Welke lichtbrug k.i.h het best voor kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wouterjan    posted on 20-07-2009 16:24
Welke lichtbrug kan ik hier het best voor kopen?

Dit is wat er aan moet kunnen hangen minimaal:

1x Imove movinghead 5s: 12 kg
1x Martin scanner scx600: 12.3 kg
4x Showtec led par 56: 2.3 kg per stuk
1x Green laser: 3 kg

En welke zou ik moeten kopen als dit er ook nog bijkwam:
4x Showtec led par 56: 2.3 kg per stuk
1x Martin scanner scx600: 12.3 kg

Ik weet nooit goed wat nu echt goed kwaliteit is.
Denk wel dat ik minmaal een dertig milimeter trus nodig heb.
User edit by Wouterjan on 20-07-2009 @ 16:26:27 (32%)

What do you think about Welke lichtbrug k.i.h het best voor kopen ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 20-07-2009 16:44
Wij gebruiken trussen van ProLyte, welke precies dat weet ik niet.Maar wij hangen vertical eraan, 5 Led parren, 4 Movingheads, 2 Plasma schermen, en hele hoop kabels.Horizontaal 4x 4 ETC-Parren, 2 Blinders, Atomic Strobo, 2 Movingheads.
Dus dat weegt al wat meer dan al jou spullen, dit was wel op 2x 2 meter + 1x 3 meter + 2x 1 meter truss (aan elkaar geklopte) bevestigt, en dan met 2 alpen omhoog getakelt.
dj2dj.nl
Bart_    posted on 20-07-2009 17:03
Gewone 30cm trio truss van bv. Globaltruss, Eurotruss, Prolyte, ... is goed voor jou doeleinden.
Volgens mij heb je iets van een 4 ? 5m nodig. (2x 2m stuk + eventueel 1x 1m stuk)
Dit gooien we dan op twee American Audio ST-132's met trussadaptors en lieren we de lucht in.

Klaar is Wouterjan.
neutje    posted on 20-07-2009 18:27
die statieven die bart opnoemt dat zijn echt prima statieven voor jou doeleinden.
ze zijn wel best zwaar om te tillen, maar als ze staan dan staan ze als een huis.
ik heb ze ook en leg er dan 3 trussdelen van 2 meter op, met 4 martin mac 500 en 3 fourbars die verticaal naar beneden hangen.
overigens zijn diezelfde statieven ook van eurolite te krijgen en nog meer oem merken.

mp    posted on 24-07-2009 20:12
wij werken met prolyte,global truss,eurotruss en zowel driehoekig (30x30cm)?als vierkantig (40x40cm)
voor thuis kun je volgens mij best global truss kopen die is pakken goedkoper maar zeker niet slechter als eurotruss,prolyte ed wat ik echter zeker niet zou kopen is deco trussjes van een of ander?oem merk
die houden met moeite 4 par 56 hang je er dan nog scans bij,dan verplooit ie
(spreek uit ervaring in ons jeugdhuis...)
elke dag is een feest!!
greup    posted on 24-07-2009 21:35
je vergeet het gewicht van je kabels er bij te tellen ( en dat is toch al snel een hoop kilo's)

Zolang je een nette x30 truss koopt kun je prima uit de voete. Let op dat je een merk koopt wat makkelijk bij te huren valt bij je locale verhuurder.
Maar wat veel belangrijker is, is welke wind-up statieven je koopt. dus hierop moet je je even god orienteren.

Let op, een fatsoenlijk truss-brugje kost je zo 600 tot 1200 euro. Waarom is je lichtset trouwens z'n "rommel" er zit totaal geen logica en symmetrie in. 1 Scan, en 1 mh.... lijkt me alles behalve logisch.
greup    posted on 24-07-2009 21:37
Poster: mp
wij werken met prolyte,global truss,eurotruss en zowel driehoekig (30x30cm)?als vierkantig (40x40cm)
voor thuis kun je volgens mij best global truss kopen die is pakken goedkoper maar zeker niet slechter als eurotruss,prolyte ed wat ik echter zeker niet zou kopen is deco trussjes van een of ander?oem merk
die houden met moeite 4 par 56 hang je er dan nog scans bij,dan verplooit ie
(spreek uit ervaring in ons jeugdhuis...)

decotruss is ook niet bedoeld voor dit soort doeleindes.
Daarbij zit er wel een verschil in deze merken. Pak maar eens de tabellen van de draagvermogens erbij. Ook is het gek dat jij ze allemaal gebruikt. het is namelijk niet aanteraden om verschillende merken te koppelen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

388 Users online: 302 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 38.826
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.217