Wel of geen voorbereidingen Set (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FML    posted on 29-07-2009 19:28
Wat voor voorbereidingen doen jullie zo al ? , zet je de nummers op volgorde op je cd , Cut je tracks? .. bereid je je hele set een paar keer voor? ik was benieuwd wat voor voorbereidingen jullie doen? ...

kick off ,

Ik Heb het eigelijk nooit echt gedaan omdat ik alleen nog maar op "vrienden Feesten" heb gedraaid. maar nu ik een bepaalde gerne draai zijn de voorbereidingen toch wel handig!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

What do you think about Wel of geen voorbereidingen Set ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 30-07-2009 16:08
Poster: Luni-B
Wat voor voorbereidingen doen jullie zo al ? , zet je de nummers op volgorde op je cd , Cut je tracks? .. bereid je je hele set een paar keer voor? ik was benieuwd wat voor voorbereidingen jullie doen? ...

kick off ,

Ik Heb het eigelijk nooit echt gedaan omdat ik alleen nog maar op "vrienden Feesten" heb gedraaid. maar nu ik een bepaalde gerne draai zijn de voorbereidingen toch wel handig!

voorbereidingen?? gewoon u platentas maken en dat is alles, een set mag je nooit op voorhand in elkaar steken, je moet het gewoon aanvoelen
Lawrenz    posted on 30-07-2009 16:33
Voor mijn set op de Dance Parade 8 augustus ben ik wel m'n set aan het voorbereiden, maar wel met de gedachte in m'n hoofd dat ik misschien wel wat moet aanpassen. Ik ben als laatste aan de beurt op de truck waar ik draai, dus ik kan mooi zien wat mijn voorgangers draaien. Draaien zij een nummer dat ik wilde draaien, dan pas ik m'n set een beetje aan.
Ik bereid niet altijd m'n set voor. Voor zoiets als Dance Parade doe ik dat wel omdat het de eerste keer is dat ik op zoiets groots sta, dat wil ik goed doen, plus dat je niet echt op het publiek kan inspelen. Je moet gewoon de tofste tracks klaar hebben liggen, want het publiek hoort maar een flard van wat je aan het draaien bent. Wat ze horen, moet wel goed zijn!Maar voor een normaal feest in een discotheek ofzo bereid ik m'n set niet echt voor. Tuurlijk brand ik wel de laatste promo's en tracks etc. en ik weet wel een beetje welke tracks ik wil gaan draaien, maar of ik ze draai is altijd nog de vraag. Wat ik uiteindelijk draai ligt aan het publiek!
fistfull    posted on 30-07-2009 18:05
Ik schrijf altijd voor dat ik van huis af ga de tracks op een papiertje die ik zeker niet mag vergeten te draaien.? Verder zie ik wel wat de avond brengt
Bles    posted on 30-07-2009 20:01
voorbereiden is toch altijd wel makkelijk. Ik maakt altijd een voorbereid intro van 10-15 nummers. Lekker om de tent helemaal op zn kop te zetten door nummers goed door elkaar te gooien. Daarna zien wat de avond te bieden heeft.

Het is ook zeker fijn om er even in te komen met een standaard setje dat je in het begin opzet.
ArCee    posted on 31-07-2009 08:02
Poster: tek-zotic

voorbereidingen?? gewoon u platentas maken en dat is alles, een set mag je nooit op voorhand in elkaar steken, je moet het gewoon aanvoelen

Ow, van wie mag dat niet dan? Cool
Voorbereiding is nooit iets slechts hoor. Elke gerespecteerde dj heeft kennis en muziek genoeg om eventueel over te stappen als je "uitgezochte" set niet op de avond blijkt te passen. Daarintegen een leuke set op voorhand klaar hebben is helemaal niets verkeerds aan. Ik spreek heel veel grote namen die bij boeken echt vragen/door de agent laten vragen: Wat voor feest, hoe laat draai ik, en na wie om een set voor te bereiden, dus kom nou niet aan dat het mag?? Dat gaat nergens over.
Dolivieira    posted on 31-07-2009 15:54
Poster: ArCee

Voorbereiding is nooit iets slechts hoor. Elke gerespecteerde dj heeft kennis en muziek genoeg om eventueel over te stappen als je "uitgezochte" set niet op de avond blijkt te passen. Daarintegen een leuke set op voorhand klaar hebben is helemaal niets verkeerds aan. Ik spreek heel veel grote namen die bij boeken echt vragen/door de agent laten vragen: Wat voor feest, hoe laat draai ik, en na wie om een set voor te bereiden, dus kom nou niet aan dat het mag?? Dat gaat nergens over.

Hier ben ik het wel mee eens wat ArCee zegt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
marck    posted on 01-08-2009 16:46
Ola,

Als ik moet draaien(caf? in Veenendaal) bereid ik niets voor. Wel zorg ik dat mijn cd mappen op orde heb. 1 keer met een ongeorganiseerde map gedraaid en ik werd helemaal gek. Omdat bij mij alle avonden anders zijn kan ik me eigenlijk ook bijna niet voorbereiden.

Vroeger toen ik nog op wat grote feesten draaide deed ik dat wel. Het is altijd makkelijk om de eerste 3-4 nummers als setje in je kop te hebben. Als je dan last hebt van spanning kun je daarop vertrouwen. Maar waarschijnlijk heeft iedereen zijn eigen tricks daarvoor.

Grz
Sandr    posted on 01-08-2009 19:52
Poster: Ilja

Inderdaad ja dan praten we over?Robert Miles, 4 Strings, Rank 1, PPK, Tiesto ( vooral de Flight 643 en Lethal industry doen het goed )?
Vonavond ga ik het over de publiek loslaten. ?Cool

Dan zit jij toch wel flink te pitchen bij sommige nummers of hoe mix jij house door je trance set heen?
Play that funky music white boy....
marck    posted on 02-08-2009 01:04
Poster: Sandr

Dan zit jij toch wel flink te pitchen bij sommige nummers of hoe mix jij house door je trance set heen?

En 4 beats matchen is niet goed genoeg Happy, laughing
FML    posted on 02-08-2009 21:35
Poster: ArCee

Helemaal mee eens , je maakt een basis en die kan je altijd nog aanpassen!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Dolivieira    posted on 02-08-2009 22:04
Voor de korte sets zal het een uitkomst wezen. ook voor de mix contest is het belangrijk om wat voortebereiden.
Stephanie    posted on 02-08-2009 23:36
Eigenlijk zijn de eerste twee a drie platen bij mij meestal standaard (voor een bepaalde periode, daarna verzin ik wat anders). De rest van de set verzin ik ter plekke, maar ik denk meestal wel twee a drie platen vooruit.....
Vaak maak ik door de week wel eigen edits van nummersen brand die op cd.....

Helixon    posted on 02-08-2009 23:54
Nee ik heb de meeste playlists al klaar, maar dat wil niet zeggen dat ik dat ik die altijd gebruik!
Prozei    posted on 03-08-2009 00:22
ik bereid nooit me set voor.je staat er voor het publiek en daar moet je als dj op in gaan spelen.als je een set voor gaat bereiden lukt dat gewoon niet.
en als je dit doet dan zal je ooit wel eens een dj voor je krijgen die de zelfde platen draait als jij van plan was.en wat dan??
denk dat je dan al aardig zenuwachtig wordt en dan sta je nog geen eens achter de draaitafelsCool

ArCee    posted on 03-08-2009 02:53

<Quote> En als je dit doet dan zal je ooit wel eens een dj voor je krijgen die de zelfde platen draait als jij van plan was. En wat dan??

>Quote> Voorbereiding is nooit iets slechts hoor. Elke gerespecteerde dj heeft kennis en muziek genoeg om eventueel over te stappen als je "uitgezochte" set niet op de avond blijkt te passen.

<Antwoord> Zo dus, door je ervaring en kennis van muziek heb je platen zat bij je en kun je makkelijk aanpassingen maken in je set, zelfs op het laatste moment nog of tijdens het draaien.
Dolivieira    posted on 03-08-2009 09:41
Poster: Prozei
ik bereid nooit me set voor.je staat er voor het publiek en daar moet je als dj op in gaan spelen.als je een set voor gaat bereiden lukt dat gewoon niet.
en als je dit doet dan zal je ooit wel eens een dj voor je krijgen die de zelfde platen draait als jij van plan was.en wat dan??
denk dat je dan al aardig zenuwachtig wordt en dan sta je nog geen eens achter de draaitafelsCool

Ja maar je moet natuurlijk niet altijd vast houden aan plan A je moet ook altijd plan B, C, D enz enz? hebben. Je moet een voorbereiden niet altijd zien als? dat je de platen op automatische piloot gaat draaien. Ik wil wel weten hoe laat ik op een feest draai. Dan weet waar je aan toe ben. Je map/Platentas?in orde houden voor een Gig is ook voorbereiden. ik blijf zeggen op de automatische piloot draaien werk niet.
User edit by Dolivieira on 03-08-2009 @ 09:42:37 (1%)
Xtremer    posted on 03-08-2009 10:26
Ik bereid de set zelf nooit voor. Er zijn toch altijd wijzigingen in het plan, dat is gewoon een feit. Wat je wel kunt doen is van te voren een beetje bepalen hoe de lijn in je set loopt. Als je eenmaal op het feest staat dan gaat het op 1 of andere manier gewoon vanzelf. Je kijkt naar hoe je publiek danst en waar ze aan toe zijn, aan de hand daarvan draai ik. Ik kan echt geen vaste lijn aanhouden, tenzij het voor een contest is ofzo. Me CD map bereid ik wel voor aan de hand van het feest.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArCee    posted on 03-08-2009 12:30
Voorbereiding wil niet zeggen dat je stomweg een tracklist gaat afwerken. Je kijkt wat voor feest het is, wat is de leeftijd, wat is de reputatie van de zaal, wie draait er voor en na jouw etc. Je doet wat voorinformatie inwinnen en stelt daar een globale set me samen. In je map zitten 100? tracks? Voor het eerste uur stop ik meestal iets van 25 tracks voor in mijn map, terwijl ik er toch echt geen 25 in een uur krijg. Daar zit dus al een speling in. Verderop in de map zitten allemaal tracks die ik ken, en dus kan gebruiken mocht een avond om iets anders vragen, alhoewel het wel gewoon MIJN muziek is wat erin zit. Dat is ook voorbereiding.
camping    posted on 12-08-2009 23:50
Ik brand desnoods nog wat extra nummers op een cd. Ik neem genoeg muziek mee.
Meestal kies ik een volgorde maar eens ik aan het draaien ben veranderd die wel.
Helixon    posted on 12-08-2009 23:50
Ik bereid me altijd voor
Bambilaner    posted on 12-08-2009 23:51
Poster: Helixon
Ik bereid me altijd voor

je checkt djresource iig uitgebreid... wat is het plan? de hele frontpage vullen?

edit: ontopic even: ik kies een aantal tracks die ik die avond zeker moet draaien, en zorg dat ik mijn eerste 3 ? 5 tracks in mijn hoofd heb...
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 12-08-2009 @ 23:52:59 (95%)
Helixon    posted on 12-08-2009 23:53
onder andere heb de hele lijst gevuld Cool
Bambilaner    posted on 12-08-2009 23:53
Poster: Helixon
onder andere heb de hele lijst gevuld Cool

kruip in je bed, sta morgen vroeg op, en doe iets nuttigs... is maar een tip :D
www.facebook.com/vinniebegooddj
Helixon    posted on 12-08-2009 23:55
haha, nee ik ga binnekort 3 weken op vakans dus moet de posts van die weken inhalen Cool
Bootstrap    posted on 13-08-2009 00:15
Ik bereid me eigenlijk altijd wel voor. Ik kijk wat voor soort feest het wordt en aan de hand daarvan selecteer ik wat muziek die goed op dat feest zouden passen. Hier maak ik een playlist van in iTunes Happy, laughing Ik draai met MIDI, dus ik kan heel makkelijk playlisten maken en mijn library doorzoeken. Echt een heel groot voordeel van MIDI vind ik zelf.

Gebruiken jullie wel eens jingles of maken jullie intro's voor een feest? Ik heb voor mijn grootste gig tot nu toe een sensation-achtige anthem gemaakt samen met mijn broertje, was echt een kippenvel momentje toen ik hem afspeelde?Cool Handen in de lucht, rookmachines, laser show, juichende mensen, geweldig! Cool Ik had 'Genesis' van Justice ervoor gebruikt, voor geinteresseerden kan ik hem wel even uploaden.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

388 Users online: 302 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 38.822
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.213