek moeten draaien dat het publiek graag wil horen.

Als het dan toevallig de originele mix is van Disco Electrique doe je er verstandiger aan om die plaat te draaien dan de revisited remix die niemand kent.

Voor de topicstarter kan het dus wel degelijk heel nuttig zijn om de top 20's, top 100's of top 40's te raadplegen en downloaden.

Tuurlijk moet je ook opzoek naar platen die niet iedereen heeft en waarmee jij je set een klein beetje eigen twist kan geven zonder afbreuk te doen aan de wens van het publiek. Maar ik zou er eerst voor zorgen dat je zoiezo de bekendere platen hebt en daarna eens aan je "eigen twist" gaat werken...
Play that funky music white boy....
JollyJunkie    posted on 05-08-2009 14:53
Poster: Sandr

We weten alleen niet wat de topicstarter voor feestjes draait. Als je in een allround tent staat waar er veel "algmeen" en "top 40" publiek zit dan kom je verder met bekende platen draaien die misschien niet helemaal bij elkaar passen qua "vibe" of toonhoogte dan dat je een perfecte set draait qua opbouw en platen die goed bij elkaar passen maar die niemand kent.

Met andere woorden: Uiteindelijk draaien de meeste van ons voor publiek dat niet speciaal voor ons naar de dischotheek, het cafe of het feest komen. Je zal dan ook muziek moeten draaien dat het publiek graag wil horen.

Als het dan toevallig de originele mix is van Disco Electrique doe je er verstandiger aan om die plaat te draaien dan de revisited remix die niemand kent.

Voor de topicstarter kan het dus wel degelijk heel nuttig zijn om de top 20's, top 100's of top 40's te raadplegen en downloaden.

Tuurlijk moet je ook opzoek naar platen die niet iedereen heeft en waarmee jij je set een klein beetje eigen twist kan geven zonder afbreuk te doen aan de wens van het publiek. Maar ik zou er eerst voor zorgen dat je zoiezo de bekendere platen hebt en daarna eens aan je "eigen twist" gaat werken...

Ik geef je hier wel gelik in, maar dan nog, lang niet alle platen die in de top 20 staan slaan aan, wat ik altijd doe is mezelf een beetje inbeelden als ik een bepaalde track zou draaien en of het publiek daar goed op reageert, zo ja dan down ik em zo nee dan niet natuurlijk.

Bijv: Lijkt me niet dat met redelijk normaal publiek Saxtrack (Reboot Twisted Fist Remix) zal aan slaan al staat die wel op nr. 4 ind e House Top. Bill Eff - Baby Baby zal bijvoorbeeld veel eerder aan slaan (denk ik) is gewoon wat makkelijker om op te dansen. Alleen Baby Baby staat op nr 97 in Electro House Top, scheelt nogal wat plaatsjes.

RemcoV: nog een tip: kijk veel in de Progressive-House top, angezien progressive gewoon vernieuwend betekent staan daar erg veel verschillende stijlen plaatjes in, ook heel vaak van stijlen die het commerciele publiek lekekr vindt maar die je niet vind onder bijvoorbeeld House.
User edit by JollyJunkie on 05-08-2009 @ 15:02:30 (15%)
Sandr    posted on 05-08-2009 15:21

Ik geef je hier wel gelik in, maar dan nog, lang niet alle platen die in de top 20 staan slaan aan, wat ik altijd doe is mezelf een beetje inbeelden als ik een bepaalde track zou draaien en of het publiek daar goed op reageert, zo ja dan down ik em zo nee dan niet natuurlijk.

Bijv: Lijkt me niet dat met redelijk normaal publiek Saxtrack (Reboot Twisted Fist Remix) zal aan slaan al staat die wel op nr. 4 ind e House Top. Bill Eff - Baby Baby zal bijvoorbeeld veel eerder aan slaan (denk ik) is gewoon wat makkelijker om op te dansen. Alleen Baby Baby staat op nr 97 in Electro House Top, scheelt nogal wat plaatsjes.

RemcoV: nog een tip: kijk veel in de Progressive-House top, angezien progressive gewoon vernieuwend betekent staan daar erg veel verschillende stijlen plaatjes in, ook heel vaak van stijlen die het commerciele publiek lekekr vindt maar die je niet vind onder bijvoorbeeld House.

Dat is zeker waar, je moet ook niet alleen de top 20's etc. allemaal doornemen.. Maar het is een goede basis Winking my eye

En @ remco V: Op dance tunes kan je ook best veel oudere platen vinden, ga verder eens opzoek naar tracklisten van bijvoorbeeld oude 538 dance smash cd's etc...
Play that funky music white boy....
G-step    posted on 28-08-2009 20:47
remco V: kijk lekker op beatport koop de tracks en ga lekker branden Winking my eye ben je ook nog is bij de tijd met tracks Winking my eye en ze zijn allemaal 320kbit, dus de beste kwaliteit, 44,1hz . dus beter kan je niet wensen.
gegarandeerd dat de mensen dan los gaan.

Tip als je hier wat mee gaat doen.
kijk bij best sellers Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.870 days.
 Post CommentThat would be 195.7 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

267 Users online: 50 Guests (217 Unknown)
Pages generated today : 63.366
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.470.000