100v geluidsets
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroeni    posted on 22-07-2009 18:50
Ik heb geprobeerd wat informatie te vinden over 100volts geluids/omroepsystemen maar kan hier maar bar weining over vinden (of ik zoek verkeerd)

Is er iemand op het forum die mij kan vertellen wat de voor en nadelen zijn ten opzichte van een gewoon geluidssysteem? want eigenlijk is het enige voordeel toch dat je over?grote afstanden speakers?kan plaatsen zonder een groot volume verschil tussen de eerste en bijvoorbeeld de 10e speaker??

En ik kan ook nergens een goede uitleg van begin tot eind vinden over deze systemen en zegmaar de techinische weetjes en alles. als iemand een link of iets dergelijks zou hebben met een uitgebreide uitleg zou dat super zijn Winking my eye

ik had trouwens geen idee waar ik dit topic moest posten dus als het verkeerd is laten jullie het maar weten Winking my eye

Alvast bedankt
User edit by jeroeni on 22-07-2009 @ 18:54:37 (17%)

What do you think about 100v geluidsets ??

Vote :   

Lead    posted on 22-07-2009 19:51
dit topic staat in het goede forum, 100V systemen zijn niet voor amateurs. 100V systemen worden inderdaad gebruikt om lgrote afstanden te overbruggen. Maar ook om veel speakers op 1 leiding aan te sluiten, impedantie bij zo'n hoog voltage speelt dan eigenlijk geen grote rol meer.

100V speakers geven voornamelijk mid- en hoge tonen weer, bas laat zich slecht transporteren over een 100v systeem. Waarom zou je dit willen gebruiken?
Let the BASS be louder
voltcontrol    posted on 22-07-2009 20:27
FF op het new-line forum 100V in de zoekfuctie ingeven, genoeg info te vinden daar.

100v is handig voor omroepinstallaties op bijv. sportvelden.
jeroeni    posted on 22-07-2009 21:10
ik zou het zelf in princiepe? nog niet gaan gebruiken ofzo maar ik ben gewoon benieuwd naar het systeem want bij enkele vaste instalatie's in manage's, ijsbanen, sporthallen en bij buitenevenementen zie je dit toch wel vaak staan en gebruik ik het ook wel eens dus wil ik er graag wel zo'n beetje alles van weten.

verder zou ik heb wel willen gebruiken voor omroepsetjes maar mijn omroep projecten zijn toch nog niet zo groot dat ik echt een 100v systeem nodig heb dus gebruik ik altijd 4 tot 8 toppen van mackie of hkaudio.

verder weet ik dat muziek door een 100v systeem vrijwel altijd matig klinkt vanwege het bas maar het is gewoon ter informatie en ik kan dit maar met moeite elders vinden maar ik zal new-line nog wel ff doorzoeken Winking my eye

in ieder geval bedankt
jeroeni    posted on 30-07-2009 18:20
alles is heel goed te vinden op het new-line fourm!nog bedankt voor je tip.

Als het aan mij ligt mag dit topic wel verweiderd of gesloten worden Winking my eye
Sandr    posted on 30-07-2009 20:54
Ik had ook nog een vraag wat betreft 100 volt installaties:

Bij onze vereniging hebben we er ook 1, netjes ingebouwd in een kist. Achterop de kist zitten 2xlr uitgangen voor die 100 volt installatie, dus haspels pluggen en klaar.

Is het mogelijk om een andere muziekinstallatie (2 actieve speakers bijvoorbeeld) in te pluggen op die 2XLR? Ik verwacht eigenlijk van niet, maar kan iemand met verstand hiervan mij even verder helpen?
Play that funky music white boy....
Cyspoz    posted on 31-07-2009 08:36
Nee, 100 volt installaties hebben in de speakerkast een trafo zitten die het voltage weer omlaag transformeert voor het naar de speaker?gaat. Je kan hier alleen speakers op aansluiten die daar dus geschikt voor zijn gemaakt middels een trafo.
Actieve speakers verwachten een heel zacht signaal wat ze zelf nog uitversterken. Als je actieve speakers hier op aan zo sluiten zou de voorversterk electronica direct defect raken.
Sandr    posted on 05-08-2009 13:43
Maar met een externe trafo er tussen zou het dus wel kunnen??
Cyspoz    posted on 05-08-2009 14:25
Nee sorry dat had ik misschien nog duidelijker erbij moeten zeggen. De trafo is nodig om passieve speakers aan te kunnen sturen. Actieve speakers worden hier bij mijn weten nooit mee aangestuurd. Dat is dus niet mogelijk.
Sandr    posted on 05-08-2009 14:45
Okej, dus als ik het zou willlen aansluiten op actieve speakers moet ik even een omleiding maken die de 100 volt versterker buiten spel zet.

Als ik echter passieve speakers wil aansluiten moet er een trafo tussen.....
Cyspoz    posted on 05-08-2009 14:52
Ja, maar of je ook zomaar iedere passieve speaker kan aansluiten met een trafo er tussen durf ik niet zeker te zeggen. Ik ben alleen bekend met de globale werking ervan. Ik kan me voorstellen dat de weerstand van 100 volt speakers mogelijk heel anders moet zijn. Dus ga eerst even ten rade bij iemand die er meer van weet.
Sandr    posted on 05-08-2009 15:22
Okej, bedankt voor de info in ieder geval. Mocht het nodig zijn raadpleeg ik wel even een expertWinking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.868 days.
 Post CommentThat would be 195.6 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 109 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 81.694
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.731