car audio versterker gebruiken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 18-07-2009 23:50
een vriend van mij heeft z'n basskist uit z'n wagen gehaald en zou deze thuis willen gebruiken, deze kist was aangesloten op een monoblok versterker van Audison, en hij vroeg zich af of hij deze versterker kon gebruiken om er een aktieve basskist van te maken. Hij weet ook wel dat een car audio versterker 12V is, een home is 220V, hij vraagt zich af, als je er een transfo tussenzet die 12V omzet naar 220V, of dit werkt. De versterker heeft regelbare instellingen, net zoals bij een aktieve kist. Is dit haalbaar ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about car audio versterker gebruiken ??

Vote :   

Prozei    posted on 19-07-2009 00:33
dit is bijna niet mogelijk. een 12v voeding die?al 10A levert kost al snel boven de 80?
voor zo'n versterker heb je vaak minimaal 25A nodig.
koop een gewone 19"versterker en ga niet kloten met dit soort dingen als je er geen verstand van hebt.

gebruik je een te?verkeerde trafo dan is de kans groot dat deze smelt als hij niet goed beveiligd is.
Tekhead    posted on 19-07-2009 01:34
Ha, net wat ik hem ook vertelde, maar hij was niet overtuigd van mijn uitleg, en daarom voorgesteld de zelfde vraag aan iemand anders te stellen, dat dus gedaan, en nu begrijpt hij ook dat het technisch mogelijk is, maar financieel, zeker niet lonend, veel te prijzig
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 19-07-2009 11:28
Poster: Tekhead
Ha, net wat ik hem ook vertelde, maar hij was niet overtuigd van mijn uitleg, en daarom voorgesteld de zelfde vraag aan iemand anders te stellen, dat dus gedaan, en nu begrijpt hij ook dat het technisch mogelijk is, maar financieel, zeker niet lonend, veel te prijzig

Het kan wel. Maar lijkt me niet verstandig. Ook zit je met thuis 8Ohm en inde Auto 4Ohm. Ik zal ook gewoon in een winkel een versterker of een active bass kast halen. kosten trouwens ook niet zo veel. Car Audio is en blijft wel gemaakt voor de Auto
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 19-07-2009 @ 11:29:54 (10%)
Estacy    posted on 19-07-2009 14:42
je kunt inderdaad moeilijk car audio versterkers gebruiken. Speakers lukt dan weer wel.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mudder    posted on 19-07-2009 20:07
Poster: Prozei
dit is bijna niet mogelijk. een 12v voeding die?al 10A levert kost al snel boven de 80?
voor zo'n versterker heb je vaak minimaal 25A nodig.
koop een gewone 19"versterker en ga niet kloten met dit soort dingen als je er geen verstand van hebt.

gebruik je een te?verkeerde trafo dan is de kans groot dat deze smelt als hij niet goed beveiligd is.

Met 25A ga je er ook niet komen dit is maar goed voor een 200Wrms.
Maar ik zou het niet doen, zo een voedingen zijn gewoon te duur.
Een degelijk model zit al gauw rond de 250? voor 40A.
Zoals Prozei al?vertelde koop een goed 19" model dan zit je safe.Cool
User edit by mudder on 19-07-2009 @ 20:08:11 (2%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 141 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.573
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.610