Poster: Snoey
Probeer vrienden te maken met mensen die wel van de muziek houden die jij niet leuk vind. Ik ben zelf enorme fan van house en trance. Helaas vul je daar niet een hele avond mee. Gelukkig bestaan er al goede verzamel cd's die je collectie (vooral veel oudere platen) flink varierend aanvullen. Ik heb zelf een hekel aan Nederlandstalig en rnb/reggaeton liggen mij ook niet zo. Ik ken wel mensen die die muziek helemaal geweldig vinden en sturen mij dan ook regelmatig nieuwe tracks die goed aanslaan.?
Verder vind een goede vriend van mij reggaeton helemaal de bom, dus die stuurt mij ook regelmatig de nummers die erg populair zijn of worden.?
Ga ook eens bij andere allround dj's kijken hoe die draaien. Schrijf de platen op die het leuk doen bij het publiek en zorg dat je ze ook hebt.
Zo draait er bij mij in het dorp een man van ?40+ die veel 80's en 90's draait en heb toen ik net begon met draaien, flink mijn map kunnen vullen met nummers die nu nog steeds goed aanslaan.
Poster: Tomazos
dat mixen ligt aan je eigen inspiratie, , maar het mixen van die genre vergt wel wat meer oefening dan house,
dus gewoon veel oefenen,
Poster: Gerhard
Meestal weet ik niet hoe het nummer heet, heb je dat probleem niet/gehad ?
Poster: Gerhard
Meestal weet ik niet hoe het nummer heet, heb je dat probleem niet/gehad ?
Poster: djdolivieira
SHAZAM
Poster: voltcontrol
Hitparades/tracklists cdreleases/playlists van bekende djs en radio/tvstations in uiteenlopende genres in de gaten houden helpt mij aan veel nuttige info.
Poster: Tomazos
idd,
wat ik zelf vaak doe is kijken wat je wilt..
mixen van top 40 is vaak mogelijk met beetje inspiratie,
mixen van reaggaeton r&b e.d ook
house = easy,
apreski/feest, valt vrijwel vaak tot niet te mixen, of slecht.. en dan moet je dat op een andere manier doen,
wat ik vaak doe is alle genres vlot door mixen,dan hou je het boeiend.. maar ook zorgen dat het niet vervelend word,
behalve met apreski e.d, die moet je toch maar max 1 a 1,5 minuut laten spelen en dan naar de volgende.. en hoe je dat doet.. ligt aan je zelf
vaak gewoon lullen tussendoor met apreski, maar het moet wel boeiend blijven..
probeer het maar eens uit.. draai half uurtje apreski zonder te praten.. mensen lopen geheid weg,
je moet mensen blijven boeien om naar jou te laten luisteren.. en naar mijn gevoel werkt dat niet door alle nummers 3 minuten te laten lopen.. het is maar net welke kant jij op wilt,
ik hou er zelf van om vlot en stevig door te draaien.. dat de sfeer niet 'inzakt' en zo wel, laat ik altijd een paar platen liggen waardoor ik zeker weet dat de sfeer weer terug komt,
soms draai ik ook house sessies, dan dan kan je dat niet maken om de plaat even stilte en erdoorheen lullen, dan is het gewoon mixen, tricks en rare dingen doen..
het is maar net wat je wil..
en dan ben je een allrounder.. dat wil zeggen, je moet ALLES kunnen.
zorg eerst maar dat je alles GOED kan mixen, dan ben je al een tijdje verder,
ik doe het buitenshuis draaien nu 8 jaar, heb dr veel op geoefend om met 3 en Soms 4 tegelijk te mixen.. en het lukt ook, maar mixen vind ik persoonlijk niet zo boeiend meer (als je 'allround draaid, en niet een house setje).. het publiek bezig houden, en de zaal vol zien te houden tot sluitingstijd vind ik veel boeiender!,
en toch, na 8 jaar.. leer je nogsteeds dingen bij,
mooi voorbeeldje,
draaide hier zondag in blanes samen met Rene kuppens (van het forum), en Tony cha cha, die gozer is een MEEEESTER wat betreft mix techniek en trucs.. maar de zaal was na 1,5 uur wel leeg.. en dat lag niet aan zijn mix kunsten hoor
mixing is not the most important thing als een allrounder, dat wil ik ermee zeggen
Poster: ArTy
Bedankt mensen, hier heb ik zeker wat aan... Zal flink gaan oefenen.
Ik weet trouwens dat platenkeuze belangrijker is dan mixing voor het publiek, ik krijg ook alleen maar positive reacties te horen van mensen maar ik vind het zelf nog niet energiek genoeg. Ik zal eens proberen om platen snel door te mixen.. Alleen hierbij vind ik het goede moment een beetje lastig.. Hoe doen jullie dat meestal als je halverwege het ene nummer naar het andere springt?
Poster: ArTy
Bedankt mensen, hier heb ik zeker wat aan... Zal flink gaan oefenen.
Ik weet trouwens dat platenkeuze belangrijker is dan mixing voor het publiek, ik krijg ook alleen maar positive reacties te horen van mensen maar ik vind het zelf nog niet energiek genoeg. Ik zal eens proberen om platen snel door te mixen.. Alleen hierbij vind ik het goede moment een beetje lastig.. Hoe doen jullie dat meestal als je halverwege het ene nummer naar het andere springt?
Poster: CaSE
De simpelste manier is gewoon een doorstart maken..
Wil je mixen ben je met 1 druk op de loop out knop weer bij het begin van je plaat (lees: cue punt). Als je dit strak in de maat doet kun je dus prima dat stukje opnieuw mixen met je nieuwe plaat.
Succes.