Nieuw: DJ Onyx
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

onyx    posted on 22-07-2009 10:54
hey mede muziekliefhebbers,

Ik ben michel, ben 26 jaar en kom uit Diemen (omgeving amsterdam). Ik bezoek al jaren wekelijks house feestjes, vooral de kleinere intiemere feestjes spreken mij erg aan (bloomingdale bijv). het laatste jaar was ik erg veel bezig met muziek downloaden en begon ik op feesten punten in nummers te herkennen en bedacht ik hoe ik nummers in elkaar kon laten overlappen. De logische stap naar de aanschaf van een dj set was daarom al gauw genomen. ik wilde het wel goed doen, dus heb pas drie weken geleden na hard sparen de aanschaf gedaan van de volgende set:

- Pioneer DJM 800
- 2 x cdj 1000 mk3

nu naar drie weken oefenen lukt het al beatmatchen vrijwel altijd binnen een 30 seconden tot een minuut. ik ben daarom al blij met deze prestatie, echter ik ben ambitieus ingesteld en wil snel stappen maken. ik kom zo daarom terug met een aantal vragen.

eerst wil ik je laten zien wat ik draai. ik draai een mix van latin house, afrikaanse house (heet dit zoConfused, vb zijn gregory - soldiers en manoo - kodjo), house en deephouse. Al of niet een combinatie daarvan, maar dan niet lukraak door elkaar maar wel met een duidelijke structuur. ik begin bijvoorbeeld met latin en eindig met deephouse, of andersom, maar in ieder geval niet door elkaar. dj's die me inspireren: Sunnery james/ryan marciano, erick e, Roog, swedish house maffia, afrojack, deadmau5, en zo kan ik nog wel even doorgaan Happy, laughing Door de combinatie van bovenstaande stijlen probeer ik een eigen sound neer te zetten maar dat is nog heel erg moeilijk.

ik heb daarom een aantal vragen geformuleerd, hopelijk kunnen julie me helpen? (hou er rekening mee dat ik pas drie weken bezig ben, misschien wil ik veel te snel maar ambitie is nooit verkeerd) Happy, laughing

1. ik heb nog heel veel moeite met een mooie fade-out, ik probeer dat nu nog te maskeren met een effect zoals echt, dat gaat wel goed, maar getuigt natuurlijk niet van kwaliteit. Kunnen julie mij inspireren om wat mooie fade-outs te doen? of laat ik het anders formuleren, wat moet ik in ieder geval NIET doen in een fade out? waar ik zelf al achter ben om niet te doen: vocalen met vocalen, melodieen met melodieen. Vocaal van cd 1 met melodie van vocaal 2 kan mooi zijn maar klinkt vaak ook fout.

2. voor me gevoel laat ik nummers te lang lopen voordat ik nummer 2 inmix, maar dat komt omdat ik nog erg veel moeite heb om te bepalen wanneer ik een nummer er precies in gooi. ik weet ook hoe dat weer komt, omdat ik mijn nummers denk ik niet goed genoeg ken. het klinkt gek, maar ik wil ook niet toe naar een situatie dat ik me nummers te goed ken omdat ik ze anders saai ga vinden en bang ben dat ik er geen kick meer van krijg, begrijp je wat ik bedoel?

3. ik krijg nog geen echte 'kick' van wat ik draai en dit komt omdat mijn mixtechniek nog te saai is. als ik zie wat sunnery en ryan bijvoorbeeld allemaal doen met climaxen opbouwen en weet ik wat allemaal, ik kom nog niet eens een beetje in de buurt daarvan. als ik het vergelijk dan lijkt mijn set op niks anders dan een saai plakwerk van nummers (voor me gevoel dan) als vrienden me bezig zien vinden ze het wel weer vet. dit kan ook komen omdat ik thuis op een heel zacht niveau moet draaien en daardoor blijft die kick automatisch uit. het lijkt zo voorspelbaar wat ik nu aan het draaien ben. hoe kan ik hier verandering in brengen met de middelen die ik heb? en dat brengt me meteen op me volgende vraag.

4. kan iemand mij tips geven hoe ik op een mooie manier effecten kan toepassen in me set? Echo toepassen in een climax bijvoorbeeld werkt al heel goed, maar voorderest kan ik nog niet veel met die effecten?. Ik probeer al veel op youtube te kijken en daar kan ik wel wat nuttigs uithalen, maar ik ben vooral benieuwd naar hoe julie combinaties van effecten doen tegelijkertijd, bijvoorbeeld een roll met een harmony effect of iets dergelijks? Verder probeer ik nu om climaxen nog meer uit te stellen door de roll functie te laten lopen en op me cdj een cue point in te stellen op het moment dat de bass inkickt, maar dat klinkt ook nog niet je van het? iemand die hier ervaringen mee heeft?

5. heeft er iemand tips om dmv effecten een vet intro te doen bijv vocal sample re rollen en dan een dikke banger erachter en iemand een id?e om een set mooi uit te laten lopen, bijvoorbeeld door een roll of een backspin? Ik doe dit nu nog heel amaturistisch met een echo aan het einde :S

alvast bedankt voor al je tips Happy, laughing ik hoop dat dit topic uit gaat lopen op een aantal interessante discussies.

greetz Michel aka DJ Onyx Happy, laughing

User edit by onyx on 22-07-2009 @ 10:56:11 (9%)

What do you think about Nieuw: DJ Onyx ??

Vote :   

Convert    posted on 22-07-2009 11:15
Welkom Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 22-07-2009 12:50
Welkom!
bambamstudio    posted on 22-07-2009 12:53
Onyx...zo heet mijn mackie mengtafel ook Happy, laughing welko op DJR
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ccc    posted on 22-07-2009 12:59
Onyx, zo heet ook zo'n stenen slang uit Pokemon en ik zeg lekker niet hoe ik dat weet. Cool
onyx    posted on 22-07-2009 16:37
bedankt voor het welkom Happy, laughing wie o wie kan er naar mijn vragen kijken?
bambamstudio    posted on 22-07-2009 17:48
Poster: ccc
Onyx, zo heet ook zo'n stenen slang uit Pokemon en ik zeg lekker niet hoe ik dat weet. Cool

hahahahaha
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Winston    posted on 22-07-2009 20:38
Hey welkom onyx. Dat is een van de langste intro ooit.

1. spelen met de eq.
2. ben je bekend met beats tot de macht 2 structuur van nummers
3. neem je je mixes op
4. veel experimenteren, afkijken, je bent goed bezig
5. afkijken, experimenteren, origineel zijn
Tic Toc
Estacy    posted on 22-07-2009 21:50
das inderdaad een lange intro! en ook mooie gear om mee te beginnen?
Welcome @ DJR!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djmamo    posted on 23-07-2009 09:53
sow, heb je boek net gelezen en ik zou het gaan uitgeven......
haha welkom

1 fade out.
zorg dat je nooit in een vocal of melodie zit als je wilt uitmixen, want als je net een bekende zin hebt die dan word afgekapt dat hoort iedereen.
Maar je kan bijvoorbeeld wel aan het einde van de zin(vocal) je bas inlaten komen van plaat 2.

En verder is het erg veel oefenen en doen.
Zoek je eigen muziek ben niet een van de vele.
Je gear is helemaal top, daar kan het niet aanliggen Winking my eye

succes
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 23-07-2009 09:55
welkom Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
onyx    posted on 23-07-2009 11:41
allereerst bedankt voor de reacties tot nu toe Happy, laughing

@winston: bedoel je met beats tot de macht 2 structuur, de blokken in nummers? ik kan nu wel aardig blokken onderscheiden, meestal doe ik dat doordat ik herken dat een nieuw blok met andere geluidjes begint, kan niet goed uitleggen maar denk dat je wel weet wat ik bedoel. verder kan ik me mixes helaas nog niet opnemen omdat mijn dj tafel nog niet binnen is en ik dus noodgedwongen mijn spullen in de woonkamer heb staan waardoor ik ze nog niet op de line in van mijn pc kan aansluiten. erg jammer want kan daardoor nog niet goed de kwaliteit beoordelen. verder bedankt voor je tips Happy, laughing

@djmamo: handige tips, ik ga hier lekker mee experimenteren, thanks!

zijn er verder nog mensen die mij tips kunnen geven?

o ja, ik ben nu drie weken aan het experimenteren, heel weinig dus, maar er is me nu al gevraagd om volgende week vrijdag een set te draaien voor 80 tot 100 man... iemand nog tips voor het eerst draaien op een feestje? NB het is een vriendenaangelegenheid dus mogen wel wat foutjes inzitten al is dat niet de insteek natuurlijk Happy, laughing
mp    posted on 23-07-2009 13:19
welkom!
1 tip draai gewoon wat je thuis ook draait,en probeer het publiek uit je gedachten te laten,ik denk op grote events meestal dat ik gewoon thuis mijn setje aan het draaien ben,zo raak ik in een klap ook van de stress af.

succes komende vrijdag!

mp
elke dag is een feest!!
onyx    posted on 23-07-2009 13:28
thanks mp, hele nuttige tip

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

204 Users online: 57 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 10.442
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.484.215