Traktor Scratch Pro: Geluidskaart ( Audio 4 ) (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 30-07-2009 20:00
Hey Djr Cool

Ik heb een vraag i.v.m. Traktor Scratch Pro, de vraag gaat als volgt:

Ik heb thuis Traktor Scratch Pro 1.1.2. al geinstaleerd op mijn computer.
Nu is mijn vraag: Kan ik nu gewoonweg een Audio 4 of Audio 8 geluidskaart kopen en 2 timecoded vinyls, en dan zo timecoded draaien? ( Dan heb ik eigenlijk gewoon Traktor Scratch Pro dus )

What do you think about Traktor Scratch Pro: Geluidskaart ( Audio 4 ) ??

Vote :   

Boyd    posted on 30-07-2009 20:30
Ja waarom niet?

Hoe kom je dan al aan traktor scratch pro? Ik dacht dat scratch pro, alleen in set met vinyl en soundcard verkocht werdt. (Of heb je een minder legale versie?)

Volgensmij moet het werken.
Seca    posted on 30-07-2009 20:43
Heb je dan ook geen kabels of iets nodig daarvoor, of zit dat allemaal bij die geluidskaart?

Die geluidskaarts kan ik precies toch niet snel vinden hier in Belgie in de DJ shops, al naar gevraagd, en ze kenden het zelfs niet.
Dolivieira    posted on 30-07-2009 20:48
Poster: Seca
Heb je dan ook geen kabels of iets nodig daarvoor, of zit dat allemaal bij die geluidskaart?

Die geluidskaarts kan ik precies toch niet snel vinden hier in Belgie in de DJ shops, al naar gevraagd, en ze kenden het zelfs niet.

Laat ze maar ff verder kijken dat hun neus lang is die luie winkel personeel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
lek3ct    posted on 30-07-2009 23:00
op internet kan je het wel goedkoeper vinden?Cool
jannickv    posted on 30-07-2009 23:12
koop je software Happy, laughing dan ben je zeker dat het stabiel draait Happy, laughing en dat je geluidskaart werkt Happy, laughing ik kreeg mijn NI Audio 4 niet aan de praat met een illigale pro versie Happy, laughing

en ga naar deftige shops Happy, laughing ik ken geen enkele shop hier in de buurt die niet weet waarover je het hebt als je naar tracktor scratch vraagt... apparte onderdelen moeten zowiso besteld worden Happy, laughing meestal het complete pakket ook
User edit by jannickv on 30-07-2009 @ 23:13:56 (100%)
Estacy    posted on 30-07-2009 23:18
als je het complete pakket koopt, dan ben je er zeker van dat het goed is! je bent voor het totale pakket zo ong. 300 euro kwijt! Zorg er dan wel voor dat je een stabiele PC hebt (bijv. geen games, of zware programmas enzo) je wil niet dat ie crasht!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Cyspoz    posted on 31-07-2009 08:42
Ik weet niet zo zeker of dat wel waar is, volgens mij heb je een apparte licentie nodig om Traktor Scratch Pro te draaien. Maar ik weet dat niet helemaal zeker, kan op de website van Native Instruments er ook even niet helemaal uitkomen.
Neem even direct contact op met Native Instruments, die weten dit beter dan de meeste resellers denk ik.
baath    posted on 31-07-2009 10:11
Poster: Cyspoz
Ik weet niet zo zeker of dat wel waar is, volgens mij heb je een apparte licentie nodig om Traktor Scratch Pro te draaien. Maar ik weet dat niet helemaal zeker, kan op de website van Native Instruments er ook even niet helemaal uitkomen.
Neem even direct contact op met Native Instruments, die weten dit beter dan de meeste resellers denk ik.

je zal het inderdaad allemaal netjes via je service center moeten activeren Winking my eye
anders blijf je er gegewoon flink gezeur mee hebben.

en bij de geluidskaart zitten de kabels niet bij, dus je zal los nog de multicore kabels moeten halen

ik zou zeggen koop gewoon in 1 x heel het pakket Winking my eye heb je ook alles netjes legaal :D
JollyJunkie    posted on 31-07-2009 11:06
Traktor Scratch Pro wordt ook gewoon alleen als software geleverd dus wie weet heeft hij het gewoon legaal Winking my eye

Maar volgens mij kan het gewoon, als de kabels er tenminste bij zitten.
Ik weet het alleen niet zeker want ik kwam iets raars tegen:
De set prijs van Traktor Scratch Pro (Software, 2 timecode CD's, 2 timecode Vinyl) voor als je al een geluiskaart hebt ligt hoger dan als je het allemaal los koopt?
Dus misschien zit er wel iets van een licensie ofzo bij...
Seca    posted on 31-07-2009 11:15
Als ik traktor scratch pro opstart vragen ze mij niets van een key of licensie ofzo.
Maar als ik een audio 4 geluidskaart eraan zou zetten dan wel? Cool
Ik vind het gewoon een beetje onnozel om gans het pakket te kopen omdat ik de software al heb.
Boyd    posted on 31-07-2009 11:30
Heb je de software gekocht, of heb je een minder legale versie?

Ik weet dat Native Instruments er heel erg op hamert om legale software te draaien, om problemen te voorkomen zou ik gewoon een compleet pakket kopen.

Multicore kabels zijn niet nodig, normale rca/tulp kabels werken ook gewoon.
Mixt-Ape    posted on 31-07-2009 15:07
De software is ook gewoon los te koop! Ik heb hem zelf ook gewoon los, want ik gebruik een andere geluidskaart...
baath    posted on 31-07-2009 16:49
Poster: BoydGrift
Heb je de software gekocht, of heb je een minder legale versie?

Ik weet dat Native Instruments er heel erg op hamert om legale software te draaien, om problemen te voorkomen zou ik gewoon een compleet pakket kopen.

Multicore kabels zijn niet nodig, normale rca/tulp kabels werken ook gewoon.

dat de mulitecore kabels niet nodig zijn vind ik beetje vreemd Winking my eye
want als je op jou manier het gewoon met tulp kabels aansluit kan je aleen een tijdcode cd afspelen in je cd speler en geen normel audio cd Winking my eye althans dit verhaal telt aleen als je traktor uitstaat.
zet je je traktor uit en kies je voor audio trough dan kan je wel weer een cd afspelen.

maar zou zelf toch voor multi core kabels gaan !!
Seca    posted on 31-07-2009 17:04
Moet je de software registreren ofzo?
Anders zou illegaal gebruik maken van traktor scratch pro toch wel heel erg makkelijk gaan?
Je download het en je koopt een geluidskaart en 2 timecoded vinyls of cd's, en je hebt het?
User edit by Seca on 31-07-2009 @ 17:04:14 (21%)
baath    posted on 31-07-2009 19:17
Moet je de software registreren ofzo?
Anders zou illegaal gebruik maken van traktor scratch pro toch wel heel erg makkelijk gaan?
Je download het en je koopt een geluidskaart en 2 timecoded vinyls of cd's, en je hebt het?

ja bij de legale versie zit een service center via daar moet je een accout aan maken en registeren.
via het service center komen ook altijd de update's voor drivers van je geluidskaart en traktor zelf.

dus voor mij was alles legaal gewoon de beste oplossing Winking my eye
Dolivieira    posted on 31-07-2009 19:50
Poster: Mixt-Ape
De software is ook gewoon los te koop! Ik heb hem zelf ook gewoon los, want ik gebruik een andere geluidskaart...

Jij heb toch die Xone 2d er bij toch.
Dolivieira    posted on 31-07-2009 19:53
Poster: baath

ja bij de legale versie zit een service center via daar moet je een accout aan maken en registeren.
via het service center komen ook altijd de update's voor drivers van je geluidskaart en traktor zelf.

Is ook altijd het beste baath. Als je problemen heb kan je altijd Suport krijgen van NI
En het draait altijd veel soepeler dan een gekraakte versie.
User edit by Dolivieira on 31-07-2009 @ 19:53:58 (16%)
Seca    posted on 31-07-2009 20:09

Damn.. Cool

Hoezo, maar als je een illegale versie download vraagt hij toch niet op te registreren? Misschien komt dit door een crack, of vraagt hij dit wanneer je de geluidskaart?insteekt pas?
User edit by Seca on 31-07-2009 @ 20:10:34 (100%)
Dolivieira    posted on 31-07-2009 20:14

Damn.. Cool

Hoezo, maar als je een illegale versie download vraagt hij toch niet op te registreren? Misschien komt dit door een crack, of vraagt hij dit wanneer je de geluidskaart?insteekt pas?

Nee de crack zorgt meestal dat je niet meer hoef te registeren. maar bij sommige cracks werkt nog niet alle funkties. En bij cracks krijg je ook vaak foutmeldingen.

Edit

Tip: Gebruik een illegale versie ook om de software programma goed te leren kennen.

Try Before?You Buy ?
User edit by Dolivieira on 31-07-2009 @ 20:18:02 (63%)
Seca    posted on 31-07-2009 20:20
Poster: djdolivieira

Nee de crack zorgt meestal dat je niet meer hoef te registeren. maar bij sommige cracks werkt nog niet alle funkties. En bij cracks krijg je ook vaak foutmeldingen.

Edit

Tip: Gebruik een illegale versie ook om de software programma goed te leren kennen.

Try Before?You Buy ?

Idd DjDoliviera, ik denk dat iedereen dat zowat wel doet..
Eerlijk gezegd doe ik dit ook met muziek, als er geen sample's te vinden zijn, bevalt me die illegaal gedownloade muziek, dan koop ik deze uiteraard op vinyl Cool
Dolivieira    posted on 31-07-2009 20:28

Idd DjDoliviera, ik denk dat iedereen dat zowat wel doet..
Eerlijk gezegd doe ik dit ook met muziek, als er geen sample's te vinden zijn, bevalt me die illegaal gedownloade muziek, dan koop ik deze uiteraard op vinyl Cool

IDD maar met software is het wel de oplossing om het pakket goed te leren kennen.
Een 30 dagen Trail heb je net niet genoeg tijd om te kijken wat het kan. Je gaat niet 30 dagen aan een gesloten achter je computer zitten op het pakket te leren kennen. Daar heb je de tijd niet voor want je hebt ook nog wat anders te doen. Maar de bugs zijn er meestal niet uit bij de illegale versies.
Je hebt dan vaak vastlopers. En het is niet leuk voor de fabrikanten, die?zijn toch bezig mooie software pakketen voor ons op de markt te brengen die het leven voor ons weer makkelijk maakt.?
Het is alleen soms jammer dat er een enorme prijskaartje er aan hangt. Maar je dat is met alles zo.Cool?
User edit by Dolivieira on 31-07-2009 @ 20:30:35 (1%)
baath    posted on 31-07-2009 21:11
Poster: djdolivieira

IDD maar met software is het wel de oplossing om het pakket goed te leren kennen.
Een 30 dagen Trail heb je net niet genoeg tijd om te kijken wat het kan. Je gaat niet 30 dagen aan een gesloten achter je computer zitten op het pakket te leren kennen. Daar heb je de tijd niet voor want je hebt ook nog wat anders te doen. Maar de bugs zijn er meestal niet uit bij de illegale versies.
Je hebt dan vaak vastlopers. En het is niet leuk voor de fabrikanten, die?zijn toch bezig mooie software pakketen voor ons op de markt te brengen die het leven voor ons weer makkelijk maakt.?
Het is alleen soms jammer dat er een enorme prijskaartje er aan hangt. Maar je dat is met alles zo.Cool

en de illegale versie updaten ook niet... want dat kan weer alleen als je een legale versie hebt!
tja dat het een hoop geld is dat is een feit maar vond het zonder meer de moeite dik waard :D

dus gewoon kopen Winking my eye voor 169 heb je toch een mooi stukje software :D
Dolivieira    posted on 31-07-2009 21:18

en de illegale versie updaten ook niet... want dat kan weer alleen als je een legale versie hebt!
tja dat het een hoop geld is dat is een feit maar vond het zonder meer de moeite dik waard :D

dus gewoon kopen Winking my eye voor 169 heb je toch een mooi stukje software :D

Idd maar dan valt 169 euro nog mee. Maar er zijn software pakketen die nog velemale?duurder zijn. Noem maar een Cubase, Ableton, Reason enz enz. Maar wil je er echt wat mee doen dan zit er niks anders op dan kopen.
Seca    posted on 26-12-2009 14:58
Aangezien ik een Ecler EVO 5 heb, is het dan mogelijk om de EVO 5 gewoon aan te sluiten op mijn pc?
Zodat ik dus geen aparte geluidskaart hoef te kopen, en de software dus enkel gebruik met mijn Evo zonder Audio 4 of 8?
Mathiz    posted on 26-12-2009 15:13
je hebt een traktor certified geluidskaart nodig (audio dj 4 of 8 of mixer)
User edit by Mathiz on 26-12-2009 @ 15:19:48 (19%)

293 Users online: 173 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 23.444
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.716.835