Propellerhead Record
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twizz    posted on 24-07-2009 16:39
Wowowowowowowowwww GEIL

de maker van Reason (jeweetwel, de veelbesproken DAW) heeft nu een nieuwe workstation!
Omdat ik me als beta tester opgegeven had(tjah ik dacht waarom niet, wist niet wat het inhield) kreeg ik nu een best volle versie gratis toegestuurd. Maar nu zie ik dus pas echt wat voor software het is, en dat is niet niks, voor velen zijn er nu g??n redenen meer om n?et voor Record te kiezen.

Wat is Record:
Reason, maar dan +audiotracks(dus ook audio-opname)
zoals je in de printscreen kunt zien ook integratie van extra functies van je geluidskaart(ik heb een line 6 keyboard/audiokaart (in 1) )
Enorme masteringsectie(echt enorm)
Dezelfde eenvoud als Reason(en als je reason al aangeschaft hebt, kun je ook alle devices van reason gebruiken, reason zelf hoef je niet meer op te starten)
Dezelfde kwaliteit als Reason
edit: nog een ding vergeten: vergeet de mastermixer, record maakt automatisch kanalen aan.Happy, laughing

Nu heb ik dus de laatste beta versie, maar hij werkt echt goed(nog geen bugs kunnen vinden)
En aangezien ik reason heb(ik moet hem op de printscreen nog authorizen, zodat ik ook alle devices etc. kan integreren) hoef ik reason dus niet meer op te starten, en kan ik lekker op me gitaar jammen en dit ook opnemen!

Printscreen(klik er op voor grotere afbeelding)

Klik hier voor meer info!

Dus nu zijn jullie ook ingelicht over deze(wat mij betreft) geweldige software waar ik zeker een Full-versie van ga kopen!

Gr. Erik
User edit by Twizz on 24-07-2009 @ 16:57:46 (7%)
Mod edit by Jorrit on 24-07-2009 17:30 (1%)

What do you think about Propellerhead Record ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 24-07-2009 16:46
Ik heb hier een tijdje geleden wat over gezien en vond het er ook heel goed uitzien. Als ik nou geen ene f**k snap van Logic wil ik Record misschien gaan combineren met Reason voor de Mac!
TheMole    posted on 24-07-2009 18:11
Ik gebruik nu reason maar op een oude pc. Als ik nu Record koop dan heb ik eigenlijk een vernieuwde reason gekocht ?
Twizz    posted on 24-07-2009 18:16
Poster: TheMole
Ik gebruik nu reason maar op een oude pc. Als ik nu Record koop dan heb ik eigenlijk een vernieuwde reason gekocht ?

Nee, maar het gaat wel super samen

Reason opzich kun je zien als n enorme synth
Record kun je zien als opnameprogramma

maar wanneer je Record gebruikt en je hebt al Reason gekocht, dan krijg je in Record de beschikking over alle reason devices. Record opzich heeft 1 synth(die trouwens niet in reason te vinden is), een paar belangrijke effecten, audio-record devices(heel handige manier, opnemen op een manier zoals je met reason gewend bent te werken) en omdat ik Line 6 keyboard+audiokaart heb, heb ik ook nog de beschikking tot een device die mij directe toegang geeft tot gitaaropname en dikke gitaareffecten binnen Record zelf. Verder heb je de mastering suite, en n d?kke mixer die zich nu in een apart scherm bevind(doet me half denken aan cubase, maar deze werkt wel chill qua routen enzo)

Maw, op de printscreen zie je t menu van de devices waar je over beschikt. wanneer je reason al geinstalleerd hebt, komen daar ook nog eens alle devices van Reason bij.
User edit by Twizz on 24-07-2009 @ 18:17:50 (18%)
bambamstudio    posted on 24-07-2009 18:41
Morgen ga ik Record installeren, laat hier wel iets weten!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
TheMole    posted on 24-07-2009 18:50
Is record al uit ? en heeft het diezelfde geluidskwaliteit als reason (die ik niet zo goed vind)
bambamstudio    posted on 24-07-2009 19:15
Is record al uit ? en heeft het diezelfde geluidskwaliteit als reason (die ik niet zo goed vind)

nee is nog niet uit.
Twizz    posted on 24-07-2009 19:49

Ik neem aan dat de geluidskwaliteit hetzelfde is, ik hoor in ieder geval geen 'verschil' op mijn KRK's, je zult wellicht een professionelere afwerking kunnen?bereiken door de super uitgebreide master en uitmix-sectie.

Noot:
ik heb(toevallig?) wel echt een ideale set-up voor dit hele gebeuren, ik heb namelijk een Line 6 Pod Studio KB37 aangeschaft, niet wetende dat Line 6 verwikkeld zat met Propellerhead. Het mooie is, in deze software laten ze dus de samenwerking zien; ik kan latencyloos de effecten van Record(dus ook van Reason) toepassen op de gitaar die ik dan opneem. ?deaal vind ik dus. (werkelijk een droom die uitkomt, aangezien ik van plan ben een heel album te gaan maken met 'Reason' , maar dan moest ik wel gitaar gaan recorden in Ableton, daar ben ik nu dus vanaf:D)
User edit by Twizz on 24-07-2009 @ 19:52:43 (100%)
bambamstudio    posted on 25-07-2009 10:03
owyeah: record @ bambam studio

Eerste indruk: zit er gelikt uit. Gelukkig niet de kleine knopjes van de Reason mixer. Geluid is ook erg goed. Zitten wat demo's songs bij welke erg breed klinken. Ook de nieuwe effectenracks die je erbij krijgt zien er veelbelovend uit.
Dolivieira    posted on 25-07-2009 12:25
Veel belovend dit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lawrenz    posted on 25-07-2009 17:01
Je bericht klinkt veelbelovend, bambam! Ik ben zeer benieuwd naar verdere prestaties.
Twizz    posted on 25-07-2009 21:23
Poster: Lawrenz
Je bericht klinkt veelbelovend, bambam! Ik ben zeer benieuwd naar verdere prestaties.

Reken maar dat hij die beloftes waarmaaktHappy, laughing Propellerhead danWinking my eye

Ik vind het erg chill werken allemaal, denk dat ik binnenkort een upgrade koop van mijn adapted naar full reason 4?versie, zodat ik kan genieten van Reason 4 integrated in Record, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit een upgrade naar Reason 5 zal worden, aangezien er hier en daar al wat gespeculeerd wordt over een nieuwe versie van Reason.
Dolivieira    posted on 26-07-2009 15:37
Ik wacht ff af, ik denk dat er ook binnen kort een Reason 5 komt. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
polly    posted on 27-07-2009 01:39
Wat hier verteld word klinkt goed.
Alleen ik heb het niet zo op propellerhead.Op een gegeven moment ben ik echt de weg kwijt met reason.
bambamstudio    posted on 27-07-2009 07:31
Poster: polly
Wat hier verteld word klinkt goed.
Alleen ik heb het niet zo op propellerhead.Op een gegeven moment ben ik echt de weg kwijt met reason.

Ligt dat aan jou of aan Reason?
polly    posted on 27-07-2009 13:20
Ik denk eerder aan mij. Geef mij maar Nuendo/ cubase. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind Reason persoonlijk een leuk maar ingewikkeld programma. Maar begrijp me goed ik heb niks tegen Propellerhead.
Twizz    posted on 09-09-2009 21:34
Oke, hij is sinds vandaag te koop!

Wie gaat m halen? Ik in ieder geval welHappy, laughing
main    posted on 09-09-2009 21:45
z\iet er leuk uit
Twizz    posted on 09-09-2009 21:59
2 dingen die ik in een middag gemaakt heb... zo ongeveer de eerste projectjes die ik hiermee maak
Basic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Best wat gitaar opgenomen: ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

218 Users online: 171 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 31.531
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.076