Traktor Scratch Pro: Geluidskaart ( Audio 4 ) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 30-07-2009 20:00
Hey Djr Cool

Ik heb een vraag i.v.m. Traktor Scratch Pro, de vraag gaat als volgt:

Ik heb thuis Traktor Scratch Pro 1.1.2. al geinstaleerd op mijn computer.
Nu is mijn vraag: Kan ik nu gewoonweg een Audio 4 of Audio 8 geluidskaart kopen en 2 timecoded vinyls, en dan zo timecoded draaien? ( Dan heb ik eigenlijk gewoon Traktor Scratch Pro dus )

What do you think about Traktor Scratch Pro: Geluidskaart ( Audio 4 ) ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 26-12-2009 15:15
Fout!
Mathiz    posted on 26-12-2009 15:17
alle onzen betweter?Cool?zegget dan is e want fout da kan kik ook zegge ze Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 26-12-2009 15:19
Evo 5 is Traktor Certified met ingebouwde FireWire geluidskaart, het is dus WEL mogelijk timecoded te draaien ZONDER externe geluidskaart.

EDIT: Je posts aanpassen zodat de mijne op niks slaan is wel onsportief hoor!
User edit by Mixt-Ape on 26-12-2009 @ 15:20:57 (57%)
Mathiz    posted on 26-12-2009 15:20
zeg ik toch?Cool
Seca    posted on 26-12-2009 15:21
Poster: Mixt-Ape
Evo 5 is Traktor Certified met ingebouwde FireWire geluidskaart, het is dus WEL mogelijk timecoded te draaien ZONDER externe geluidskaart.

Owh, goddamn i love my Evo Cool
Mixt-Ape    posted on 26-12-2009 15:21
Zwak
Mathiz    posted on 26-12-2009 15:21
zwak x2
Roalin    posted on 26-12-2009 15:24
Poster: Seca
Owh, goddamn i love my Evo Cool

Let er wel op dat je een speciale versie van Traktor moet kopen (goedkoper dan Scratch, maar duurder dan de losse Traktor Pro), de zogenaamde Traktor Scratch Pro Certified Upgrade.

Anders werkt het nog niet... Cool
Seca    posted on 26-12-2009 15:34
Poster: Roalin

Let er wel op dat je een speciale versie van Traktor moet kopen (goedkoper dan Scratch, maar duurder dan de losse Traktor Pro), de zogenaamde Traktor Scratch Pro Certified Upgrade.

Anders werkt het nog niet... Cool

Deze upgrade kost blijkbaar 300?? Cool

Bron: http://co.native-instruments.com/index.php?id=4101&prid=50&redirected=1

Dan kan ik het al beter het ganse pakket kopen!

Mathiz    posted on 26-12-2009 15:37
waarom zou je dat doen ? :d
Roalin    posted on 26-12-2009 15:44
Ja, die kost 300 eu.
Kun je doen, maar dan heb je 200 eu betaalt voor een geluidskaart die je eigenlijk niet nodig hebt!

En bij het pakket zit natuurlijk ook de tijdcodecd's en -vinyls enzovoort.
soundcollector    posted on 26-12-2009 16:40
Als het prijsvershil zo nihil is zou ik het volledige pakket kopen, dan kan je met je geluidskaart ook gewoon inpluggen op een djm 800 ofzo als je ergens gaat draaien...

En zou jij je bloedmooie evo5 altijd mee wil zeulen naar een fuif/club.

Btw: voor de NI traktor pro spullen --> check engelse webshops, deze geven lange garantie en de prijs ligt er ook een pak lager als in Duitsland en NL/Bel.
User edit by soundcollector on 26-12-2009 @ 16:40:59 (2%)
baath    posted on 27-12-2009 14:14
Ja, die kost 300 eu.
Kun je doen, maar dan heb je 200 eu betaalt voor een geluidskaart die je eigenlijk niet nodig hebt!

En bij het pakket zit natuurlijk ook de tijdcodecd's en -vinyls enzovoort.

het is in nederland voor ? 265,- verkrijgbaar.
maar niet alles zit er bij. alleen de cd's,viny'en manual. de muliticore kabels zal je zelf nog los aan moeten schaffen..
Seca    posted on 27-12-2009 14:37
@ Soundcollector, neen ik neem nooit mijn gear mee op verplaatsing :p
@ baath, multicore kabels zijn toch niet nodig dan denk ik? Ik steek gewoon de cinch in mijn mengpaneel, aangezien hier de geluidskaart inzit.
Roalin    posted on 27-12-2009 17:05
@ Seca en Baath
Klopt, er zitten geen multicore kabels bij, maar dat is ook het voordeel: die heb je niet nodig.
Dus al het nodige zit in zo'n pakket, maar het is idd best absurd dat die duurder is dan de gewone Traktor Pro..

Zoals Soundcollector al zegt, als je eens op verplaatsing gaat draaien is het handiger om dan het hele pakket te kopen. Dan kun je thuis de Evo gebruiken (met TSP kun je dat als het goed is wel gebruiken) en op verplaatsing de Audio8.
Seca    posted on 27-12-2009 18:30
Zoals Soundcollector al zegt, als je eens op verplaatsing gaat draaien is het handiger om dan het hele pakket te kopen. Dan kun je thuis de Evo gebruiken (met TSP kun je dat als het goed is wel gebruiken) en op verplaatsing de Audio8.

Neen dan zou ik Traktor scratch pro moeten kopen, en dan ook nog eens de upgrade: Certified mixer software.
Dat is dan 800? in totaal ongeveer, dan kan ik beter thuis ook gewoon de audio 8 gebruiken, en niet de upgrade kopen.
Roalin    posted on 27-12-2009 20:27
Serious? Ik denk niet dat je beide dan hoeft te kopen, dat zou absurd zijn..
Dat geloof ik niet, de Certified Mixer Upgrade is er om men geld te laten besparen op de aankoop van een Audio8, dus zou het ook omgekeerd moeten werken.
Traktor Scratch Pro kan ook omgaan met de Evo 5.
Seca    posted on 27-12-2009 20:57
Serious? Ik denk niet dat je beide dan hoeft te kopen, dat zou absurd zijn..
Dat geloof ik niet, de Certified Mixer Upgrade is er om men geld te laten besparen op de aankoop van een Audio8, dus zou het ook omgekeerd moeten werken.
Traktor Scratch Pro kan ook omgaan met de Evo 5.

Hoezo?
Ik MOET toch de traktor scratch pro certified mixer upgrade uitvoeren vooraleer ik timecoded kan?draaien ofniet?
Waarom bestaat deze upgrade anders?
Roalin    posted on 27-12-2009 21:16
Deze upgrade bestaat omdat NI mensen tegemoet wil komen die de Audio8 niet hoeven te gebruiken en dus niet hoeven te kopen.
Ik zou het absurd vinden dat als je TSP hebt, de certified mixers niet kunt gebruiken. Die zou er (in mijn ogen) in MOETEN zitten, en anders zou ik er een hele boze mail achteraan sturen!

ps. Het kan zo zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar die kans acht ik wel heel erg klein!
Seca    posted on 27-12-2009 21:28
Deze upgrade bestaat omdat NI mensen tegemoet wil komen die de Audio8 niet hoeven te gebruiken en dus niet hoeven te kopen.
Ik zou het absurd vinden dat als je TSP hebt, de certified mixers niet kunt gebruiken. Die zou er (in mijn ogen) in MOETEN zitten, en anders zou ik er een hele boze mail achteraan sturen!

ps. Het kan zo zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb, maar die kans acht ik wel heel erg klein!

NI zegt zelf dat de software niet apart te verkrijgen is, dus moet je het ganse pakket aankopen.
Verbeter me als ik het fout heb, dat is natuurlijk mogelijk! :p
Roalin    posted on 27-12-2009 21:30
Klopt, is idd niet apart verkrijgbaar, maar het zit toch wel in de software van TSP.
Lijkt me dan, anders mag je je wel heel erg genaaid voelen! Cool
Seca    posted on 27-12-2009 22:00
Klopt, is idd niet apart verkrijgbaar, maar het zit toch wel in de software van TSP.
Lijkt me dan, anders mag je je wel heel erg genaaid voelen! Cool

Ahzo, dus u bedoelt dat ik met de gewone Traktor scratch pro software timecoded kan draaien zonder de update te kopen?
Maar dan versta ik nog steeds niet waarom ze die speciale update hebben..
Roalin    posted on 27-12-2009 22:14
Ja, dat bedoel ik!
Zij hebben die update zodat mensen die een Certified Mixer niet het TSP-pakket hoeven te kopen, omdat die mensen de Audio8 niet nodig zijn. Daardoor is het goedkoper voor die mensen. Dus NI probeert ze een klein beetje tegemoet te komen! (wat opzich best netjes is, al vind ik 265 eu veels te veel..)
Seca    posted on 27-12-2009 22:17
Ja, dat bedoel ik!
Zij hebben die update zodat mensen die een Certified Mixer niet het TSP-pakket hoeven te kopen, omdat die mensen de Audio8 niet nodig zijn. Daardoor is het goedkoper voor die mensen. Dus NI probeert ze een klein beetje tegemoet te komen! (wat opzich best netjes is, al vind ik 265 eu veels te veel..)

Maar dat is een upgrade, ik denk niet dat je dat kan kopen en gewoon kan installeren zonder dat je traktor scratch hebt geinstaleerd.. ofwel?
Roalin    posted on 27-12-2009 22:19
Jawel, die Certified Mixers hebben namelijk ook het predikaat 'Traktor Ready', dit geeft aan dat je dan alleen de upgrade hoeft te kopen.
Upgrade klinkt natuurlijk een beetje verwarrend, maar je hoeft inderdaad geen Traktor in je bezit te hebben.

Edit:
En?u mag wel je zeggen, ben nog niet zo oud. Cool
User edit by Roalin on 27-12-2009 @ 22:20:12 (22%)

198 Users online: 105 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 12.630
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.021