Dj cd speler vereiste/ fout gemaakt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gerhard    posted on 19-07-2009 23:22
Ik heb aardig wat fouten gemaakt denk ik.Ik draai nu een jaar of 2 eerst op een 3 kanaals mengpaneeltje en nu op een 5 kanaals mengpaneel ik dacht altijd wel dat ik aardig kan draaien en dat vindt ik nog steeds alleen nu komt het ik gebruik hellemaal geen cd spelers waar je mee kan beatmatchen (nog nooit gedaan trouwens) ik gebruik namelijk stereo cd spelers dus gewone cd spelers die iedereen wel thuis heeft. Maar heb ik dus echt een? Gemini CDJ-20 (voorbeeld) nodig om goed te kunnen draaien en evt later ook met drive in en andere dingen mocht het zover komen ?. Is dit echt een verreiste om fatsoenlijk te kunnen draaien op een feestje. Ik wil de Apres Ski kant op.? Ik laat nummers dus eigenlijk alleen maar overlopen.?Mijn budget is niet groot 200 euro en niet meer ik weet dat het niet veel is maar ik weet ook niet of ik alleen nog een cd speler nodig heb of meer.

Graag serieus antwoord.
User edit by Gerhard on 19-07-2009 @ 23:23:33 (8%)

What do you think about Dj cd speler vereiste/ fout gemaakt ??

Vote :   

DOPELAFUNK    posted on 19-07-2009 23:26
Hee ik heb thuis voor jou 2x keer gemini cdj 15 staan en 1x gemini cdj 10 voor 200 euro mag je ze kopen want dan kan je zelfs twee of drie liedjes tegelijk draaien ik hoef ze niet meer ik ga met platen draaien.
groetjes nard kokke?
Je kunt me mailen op nt.kokke@live.nl
Cyspoz    posted on 19-07-2009 23:29
Hoi Gerhard, het hoeft niet en als jij het met huis-tuin-en-keuken cd spelers het publiek kan vermaken dan maakt het ook niet uit. Platenkeuze, opbouw en publiek interactie bepalen voor 90% het succes, mooie mix overgangen vallen in die overige 10% of zijn alleen belangrijk in specifieke gevallen.

Alleen met DJ cd spelers kun je vaak meer en precieser werken waardoor je mooiere overgangen kan maken. Als je budget overigens niet groot is en je plannen hebt om te groeien kun je misschien beter kijken of je met een computer vooruit kan. Als Apr?s Ski DJ moet je nogal snel nummers wisselen en dan is een computer ook handiger.
Gerhard    posted on 19-07-2009 23:36
Heb het niet zo met PC draaien vindt ik iets nep''s hebben eigenlijk maar dat is mijn mening. Ik zou mijn pc wel als extra cd speler kunnen gebruiken. Op een ander forum heb ik ook gezecht dat ik gewoon zonder pitch op cd speler draaide en toen werd ik zowat voro gek verklaard.

Check even PB overigens.
Winston    posted on 20-07-2009 00:10
Pitch voor DJ werk is altijd handig, bv ook radio DJ's hebben dat. Gewoon de tempo veranderen voor de sfeer alleen of anders gezegd om de energie levels van de muziek gelijk te houden.

En vroeg of laat wil je toch wel mixen, ook apreski.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-07-2009 @ 00:13:09 (31%)
Dolivieira    posted on 20-07-2009 00:23
Ik vind een pitch toch wel een must, en cue-en vind ik toch heel belangrijk. Ook xoor apres ski en radio dj doen niet anders.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 20-07-2009 02:15
draai je dan alleen maar in de winter ??Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 20-07-2009 04:30
allereerst: zeg niet van jezelf dat je goed bent. zeker niet sls je nog niet zo lang bezig bent. Je moet jezelf uitdagen om steeds beter te worden en dat lukt minder makkelijk als je beweert dat je al goed bent. Alleen als je gaat solliciteren moet je jezelf bestempelen als goed Happy, laughing. Nummers in elkaar over laten lopen is geen vereiste om leuk te draaien op een feestje. Platenkeus is veel belangrijker. Platen op het juiste moment starten zodat alles wel lekker vlot doorloopt is daarentegen wel prettig. Een dj-cd-speler kan je daar bij helpen aangezien die over het algemeen wat nauwkeuriger reageren. Ook word het dan makkelijker om dan eens midden in een nummer te beginnen. Met apres ski zeker handig, want dan draai je meestal toch maar halve nummers.
Dolivieira    posted on 20-07-2009 05:10
Poster: RAS

Nummers in elkaar over laten lopen is geen vereiste om leuk te draaien op een feestje. Platenkeus is veel belangrijker. Platen op het juiste moment starten zodat alles wel lekker vlot doorloopt is daarentegen wel prettig. Een dj-cd-speler kan je daar bij helpen aangezien die over het algemeen wat nauwkeuriger reageren. Ook word het dan makkelijker om dan eens midden in een nummer te beginnen. Met apres ski zeker handig, want dan draai je meestal toch maar halve nummers.

Nummer in mekaar overlaten lopen niet maar soms moet je van een bepaalt nummer ook het tempo iets versnellen om de avond wat vlotter te laten lopen.

Verder wel complimenten voor je uitleg RAS
User edit by Dolivieira on 20-07-2009 @ 05:11:42 (8%)
Mixt-Ape    posted on 20-07-2009 15:12
Ik denk dat het zeker wel handig is om met DJ-spelers te draaien, zie uitleg van RAS. Uiteindelijk ga je toch willen mixen en nummers mooier in mekaar laten overlopen. Met gewone CD-spelers kan je je nummers vaak ook niet echt starten op exact het moment dat je nodig hebt...
Gerhard    posted on 20-07-2009 15:34
En wat is jullie mening over de cd spelers van DOPELAFUNK??

Er wordt niet?zo positief gepraat over de Gemini CDJ-15.
User edit by Gerhard on 20-07-2009 @ 15:43:54 (95%)
dJORD    posted on 20-07-2009 15:58
een leuke dubbele cd-speler een iedee?, maby de Omnitronic CDP-462 dubbele cd speler bij
b*x-sh*p.nl in de aanbieding voor 170 ofzo
Gerhard    posted on 20-07-2009 16:21
Ik heb liever 2 cd spelers dan 1 dubbele dit omdat het wat groter is en makkelijker te bedienen is denk ik. Maar zeker goed om te weten en er nog eens goed naar te kijken en je kan die dubbele cd spelers gewoon verticaal in je kast plaatsen ?
Dolivieira    posted on 20-07-2009 17:24
Poster: Gerhard
Ik heb liever 2 cd spelers dan 1 dubbele dit omdat het wat groter is en makkelijker te bedienen is denk ik. Maar zeker goed om te weten en er nog eens goed naar te kijken en je kan die dubbele cd spelers gewoon verticaal in je kast plaatsen ?

Dan kom je er niet met 200,--
Gerhard    posted on 20-07-2009 17:50
En het setje van Dopelafunk? ? Geschikt voor feestjes of alleen thuis gebruik ?

En kun je die dubbele verticaal plaatsen ?
Mixt-Ape    posted on 20-07-2009 17:57
Een dubbelaar kan je in principe wel verticaal plaatsen, maar das echt niet de bedoeling Happy, laughing
Estacy    posted on 20-07-2009 18:01
die CDJ 15 heeft geen jog, en die ga je wel missen. voor 200 euro kun je het beste een dubbele cd speler kopen. En over dat verticaal plaatsen: ik zou de cd lades zowiezo horizontaal plaatsen, en de unit ook. Anders is het niet makkelijk werken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerhard    posted on 20-07-2009 18:11
Wanneer je ze verticaal draait dan heb je mooi op hoogte en anders moet je naar mijn inzien beetje bukken of je hebt er geen goed zicht op of zie ik dit verkeerd ? Lijkt me stuk minder makkelijk draaien.

User edit by Gerhard on 20-07-2009 @ 18:13:03 (1%)
Estacy    posted on 20-07-2009 18:16
meestal heb je een dubbele cd speler ong. zo:

Mooi boven je mixer. Zoals je ziet is de speler ook bedoeld om horizontaal te spelen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gerhard    posted on 20-07-2009 18:46
Ok, Dankje zal eens kijken.

This is an old Topic

No new postings for 5.896 days.
 Post CommentThat would be 196.5 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 104 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 31.662
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.053