Windows 7 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 26-07-2009 18:12
Is hier iemand die bezig is met producen, maar dat al (een tijdje) doet onder Windows 7? Ik ben namelijk benieuwd of zo goed als alle plugins onder Windows 7 draaien, en de sequencers zelf ook Cool

What do you think about Windows 7 ??

Vote :   

Basrose    posted on 26-07-2009 18:14
Als je cubase gebruikt.... hij draait opzich wel in windows 7 maar ik hoor van verschillende kanten dat er wel wat problemen met vst's zijn.
TranceXX    posted on 26-07-2009 21:09
En in Vista zijn daar ook problemen met de VST's
User edit by TranceXX on 26-07-2009 @ 21:10:29 (70%)
bambamstudio    posted on 26-07-2009 21:13
er komt heus wel van software fabrikanten updates voor je software met win7.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Starmack    posted on 26-07-2009 22:24
Gebruik Vista ook met een boel VST plugins en die werken prima.. Happy, laughing
Bringing the best in Trance & Progressive
Sebasz    posted on 27-07-2009 03:33
Op Vista heb ik inderdaad ook nergens last van. Wilde er eigenlijk alleen zo goed als zeker van zijn dat het geen problemen gaat opleveren als ik morgen of overmorgen naar Windows 7 ga Cool (de final versie is klaar en is al te downloaden namelijk)
bambamstudio    posted on 27-07-2009 07:30
Waarom willen mensen toch altijd het nieuwste os hebben als iets stabiel draait? Ik draai in de studio nog XP, superstabiel dus ik ga niet overstappen naar vista of windows7. Sonde van het geld en j weet idd niet of het stabiel is en blijft voor je huidige software, controller, geluidskaart etc etc.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lawrenz    posted on 27-07-2009 08:42
Ik draai FL Studio 8 met het grootste gemak op Windows 7 RC. En die blijft ook stabiel, nog geen enkele crash (alleen door de hardware in m'n PC dan...) die Windows echt veroorzaakt heeft. Ik vind Windows 7 echt een opvolger voor XP. Vista hadden ze nooit moeten releasen...
LilQuint    posted on 27-07-2009 09:31
Poster: Starmack
Gebruik Vista ook met een boel VST plugins en die werken prima.. Happy, laughing

Ja. Al heb je een surfespack.

Die staan er soms al vanzelf op (al heb je geluk)

Ik heb vista 4.0 en dat is echt ...

Want veel dingen werken niet.

Bijv. Korg Nano Pad Controller!
ccc    posted on 27-07-2009 10:14
Poster: LilQuint
Al heb je een surfespack.

Ik denk dat je Servicepack bedoelt.
(Een Service pack (ook wel SP) is een algemene term die bij software wordt gebruikt voor een grote hoeveelheid updates van software die tegelijk worden uitgebracht als ??n installatiepakket.)
Sebasz    posted on 27-07-2009 14:19
Poster: bambamstudio
Waarom willen mensen toch altijd het nieuwste os hebben als iets stabiel draait? Ik draai in de studio nog XP, superstabiel dus ik ga niet overstappen naar vista of windows7. Sonde van het geld en j weet idd niet of het stabiel is en blijft voor je huidige software, controller, geluidskaart etc etc.

Haha kerel je weet niet waarom ik naar 7 zou willen. Zal ik je dat even zeggen? Daar gaan we...
Ik heb vanaf bijna het begin af aan Windows Vista gebruikt, omdat ik toen net een gloednieuwe PC had (excl. Vista). Ik denk nieuw systeem, nieuw OS. Dus ik had Vista gekocht voor een goede prijs, 109 euro.
Alles werkt perfect en het is niet traag.

Sinds de eerste beta-builds ben ik al tester van Windows 7, en ik kan je vertellen dat dat toch een heel stuk prettiger werkt dan XP, en zelfs een beetje prettiger dan Vista. Ik merk vooral dat opstarten een redelijk stuk sneller gaat. Alles voelt gewoon nog beter aan.
Ik vond Vista al beter dan XP, maar als je na bijna 9 jaar nog bewust met XP werkt mag je wel even bij jezelf nagaan of je zogenaamd echt iets van computers weet, of net doet als of/denkt dat je veel van computers weet.
Hou het lekker bij produceren ofzo, maar als jij fatsoenlijke equipment hebt dan werkt alles perfect onder Vista en Windows 7.

Enige uitzondering is af en toe de 64-bit versie bij iets oudere systemen, omdat niet elke fabrikant 64-bit drivers maakt. Dus als jij een oude crap-pc hebt met een bagger geluidskaart, ja dan is het logisch dat die niet gaat werken onder 64-bit. Maar 32-bit zou er geen problemen mee moeten hebben, en zou out-of-the-box zelfs moeten werken.

Dus [MOD EDIT, ongewenste woorden], hoezo zonde van je geld. Jij rijdt zeker ook nog in een auto van 30 jaar oud, hebt nog een TV van 30 jaar oud en al je hardware is een jaar of 10 oud?

Cool

Poster: LilQuint

Ja. Al heb je een surfespack.

Die staan er soms al vanzelf op (al heb je geluk)

Ik heb vista 4.0 en dat is echt ...

Want veel dingen werken niet.

Bijv. Korg Nano Pad Controller!

Vista 4.0? Like wtf :')
Je hebt Vista, Vista SP1 en Vista SP2.
Er is geen Vista 4.0

En daarbij moet je ook even beseffen dat Microsoft niks kan doen aan het feit dat je controllertje niet werk. Maar dat je fabrikant TE LUI IS om fatsoenlijke drivers voor hun apparaatje te maken
User edit by Sebasz on 27-07-2009 @ 14:22:19 (28%)
Mod edit by Lead on 29-07-2009 18:09 (2%)
baath    posted on 27-07-2009 14:26
Poster: Sebasz

En daarbij moet je ook even beseffen dat Microsoft niks kan doen aan het feit dat je controllertje niet werk. Maar dat je fabrikant TE LUI IS om fatsoenlijke drivers voor hun apparaatje te maken

dat is bullshit als er gewoon standaard protecols zijn afgesproken en windows komt met nieuwe os en niks werkt meer dan ligt dat in eerste instantie echt wel aan microsoft
Mixt-Ape    posted on 27-07-2009 14:27
Ik heb zelf de windows 7 uitgetest en vind hem goed werken, maar produceren etc. doe ik wel nog op XP. Denk wal dat ik ga overstappen op 7...
Sebasz    posted on 27-07-2009 14:58
Poster: baath

dat is bullshit als er gewoon standaard protecols zijn afgesproken en windows komt met nieuwe os en niks werkt meer dan ligt dat in eerste instantie echt wel aan microsoft

Oh ja eerst altijd zeuren dat alles zo instabiel is bij Windows, en dan doen ze er iets aan door het driver model enigzins te veranderen. En dan is het Microsofts schuld dat de driver bouwers geen fatsoenlijke drivers hebben gemaakt in het verleden...
Die driver fabrikanten krijgen enorm veel mogelijkheden om hun drivers te testen met nieuwe versies van Windows omdat ze die zelf aangeleverd (kunnen) krijgen.

En wat dat betreft is de grootste verandering in het driver model van XP naar Vista geweest, en slechts minimale veranderingen van Vista naar 7.

Ojah btw, dat heeft ook het een en ander met kapitalisme te maken natuurlijk. Elke handelaar wil zoveel mogelijk verkopen. Als ze oude hardware troep niet meer ondersteunen door geen of slechte drivers te maken, dan moeten klanten wel een nieuwer model halen Happy, laughing
User edit by Sebasz on 27-07-2009 @ 14:59:40 (5%)
TranceXX    posted on 28-07-2009 20:38
Ik heb nu de?Vista home premium?retail versie dus ik ga nu niet terug een XP kopen.
Hij werkt bij mij?tot hier toe redelijk goed ook de 64bit versie.
Het enige wat ik heb is als ik in de 64bit de memory remap aan zet kan heb ik problemen met mijn haupauge tv tunerkaart.
En als ik dus tv wil kijken op mijn PC moet ik die dus uitzetten en herkent vista maar 3.2 gig geheugen.
Dus de gewoonlijke probelemen als je met windows werkt zeker.Cool
Victor    posted on 28-07-2009 22:13

Dus [MOD EDIT], hoezo zonde van je geld. Jij rijdt zeker ook nog in een auto van 30 jaar oud, hebt nog een TV van 30 jaar oud en al je hardware is een jaar of 10 oud?

Cool

Jij mag wel eens wat aan je toon doen. Dit lijkt nergens op.
Mod edit by Lead on 29-07-2009 18:09 (8%)
Dolivieira    posted on 28-07-2009 22:21
Met produceren ben ik het wel met bambamstudio eens.0
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Boyd    posted on 28-07-2009 22:28
Guys buy-a-mac.

Ik heb nog nooit een Computer gehad die zo goed werkte. Midi keyboard inpluggen, werkt meteen 100%. Zelfde met de geluidskaart. En met loop van de updates wordt je mac ook nog sneller, ipv windows dat alleen trager wordt.

Verder zou ik op me nieuwe laptop wel windows 7 willen, maar die is alleen voor internet en mobiel te zijn.
kippebotje    posted on 28-07-2009 22:30

Ik vond Vista al beter dan XP, maar als je na bijna 9 jaar nog bewust met XP werkt mag je wel even bij jezelf nagaan of je zogenaamd echt iets van computers weet, of net doet als of/denkt dat je veel van computers weet.

Zo als je zelf zegt niggah please.

waarom denk je dat de meeste bedrijfen nog op xp draaien??
omdat vista zo goed is??
hell no!
vista heeft alleen maar problemen en dat hebben ze bij microsoft zelf toegegeven.
ik heb sinds kerst een nieuwe laptop inc.vista na ongeveer 1 week ging alles traag, met opstarten en? laden van bestanden.
ik heb alles opnieuwe geinstaleert(wat al 5 uur duurde)en hij doet er 15 min over om een kaale vista op te startenCool
zo wat is vista toch goed zeg......

als nu iemand me een cd met legaal xp aanbood en alle werkende drivers voor me hardware zou ik um meteen aan nemen en ging vista er meteen af.
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
User edit by kippebotje on 28-07-2009 @ 22:32:16 (19%)
Estacy    posted on 28-07-2009 22:30

Dus [MOD EDIT], hoezo zonde van je geld. Jij rijdt zeker ook nog in een auto van 30 jaar oud, hebt nog een TV van 30 jaar oud en al je hardware is een jaar of 10 oud?

ten eerste: probeer een beetje vriendelijk te blijven, oke?
ten tweede: er zijn zat mensen die in in oude auto's rondrijden (klassieke autos) en de Technics SL1200mk2 gaat al ruim 25 jaar mee, en wordt nog steeds gebruikt
ten derde: Welk OS je gebruikt ligt puur en alleen aan wat je zelf fijn vindt. Ik vindt Vista nog steeds r*k en XP is nog steeds mijn favoriete OS. Ook werk ik veel met Linux, en dat werkt overigens ook zeer goed. Ik zou zelf nooit van XP afstappen, tot op een moment dat deze PC het allemaal niet meer trekt en vervangen moet worden. Zelfs dan zou ik nog XP nemen, desnoods een crack. Maar das mijn mening, jij mag natuurlijk ook een mening hebbenCool maar respecteer die van andere ook
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mod edit by Lead on 29-07-2009 18:10 (2%)
Dolivieira    posted on 28-07-2009 22:34
Idd. Ik heb met vista geen problemen alleen met produceren dan........

Daarom gebruik ik XP nog steeds
User edit by Dolivieira on 28-07-2009 @ 22:35:20 (49%)
anciano    posted on 28-07-2009 23:04
Ik ben het met BamBam eens, gewoon XP. Het werkt; wat heeft een nieuwe OS voor meerwaarde? Als de software erom zou vragen, dan is het?misschien de?moeite waard ! Bij een nieuw OS en wordt het systeem alleen maar?trager omdat het meer geheugen vreet.?Dat geld kunnen we toch beter gebruiken.Cool?
User edit by anciano on 28-07-2009 @ 23:09:30 (13%)
Dolivieira    posted on 28-07-2009 23:12
Kijk ik heb 2 PCs staan een dualcore en een quadcore. Die dualvore daar draait vista op voor de normale dingen zonder problemen maar als ik ga produceren dan vind die computer het ineens niet meer zo leuk. veel foutmeldingen.
Sebasz    posted on 29-07-2009 01:26
Dat [MOD EDIT] please vat iedereen fout op dat was grappig bedoeld Cool

Maargoed, dat bedrijven nog steeds windows xp of lager draaien, en geen mac os x heeft alles met training en geld te maken.
nieuw os kost geld, mensen trainen ook.

Maar ik snap niet dat mensen zogenaamd problemen hebben met producen op Vista. Ik heb dan wel een redelijk goede PC, maar zowel als op Vista als 7 heb ik geen problemen nog ondervonden.

Op Vista draai ik iets van 2 jaar nu, op 7 een paar dagen. Maar alle plugins werken goed op 7 hier.
Dus aan windows ligt dat blijkbaar niet dat het bij sommige niet goed werkt Happy, laughing
Mod edit by Lead on 29-07-2009 18:10 (3%)
Dolivieira    posted on 29-07-2009 09:13
Dat [MOD EDIT] please vat iedereen fout op dat was grappig bedoeld Cool

Maargoed, dat bedrijven nog steeds windows xp of lager draaien, en geen mac os x heeft alles met training en geld te maken.
nieuw os kost geld, mensen trainen ook.

Maar ik snap niet dat mensen zogenaamd problemen hebben met producen op Vista. Ik heb dan wel een redelijk goede PC, maar zowel als op Vista als 7 heb ik geen problemen nog ondervonden.

Op Vista draai ik iets van 2 jaar nu, op 7 een paar dagen. Maar alle plugins werken goed op 7 hier.
Dus aan windows ligt dat blijkbaar niet dat het bij sommige niet goed werkt Happy, laughing

Kan maar ik wacht nog ff dat alles goed werkt. Nieuwe OS bevatten toch nog Bugs.
Mod edit by Lead on 29-07-2009 18:10 (3%)
voltcontrol    posted on 29-07-2009 09:25
Voor dj doeleinden ga ik er binnenkort eens "een draai aan geven" (Traktor Pro op Win7)
aangezien de release candidate toch gratis is. Geen praktische reden hiervoor, maar het ziet er gewoon gelikt uit en ik less her en der dat het goed met resources omgaat.

Enige probleem wat ik voor me zie is driver compatabiliteit van geluidskaarten.

@Sebasz; Bedrijven gebruiken XP en niet Vista om de volgende redenen:
Lage drivercompatabiliteit van Vista en slechter resourcemanagement? dan XP (vooral toen het net uitkwam), als het OS praktischer was dan XP vanuit een ITmanagement/beheersperspectief waren de kosten zeker geen of een klein issue, training en verandering is een continu proces (in de IT).

192 Users online: 152 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 21.279
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.914.824