Ik heb via iemand die ik ken te weten gekomen dat je een serieuse korting kan krijgen op apple hardware als student. Je zou lid moeten worden van het de ADC community (Apple Developper Connection) en hiervoor kan je dan 10 tot 20 procent korting krijgen op apple hardware. En voor studenten kost dit lidmaatschap 79euro, en hier krijg je dan een eenmalige hardware korting bij.
De korting en lidmaatschap is eigenlijk bedoeld voor studenten die de mac willen gebruiken voor applicaties te ontwikkellen voor de Mac, maar studierichting maakt eigenlijk niet uit (18+ en Hogeschool of Universiteit student). Wel een nadeel is dat de korting niet commuleerbaar is met andere kortingen zoals de educatieve korting maar je winst is toch nog groter met deze actie.
Bv: ik zou een macbook pro 15 inch 2de versie willen hebben deze kost 1.849,00*0,92 (8% korting) =1.701,26 euro met eductatieve korting, zou ik deze kopen met een adc account zou me deze 1.849,00*0,8 (20% korting) +79,00 (lidmaatschap) = 1.558,20 kosten en hierin zit de prijs van het lidmaatschap al, dus 143,06 euro verschil wel al de moeite :D (dit is belgische prijs voor nederlanders is het zelfs nog een paar tientjes goedkoper).
Het is wel een speciale procedure die je moet volgen maar volgens mij wel te doen, op de
apple site vind je meer uitleg en check
dit en
dit forum ook eens.