Wel of geen voorbereidingen Set (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FML    posted on 29-07-2009 19:28
Wat voor voorbereidingen doen jullie zo al ? , zet je de nummers op volgorde op je cd , Cut je tracks? .. bereid je je hele set een paar keer voor? ik was benieuwd wat voor voorbereidingen jullie doen? ...

kick off ,

Ik Heb het eigelijk nooit echt gedaan omdat ik alleen nog maar op "vrienden Feesten" heb gedraaid. maar nu ik een bepaalde gerne draai zijn de voorbereidingen toch wel handig!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3

What do you think about Wel of geen voorbereidingen Set ??

Vote :   

Basrose    posted on 29-07-2009 20:32
het enige wat ik doe is zorgen dat ik up to date ben met de muziek... en wat ik ter plekken draai zie ik daar wel. Geen een avond is hetzelfde
Dolivieira    posted on 29-07-2009 20:49
Ligt er aan waar, wanneer en hoelang ik moet draaien. Wel kijk ik waar ik alles heb staan en maak?ik er?een lijst?van ?dat ik het goed kan vinden vooral als ik een uur moet draaien. als ik meer dan 2 uur moet draaien niet. Maar ik wijk wel van mijn lijst af. want het publiek bepaalt wat ik draai dat zie ik aan de response of feedback dat je terug krijgt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 29-07-2009 20:49
User edit by Dolivieira on 29-07-2009 @ 20:51:08 (100%)
BunX    posted on 29-07-2009 22:40
Ik zorg ervoor dat mijn cd map netjes georganiseerd is. Verder doe ik niet zoveel voorbereidingen , ik weet welke nr's ik zeker zal draaien , en de rest doe ik puur op het gevoel.
Chapron    posted on 29-07-2009 22:48
Ik doe vooral 70s, 80s en 90s en de?nummers? die ik draai, heb ik in de loop der jaren?dus al zo vaak gedraaid dat het inmiddels wel in mijn hoofd zit wat men zoal wil horen op dat soort feestjes. Soms probeer ik thuis nog wel wat dingetjes uit, maar echt voorbereiden nee.
Het is natuurlijk ook zoals djdolivieira?al aangeeft vooral een kwestie van het publiek lezen en daarop inspelen en je gevoel volgen.
User edit by Chapron on 29-07-2009 @ 22:48:52 (2%)
Dolivieira    posted on 29-07-2009 23:22
Poster: Chapron
Ik doe vooral 70s, 80s en 90s en de?nummers? die ik draai, heb ik in de loop der jaren?dus al zo vaak gedraaid dat het inmiddels wel in mijn hoofd zit wat men zoal wil horen op dat soort feestjes. Soms probeer ik thuis nog wel wat dingetjes uit, maar echt voorbereiden nee.
Het is natuurlijk ook zoals djdolivieira?al aangeeft vooral een kwestie van het publiek lezen en daarop inspelen en je gevoel volgen.

Precies en het maakt niet uit wat voor genre je draait. nummer 1 regel is draai muziek waar de mensen van gaan dansen of bewegen, Al draai je House of hip hop of in een top40 tent, Probeer altijd de juiste platen te draaien op het juiste moment. en soms met je ff aantasten vooral als je in een toko staat waar je nog nooit gedraait heb. Maar als je ze eenmaal naar je hand heb kan je het maken en breken.
Ilja    posted on 29-07-2009 23:26
Ik draai jaren 90 trance dus heb het grote geluk dat meesten in de zaal het niet eens kennen maar wel mooi vinden Winking my eye

maar bereid me wel altijd voor. Effe proefdraaien om te kijken welke tracks er ongeveer passen na de starter en ook mooie ending voorwerken.
User edit by Ilja on 29-07-2009 @ 23:29:40 (100%)
Flaged
Tekhead    posted on 30-07-2009 00:10
draai je dan alleen voor pubers, want als ze jaren 90 trancve niet kennen ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 30-07-2009 00:21
Ik heb enigzins het geluk, dat ik niet de muziek moet draaien die ikzelf Ruk vind, zoals RnB, Rap,Hip-Hop, Top 40, Nederlandstalig, Skihut (what's in a name) enz..

Ik, en waarschijnlijk ik niet alleen heb gemerkt dat er toch wel een heel verschil is tussen de Nederlandse en Vlaamse feest en uitgaan cultuur. Bij ons zijn er meestal dance en house discotheken, met elk hun specialiteit van muziekstijl, en daar komt het publiek speciaal voor, dus als (gast)dj weet je op voorhand wat je te doen staat, en weet je welke stijl je kan draaien. In Nederland heb je nog veel dans en skihut locatie's, waar je alles doorheen moet smijten. Het zal mss aan onze manier van doen liggen, maar dergelijke danslocatie's zijn er in Vlaanderen bijna niet te vinden, op een of ander boeregat na.
Dolivieira    posted on 30-07-2009 00:32
Poster: Tekhead
Ik heb enigzins het geluk, dat ik niet de muziek moet draaien die ikzelf Ruk vind, zoals RnB, Rap,Hip-Hop, Top 40, Nederlandstalig, Skihut (what's in a name) enz..

Ik, en waarschijnlijk ik niet alleen heb gemerkt dat er toch wel een heel verschil is tussen de Nederlandse en Vlaamse feest en uitgaan cultuur. Bij ons zijn er meestal dance en house discotheken, met elk hun specialiteit van muziekstijl, en daar komt het publiek speciaal voor, dus als (gast)dj weet je op voorhand wat je te doen staat, en weet je welke stijl je kan draaien. In Nederland heb je nog veel dans en skihut locatie's, waar je alles doorheen moet smijten. Het zal mss aan onze manier van doen liggen, maar dergelijke danslocatie's zijn er in Vlaanderen bijna niet te vinden, op een of ander boeregat na.

Draai ook het meest in?clubs en feesten waar ik alleen house kan draaien, vind ik persoonlijk het lekkerst kan je lekker je gang gaan. ?
Tekhead    posted on 30-07-2009 02:52
Ik ben nogal eigenzinnig als het op m'n dj set aankomt, doe niet mee aan verzoekjes, die een totaal andere stijl zijn, ik draai niet op feestjes waar alleen maar top 40 muziek en skihut toestanden gedraaid mogen worden, want ik doe dat niet graag, o.a. omdat ik niet van die muziek hou, mijn motto is nog steeds, wat je graag hoort,.. draai je meestal beter, en wat je niet graag doet, doe je ook niet goed !
Dyno    posted on 30-07-2009 08:00
Ik zoek alleen uit met welke 2 ? 3 platen ik ga starten.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Starmack    posted on 30-07-2009 10:00
Poster: Dyno
Ik zoek alleen uit met welke 2 ? 3 platen ik ga starten.

Ik doe precies hetzelfde. Als extra heb ik nog wel in mijn hoofd welke plaatjes ik nog wel zou willen draaien qua knallers of mocht ik een beetje van lief naar rauw gaan heb je mooie plaatjes die op die rand balanceren en dus prima werken.
Bringing the best in Trance & Progressive
Ilja    posted on 30-07-2009 11:14
draai je dan alleen voor pubers, want als ze jaren 90 trancve niet kennen ?

Nou nee, maar meesten zijn alleen maar house gewend ( wat ik overigens wel erdoorheen mix ) en de jaren 90 trance zijn ze al vergeten.
Sandr    posted on 30-07-2009 11:19
Ik draai in de zomer weer 5 dagen in de week en buiten de zomer om elk weekend. Aan echte voorbereidingen doe ik niet, ik zorg dat me spullen in orde zijn en dat ik de nieuwste muziek bij heb.

Elke avond is weer anders en ik zou niet weten hoe ik me hier nog verder op zou moeten voorbereiden...
Ik draai set van 5 a 6 uur dus de platen waar ik mee begin zijn niet zo boeiend. Ik begriip wel als je een setje van 2 uur moet draaien en de tent zit al ram vol dat je even wil aftrappen met een heftig begin.

Poster: Ilja

Nou nee, maar meesten zijn alleen maar house gewend ( wat ik overigens wel erdoorheen mix ) en de jaren 90 trance zijn ze al vergeten.

Over wat voor trance hebben we het dan? Cygnus X? Robert Miles? 4 Strings? Rank 1?
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 30-07-2009 @ 11:21:42 (52%)
ArCee    posted on 30-07-2009 12:08
Ja hoor, de tracks die mij op voorhand het beste lijken voor de set gaan inderdaad vooraan in de map, maar mocht ter plekke de avond anders uitpakken, dan heb ik genoeg bij me om over te stappen Cool?Ik verdiep mij meestal wel, voor zover men de info vrij geeft, wat voor feest het moet gaan worden en wat er voor en na mij komt draaien. Daar pas ik wel wat mijn set op aan.
ArCee    posted on 30-07-2009 12:10
Poster: Ilja

Bij het juiste publiek kun je dat prima doen, maar zoiets werkt het beste op trance gerelateerde feestjes denk ik? Je kunt moeilijk een trance classic achter een hot top 40 house deuntje aangooien, so I think?
Dolivieira    posted on 30-07-2009 12:40
Op de automatische piloot draaien werk niet, Maar heb best wel veel nummers op een cd staan omdat er ook veel goede dingen uitkomen. Dus dan wil ik wel weten waar ze staan. Maar een hele set voorbereiden nee dat werkt niet. Ik neem altijd veel mee 2 slappa mappen en soms 3. het?probleem is vroeger bij?vinyl?herkende je de hoes van de plaat, tegenwoordig heb ik ook CDmaxis maar meeste zijn verzamelaars en ik wil niet misgrijpen. Dan?maak ik een playlist van ongeveer 30 nummers met verwijzing naar de nummer?van de verzamelaars. Al mijn verzamelaars hebben en bepaalde code. Als ik dan ineens een bepaald nummer wil draaien dat ik van te voren al op de playlist heb gezet kan ik em makelijk vinden. Hoef ik niet heel die mappen te doorzoeken. Lekker makkelijk en o zo fijn, maar van te voren weten wat te draaien weet?ik nooit. ik zie sommige bekendere?namen steeds ongeveer de zelde set draaien. Dat kan ik niet. Het publiek en de stemming en sfeer in de zaal bepaalt voor mee wat ik draai. kan ik gelijk op bepaalde momenten er op in spelen.??
EDIT:
Ben ook altijd minstens een uur van te voren aanwezig. Kan ik alvast de sfeer proeven. Zelf de eerste paar platen bepaal ik ter plekken. Soms ligt dat precies aan hoe de DJ voor me eindigt. Als ik moet beginnen ergens start ik met lekkere rustige house en bouw het rustig op. Je kan niet gelijk gaan knallen en hitjes wegdraaien.
Ook als de?DJ voor mij bepaalde nummer heeft gedraai draai ik ze niet meer. Of het nummer moet zo goed zijn en aanslaan maar dat komt zelden voor. Dus een set dat ik een beetje in mijn hooft heb kan ter plakke totaal anders worden. ?Dan heb ik het wel over als ik een house of urban set meot draaien. Bij andere stylen wat ik soms doe gaat het totaal weer anders. en sta ik voor een bekende naam dan draai ik zijn produkties niet dat laat ik aan hem/haar over.
User edit by Dolivieira on 30-07-2009 @ 12:51:00 (68%)
Ilja    posted on 30-07-2009 13:00
Poster: Sandr
Ik draai in de zomer weer 5 dagen in de week en buiten de zomer om elk weekend. Aan echte voorbereidingen doe ik niet, ik zorg dat me spullen in orde zijn en dat ik de nieuwste muziek bij heb.

Elke avond is weer anders en ik zou niet weten hoe ik me hier nog verder op zou moeten voorbereiden...
Ik draai set van 5 a 6 uur dus de platen waar ik mee begin zijn niet zo boeiend. Ik begriip wel als je een setje van 2 uur moet draaien en de tent zit al ram vol dat je even wil aftrappen met een heftig begin.

Over wat voor trance hebben we het dan? Cygnus X? Robert Miles? 4 Strings? Rank 1?

Inderdaad ja dan praten we over?Robert Miles, 4 Strings, Rank 1, PPK, Tiesto ( vooral de Flight 643 en Lethal industry doen het goed )?
Vonavond ga ik het over de publiek loslaten. ?Cool

User edit by Ilja on 30-07-2009 @ 13:01:52 (7%)
Flaged
ArCee    posted on 30-07-2009 13:04
Born slippery van Underworld blijft het ook altijd goed doen !!
Dolivieira    posted on 30-07-2009 13:06
Poster: ArCee

IDD Maar die kan je overal wel kwijt in je set maak niet uit wat je draait
User edit by Dolivieira on 30-07-2009 @ 13:07:08 (2%)
Tekhead    posted on 30-07-2009 13:22
Poster: ArCee

Het is Born Slippy Arcee, DE Klassieker onder de Klassiekers, maar dat is wel geen Trance !!
Dolivieira    posted on 30-07-2009 13:54

Het is Born Slippy Arcee, DE Klassieker onder de Klassiekers, maar dat is wel geen Trance !!

nee IDD dat is mee een cross over van van diverse stylen kan je overal kwijt.
User edit by Dolivieira on 30-07-2009 @ 16:09:14 (1%)
Ilja    posted on 30-07-2009 15:07
Zo daar noemen jullie een nummer, een van mijn all time favorites. ??Cool
Mixt-Ape    posted on 30-07-2009 16:05
Ik zorg er gewoon voor dat ik alle muziek sowieso bijheb, dan kan ik ter plaatse uit alles kiezen!

171 Users online: 90 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 31.903
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.294