Apple ADC Student korting
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NielsR    posted on 21-07-2009 18:55
Ik heb via iemand die ik ken te weten gekomen dat je een serieuse korting kan krijgen op apple hardware als student. Je zou lid moeten worden van het de ADC community (Apple Developper Connection) en hiervoor kan je dan 10 tot 20 procent korting krijgen op apple hardware. En voor studenten kost dit lidmaatschap 79euro, en hier krijg je dan een eenmalige hardware korting bij.
De korting en lidmaatschap is eigenlijk bedoeld voor studenten die de mac willen gebruiken voor applicaties te ontwikkellen voor de Mac, maar studierichting maakt eigenlijk niet uit (18+ en Hogeschool of Universiteit student). Wel een nadeel is dat de korting niet commuleerbaar is met andere kortingen zoals de educatieve korting maar je winst is toch nog groter met deze actie.

Bv: ik zou een macbook pro 15 inch 2de versie willen hebben deze kost 1.849,00*0,92 (8% korting) =1.701,26 euro met eductatieve korting, zou ik deze kopen met een adc account zou me deze 1.849,00*0,8 (20% korting) +79,00 (lidmaatschap) = 1.558,20 kosten en hierin zit de prijs van het lidmaatschap al, dus 143,06 euro verschil wel al de moeite :D (dit is belgische prijs voor nederlanders is het zelfs nog een paar tientjes goedkoper).

Het is wel een speciale procedure die je moet volgen maar volgens mij wel te doen, op de apple site vind je meer uitleg en check dit en dit forum ook eens.

What do you think about Apple ADC Student korting ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 21-07-2009 19:15
De hogeschool waar ik komend schooljaar naar toe ga heeft ook meer korting bij aanschaffen van een Mac. Studentenkorting is 8% inderdaad, en ik kreeg 10%. Scheelt toch een paar tientjes bij zo'n grote aankoop!
Mixt-Ape    posted on 22-07-2009 00:05
Ik heb gewoon mijn 8% gehad. Wel tof om te weten dat er iets dergelijks bestaat!
jannickv    posted on 22-07-2009 00:22
in de switchshop in gent heb ik gewoon studentenkorting gekregen zonder lidkaart of weet ik veel wat...
Abram    posted on 22-07-2009 12:30
Het verschil zit em in welke kortingsgroep je terecht komt...Student krijgt normaal: 6% van een reseller of 8% van apple zelf.Een universiteit/hogeschool (K-10 account): krijgt 8% van resellers ?f 8 of 10% van appleDocenten krijgen ook 8%Je kan echter via een Student Apple Developer Connection account je korting eenmalig verdubbelen en dat is toch wel leuk meegenomen...
NielsR    posted on 22-07-2009 17:21
Jah tis zoals Abram zegt, eigenlijk Apple studentenkorting en de korting die je als student bij een ADC membership krijgt zijn 2 heel verschillende dingen.

De ADC student membership is eigenlijk in het leven geroepen voor studenten die programma's maken voor de mac en die daar een mac voor nodig hebben om dat te doen, en voor de aankoop van deze mac dan eenmalig een korting krijgen.

Zoals Abram ook zegt een ADC account korting komt er op neer dat je eenmalig je studentenkorting kan vermeerderen tot 20% in de plaats van 8% :D Maar ik wil nog is herhalen de twee hebben niks met elkaar te maken.

This is an old Topic

No new postings for 5.892 days.
 Post CommentThat would be 196.4 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 124 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 6.630
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.353.408