Poster: voltcontrol
Magoed de motieven van pubertjes om bepaalde muziek te luisteren komen vaak neer op cool zijn of ergens bij willen horen.
Poster: RemcoV
krijg je de Hardcore figuren, alleen wel weer treurig dat ze dan alleen angerfist kennen
Poster: Estacy
vroeg er laats eentje bij ons op school of die Paul Estak kende,?
paul estak? is dat een hippie ofzo??
"nee. das een hardcore legende"?
Nee jonge, angerfist!
Poster: Jorrit
Wat mij de laatste maanden opvalt is dat veel producers, die ik tot de categorie house voor de mainstream beschouw, steeds meer richting minimal neigen. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe tech-house / minimal achtige producties van Fedde Le Grand (output), of luister naar Franky Rizardo's "I know it's a copy", redelijk wat minimalistische invloeden als je het mij vraagt.Wellicht een nog beter voorbeeld van een house-plaat die een minimal-plaat had willen zijn: 'Guess what' van Chuckie. En bijvoorbeeld 'Sky & Sand', ik weet niet of veel mensen het met me eens zijn, maar ik plaats dit wel in het hokje minimal.
Voor mijn gevoel de minimal-sound zeker aan het groeien in de mainstream.
Wat mij de laatste maanden opvalt is dat veel producers, die ik tot de categorie house voor de mainstream beschouw, steeds meer richting minimal neigen. Kijk bijvoorbeeld naar de nieuwe tech-house / minimal achtige producties van Fedde Le Grand (output), of luister naar Franky Rizardo's "I know it's a copy", redelijk wat minimalistische invloeden als je het mij vraagt.Wellicht een nog beter voorbeeld van een house-plaat die een minimal-plaat had willen zijn: 'Guess what' van Chuckie. En bijvoorbeeld 'Sky & Sand', ik weet niet of veel mensen het met me eens zijn, maar ik plaats dit wel in het hokje minimal.
Poster: DJNeoforce
Ik denk dat iedereen hier wel een beetje gelijk heeft als ik het zo een beetje lees.
Ik begon mijn muzieksmaak ook te verbreden nadat ik allemaal feestjes afging en
van alles wat begon te luisteren.
Wat djdolivieira?zegt daar denk ik zelf ook aan.
Muziek zoals Minimal of Techno is heel diepgaand en het verteld veel meer dan men denkt,
alleen niet iedereen snapt dat of kan dat waarderen.
Als je naar Minimal of Techno luisterd dan zul je bij bijna alle platen horen dat je naar een soort
"orgasme" toewerkt. Dat vind ik zelf het vette aan die muziekstylen + dat het erg dansbaar is, weinig breaks en het gaat maar lekker door, lekker "treinen" zoals ze dat mooi noemen!
Het stomme is, Techno vond ik ook niet lekker in het begin.
In het begin hoor je alleen hoe monotoon het wel niet klinkt, maar naarmate ik vaker naar de muziek luisterde begon ik het te begrijpen.
Het is net als bier, eerste paar keer zijn vies en daarna begin je het lekker te vinden
Poster: Renzis
Producers zoeken weer een beetje snelheid in hun tracks, omdat gewoon harder gaat op een feest. Kijk naar producers als Hardwell, Rehab, Oliver Twizt (ex-skitzofrenix) allemaal van die?vroegere urbanhouse dj's die nou zware tech-house maken en draaien.
Poster: djdolivieira
Techno en Minimal en andere stylen en substylen die aanverwant zijn aan techno en minimal. Is muziek voor mensen die iets verder zijn dan de normale house liefhebbers. Ik zeg altijd muziek voor de gevorderde luisteraar. Niet helemaal waar. Maar mensen die deze muziek soorten snappen zijn toch weer een level hoger. Niet iedereen hier op DJR zal met mij eens zijn, maar zo denk ik er over.
Ik ben het wel met Mano eens dat muziek keuze niet specifiek iets zegt over het?niveau van de luisterraar. Wat natuurlijk wel gek is dat hij vervolgens hetzelfde doet (MINIMAL (naam zegt het al). Het is maar net wat je zoekt De een wil lekker meelallen en de ander lekker wegspacen, toch? Je zal dan ook?een liefhebber van het skihuitgebeuren niet snel op een erotisch getinte technoparty tegenkomen en andersom ook niet. Iederen gaat voor wat hij of zij?leuk vindt?in een omgeving?waarin ze zich prettig voelen. Kortom muziek is universeel en is m.i.? niet gebonden aan levenstandaard of denkniveau.