Heeft er iemand tips voor het inbouwen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

polly    posted on 22-07-2009 16:54
Zoals de titel al zegt wil ik mijn gear gaan inbouwen.
Maar waar moet ik opletten? En hebben julie tips voor me?
Mijn gear bestaat uit 2 reloops rp4000 en een goedkope mixer van koolsound (mocht dat van belang zijn om te weten haha)

What do you think about Heeft er iemand tips voor het inbouwen ??

Vote :   

Bawb    posted on 22-07-2009 17:25
Mag ik hem inkoppen? Breedte, Lengte en Diepte van je gear precies in mm's.
voltcontrol    posted on 22-07-2009 17:49
Sja ga je inbouwen in een flightcase of in een meubel?
2e tip, naast wat Bawb zegt; Denk de bekabeling goed uit.

Wat is je doel dus (heel meubel bouwen, spul in bestaand meubel, spul in cases inbouwen?) en wat is je budget?
User edit by voltcontrol on 22-07-2009 @ 18:09:57 (88%)
Bawb    posted on 22-07-2009 20:38
Had trouwens nog een idee.

Heb ik zelf ook even over nagedacht vandaag bij het tekenen van mijn ontwerp:

Ik heb nu momenteel ook 2 RP-4000's, maar mijn doel is natuurlijk om ooit Technics te vergaren.

Daarom heb ik in mijn tekeningen de afmetingen van CDJ1000's, DJM800 en SL-1200 aangehouden.

Dan heeft je RP-4000 op dit moment 3mm (uit mijn hoofd) speling, maar dan hoef je niet later je hele booth bij de zagen/veilen als je upgrade.

... leek mij handig igg.
User edit by Bawb on 22-07-2009 @ 20:38:34 (3%)
polly    posted on 22-07-2009 21:11
Ik wil een meubel bouwen. Zeg maar een soort rechthoekige tafel. Dan achterop een soort klep maken dat ik altijd bij de bekabeling kan. Maar hoe moet ik rekening houden met de koeling. Hoe moet ik het laten koelen?
voltcontrol    posted on 22-07-2009 21:12
Koeling is niet nodig.
Maargoed nog steeds niet echt een idee van wat je wil, ik zou gewoon lekker gaan tekenen en rekenen als ik jou was.

User edit by voltcontrol on 22-07-2009 @ 21:15:37 (100%)
polly    posted on 22-07-2009 21:34
Ik heb het wel in mijn hoofd en ben al aan het tekenen gegaan. Zal nog eens een poging doen om het uit te leggen dan. Ik ben van plan een rechthoek te maken. De lengte word 2 meter bij 60 centimeter en dan 20 centimeter diep. Hopelijk is het zo wat duidelijker.
voltcontrol    posted on 22-07-2009 21:42
Ja duh 't wordt al snel een rechthoek als je een tabletop set hebt Winking my eye , maar op poten of met een hele kast eronder?
Plaats anders een tekening met je vragen erbij, anders blijven we een beetje losse flodders op elkaar afschieten.
voltcontrol    posted on 22-07-2009 21:50
Ik zat zelf een tijdje geleden aan een kopie van deze jongen te denken iig:

Een leuk handigheidje is dat je alleen rechte platen hout hoeft te gebruiken en voor de ronde hoeken hoekprofielen kunt nemen. voor de "boven"kant? (waar je apparatuur in steekt dus) kun je ook losse delen gebruiken ipv gaten in een grote plaat om materiaal te besparen, zo dus zeg maar:
MoXeGy    posted on 22-07-2009 22:34
dat zweven lijkt me dus echt niet stevig.Cool
User edit by MoXeGy on 22-07-2009 @ 22:34:36 (2%)
Boyd    posted on 22-07-2009 22:50
Poster: polly
Zoals de titel al zegt wil ik mijn gear gaan inbouwen.
Maar waar moet ik opletten? En hebben julie tips voor me?
Mijn gear bestaat uit 2 reloops rp4000 en een goedkope mixer van koolsound (mocht dat van belang zijn om te weten haha)

Je weet zeker dat je reloop rp4000's in gaat bouwen, ze kunnen gaan rumbelen als een gek. Oplossing:

Houd aan elke kant minimaal 4mm tussen draaitafel en rand. Zet de draatafels op auralex moopads of van die sin7 monitor schuimblokken.
Lead    posted on 22-07-2009 23:49
topic opgeschoont, off-topic replies zijn verwijderd. Graag alleen on-topic reageren.
Dat biertje kunnen jullie sowieso gaan drinken, kan geen kwaad lijkt mij Thumbs Up
Let the BASS be louder
polly    posted on 23-07-2009 00:02
@ voltcontrol. Het word zoiets als op jou foto maar dan gewoon met poten eronder. En ik heb wel een tekeningetje maar ik heb geen idee hoe ik die hier kan posten. Helaas. In ieder geval hartstikke bedankt voor je info Cool
voltcontrol    posted on 23-07-2009 00:06
Succes met bouwen! Er gaat meer tijd en moeite inzitten dan je vooraf vermoed (mijn ervaring iig). Winking my eye
Ben benieuwd naar het resultaat.

(plaatjes maken doe ik in paint.net of met een foto editor, uploaden op photobucket , maar dat kan op tig verschillende manieren en je moet je weer ergens aanmelden enzo.. Kan ook via Hyves mocht je daar al lid van zijn Winking my eye )
polly    posted on 23-07-2009 00:30
Ik zal het resultaat wel posten bij de dj sets. En het scheelt dat ik nu vakantie heb tot september dus genoeg tijd om te bouwen. Ik denk dat die tip met de losse plankjes wel een goeie is. bedankt
DJDenz    posted on 23-07-2009 00:35
Ik heb nog niet zo heel lang een meubel gebouwd waar m'n gear ingebouwd zit.
http://dj.dennisvand.nl/booth/deskgear.jpg

Wanneer ik bij de draden wil kan ik m'n mengpaneel en cd spelers naar voren schuiven.

http://www.dennisvand.nl/images/album/DJ%20Denz%20Studio/2.jpg
http://dj.dennisvand.nl/booth/booth_back.jpg

Resultaat van m'n hele booth: (nog niet helemaal af. afwerk latjes, logo etc moeten er nog op. de pc speakers waren trouwens tijdelijk, die zijn nu allang weer weg Happy, laughing )
http://dennisvand.nl/images/album/DJ%20Denz%20Studio/0.jpg
http://dennisvand.nl/images/album/DJ%20Denz%20Studio/1.jpg

Ik heb verder niks voor koeling en het raakt niet oververhit Happy, laughing
User edit by DJDenz on 23-07-2009 @ 00:37:54 (38%)
voltcontrol    posted on 23-07-2009 00:39
Ik bedenk me nog 2 dingen:

-"Vika Curry" tafelpoten kosten 2.25 pet stuk bij IKEA (geen drol dus) en zijn behoorlijk solide.
-Aaan deze heb je alleen iets als je last hebt van trillingen/rumlbe op je kamer: Bouw goede demping onder je draaitafels: Ze op een plaat zetten en daar redelijk hard schuim of squash/tennisballetjes onder (en dan pas op de rest van de constructie) is bijv een goede oplossing. Happy, laughing

En mocht je het zelfbouwen niet zien zitten of moet het echt cheap kun je altijg nog voor het bouwmarkt rek gaan (+-30E voor 2 van die delen geloof ik) Winking my eye

Of een IKEA Expedit Hacken; http://www.instructables.com/id/Ikea-DJ-Console/??? ....
User edit by voltcontrol on 23-07-2009 @ 00:51:50 (57%)
polly    posted on 23-07-2009 00:58
gewone freeloads (als ik de naam goed typ zo uit mijn hoofd) werken toch ook?
En die Poten zijn een leuke oplossing. thanks voor al dat meedenken
Dj_Fantasy    posted on 23-07-2009 01:02
en dan marmers op de freefloats.. ik ondervind dat enkel freefloats niet fijn werken.Door de marmers krijg je terug een beetje stabiliteit.
Probeern ook een meubel te ontwerpen, waarbij je bij updaten van je gear ook makkelijk het meubel kunt aanpassen.Dus als je iets inbouwt, dat bijvoorbeeld de bovenplaat makkelijk te vervangen is door een nieuw.
dj2dj.nl
polly    posted on 23-07-2009 15:05
oke maar voldoet een plaat hout op de freefloats ook?
ArCee    posted on 16-08-2009 10:26

Je hebt ff minder qua apparatuur om in te bouwen als ik, maar zo heb je een voorbeeld? Meeste is gedaan in MDF wat je diverse diktes kan krijgen, makkelijk bewerkbaar is en behoorlijk sterk. Ik heb mijn booth op wielen staan, wat makkelijk is als er iets achter valt of met stofzuigen, ik noem maar ff iets. Voordeel met je mixer zo inbouwen is dat je ook veel losse snoeren kunt wegwerken. Qua bekleden kun je schilderen of beplakken, maar MDF verdient wel een speciale voorbehandeling voor je dat gaat doen. Je kunt eventueel nog je cd spelers iets laten verzinken, dat ging mij net ff tever persoonlijk.
jilis    posted on 31-08-2009 22:16
ik zou gewoon een 16U reck gebruiken met zei (flappen/platen)
jilis    posted on 31-08-2009 22:16
(voor draaitafels)

This is an old Topic

No new postings for 5.853 days.
 Post CommentThat would be 195.1 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

421 Users online: 314 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 87.433
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.348