Als je je rot voelt (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sound-Division    posted on 17-07-2009 23:33
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie doen als jullie je echt ROT voelen.
door Bijv: scheiding van je ouders, liefdesverdriet, een familielid die overlijd.

Misschien zien sommige dit als een nutteloos topic, maar ik kan soms wel tips gebruiken Cool

What do you think about Als je je rot voelt ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 18-07-2009 20:57
Ik heb een beetje hetzelfde als crazy, ik val er geen andere mensen mee lastig maar als ik alleen ben zoek ik wel afleiding in sporten ofzo...
ccc    posted on 18-07-2009 21:20
Poster: sethie

Haahaha, hoe kom je daar nou weer op?

Als je slaapt zetten je hersenen alles op een rijtje en droom je over de vervelende dingen en worden ze "opgelost".? Zoiets was het dacht ik. Voor meer info zou je een expert moeten vragen. Cool

Maar er wordt als voorbeeld gegeven je rot voelen na een scheiding van je ouders. Als je dit heel erg dwars zit, raad ik je toch aan om te gaan praten met een psycholoog(geen psychiater).
Moet je gewoon naar je huisarts en die kan je dan doorverwijzen.
Dit helpt je in ieder geval een hoop en is gratis en je hoeft je er niet voor te schamen hoor.
Mixt-Ape    posted on 18-07-2009 21:26
Ik zou het toch eerst zelf proberen te verwerken en pas professionele hulp inschakelen als het echt niet anders kan. Je moet ook niet voor het minste naar een psycholoog lopen...
Ik bedoel niet dat een echtscheiding niet erg is, maar het is toch stom als je naar een psycholoog loopt terwijl je het zelf gewoon kan verwerken?
ccc    posted on 18-07-2009 22:20
Tja, maar als iemand al aan andere gaat vragen voor tips om te verwerken.

Er zijn een hoop dingen waarvan je denkt dat je ze verwerkt hebt, maar dat helemaal niet zo is en je ze gewoon hebt weggestopt in een hoekje.
En dan kom je bij een psycholoog en kom je tot de conlusie dat je allemaal dingen dwarzitten van een paar jaar terug. Maar je wist niet dat het je dwars zat.

Je hoeft inderdaad niet voor het minste naar een psycholoog te gaan. Maar het kan wel helpen je een ander mensen te voelen.

Ik ben zelf ook aan het denken om er eens naar toe te gaan. Niet omdat ik me rot ofzo voel of omdat me iets dwars zit, maar gewoon omdat er vroeger dingen zijn gebeurt die misschien nu nog steeds men gedrag beinvloeden zonder dat ik daar zelf van bewust van ben. Die psycholoog kan dat dan naar boven halen en verwerken met je en wordt weer sterker.

Zo heb ik het me laten vertellen door mensen die ik ken die ook bij een psycholoog zijn geweest.
Convert    posted on 19-07-2009 00:09
Poster: ccc
Biertjes drinken?

Wijs & het helpt :PCool
Illusion    posted on 19-07-2009 16:37
Als ik me rot voel ga ik muziek maken. Klinkt misschien gek, maar muziek is een passie voor mij. Muziek maakt me weer vrolijk.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 19-07-2009 17:41
Slapen (rusten), lekkers eten, muziek luisteren, comedy film kijken, sporten, gezelligheid opzoeken etc. helpt alleen goed als ik een dipje door de dag hebt, maar bij zware gevallen zoals TS noemde, wordt ik een beetje spiritueel.

bron: Inchata

Ik vroeg om kracht en God gaf mij moeilijkheden om mij sterk te maken.

Ik vroeg om wijsheid en God gaf me problemen om me te leren ze op te lossen.

Ik vroeg om voorspoed en God gaf me hersens en spieren om mee te werken.

Ik vroeg om moed en God gaf me angsten om te overwinnen.

Ik vroeg om liefde en God gaf me mensen met moeilijkheden om te helpen.

Ik vroeg om gunsten en God gaf me kansen.

Ik kreeg NIETS waarom ik vroeg....

Ik kreeg ALLES wat ik nodig had.

Oud Iers gebed

Neem de tijd om te werken,
dat is de prijs voor succes.

Neem de tijd om te denken,
dat is de bron van de macht.

Neem de tijd om te spelen,
dat is het geheim van de eeuwige jeugd.

Neem de tijd om te lezen,
dat is de grondslag van wijsheid.

Neem de tijd om aardig te zijn,
dat is de weg naar geluk.

Neem de tijd om te dromen,
dat is de manier om hoog te mikken.

Neem de tijd om te beminnen, en bemind te worden,
dat is het voorrecht van de goden.

Neem de tijd om eens om u heen te kijken,
de dag is te kort om zelfzuchtig te zijn.

Neem de tijd om te lachen,
dat is de muziek van de ziel.

Bij dit soort periodes in je leven is het vaak zo dat je iest moet leren om je als mens verder te ontwikkelen.

Bv. liefdesverdriet. Waarom ging je relatie stuk? Naar wat voor soort relatie moet ik in het vervolg uitkijken? En met wat voor soort meisje kan ik die relatie krijgen? En wat moet ik zelf doen om zo een relatie te krijgen?

Of bij het heengaan van een geliefde/naaste. Wat heeft die persoon voor me betekent? Hoe is mijn leven veranderd zonder die persoon? Hoe moet ik verder?

Eigenlijk is het beste om een vakantie te nemen om rustig over te kunnen denken of te verwerken. En de twee gebedjes van boven helpen om je beter te voelen onder de gegeven omstandigheden. Het heeft een goede reden dat het gebeurd is. Hieronder is ook een inspirerend verhaal.

Two? Traveling Angels

Two traveling angels stopped to spend the night in the? home of a wealthy family.

The family was rude and? refused to let the angels stay in the mansion's guest? room.

Instead the angels were given a? small space in the? cold basement.

As they made their bed on the hard? floor, the older angel saw a hole in the wall and repaired? it.

When the younger angel asked why,? the older angel replied,

'Things aren't always what they? seem.'

The next night the pair came to rest at the house of a very poor, but very hospitable farmer and? his wife.

After sharing what little food? they had the couple let the angels sleep in their bed where they could
have a good night's rest.

When the sun came up the next morning the angels found the farmer and his wife in tears

Their only cow, whose milk had been their sole income, lay dead in the field.

The younger angel was infuriated and asked the older angel? how could you have let this happen?

The first man had everything, yet you helped him, she accused.

The second family had little but was willing to share everything, and you let the cow die.

'Things aren't always what they seem,' the? older angel replied.

'When we stayed in the basement of the mansion, I noticed? there was gold stored in that hole in the? wall.

Since the owner was so obsessed? with greed and? unwilling to share his good fortune, I? sealed the
wall so he wouldn't find it.'

'Then last night as we slept in the farmers? bed,? the angel of death came for his wife. I gave? him the? cow instead.

Things aren't always what they seem.'

Sometimes that is exactly what? happens when things don't turn out the way they should. If? you have
faith, you just need to trust that every? outcome is always to your advantage. You just might? not
know it until some time? later..?

Tic Toc
Mixt-Ape    posted on 19-07-2009 17:48
Poster: ccc
Tja, maar als iemand al aan andere gaat vragen voor tips om te verwerken.

Er zijn een hoop dingen waarvan je denkt dat je ze verwerkt hebt, maar dat helemaal niet zo is en je ze gewoon hebt weggestopt in een hoekje.
En dan kom je bij een psycholoog en kom je tot de conlusie dat je allemaal dingen dwarzitten van een paar jaar terug. Maar je wist niet dat het je dwars zat.

Je hoeft inderdaad niet voor het minste naar een psycholoog te gaan. Maar het kan wel helpen je een ander mensen te voelen.

Ik ben zelf ook aan het denken om er eens naar toe te gaan. Niet omdat ik me rot ofzo voel of omdat me iets dwars zit, maar gewoon omdat er vroeger dingen zijn gebeurt die misschien nu nog steeds men gedrag beinvloeden zonder dat ik daar zelf van bewust van ben. Die psycholoog kan dat dan naar boven halen en verwerken met je en wordt weer sterker.

Zo heb ik het me laten vertellen door mensen die ik ken die ook bij een psycholoog zijn geweest.

Dat zullen veel psychologen je inderdaad wel willen wijsmaken. Ze rekenen immers per uur aan!!!
Winston    posted on 19-07-2009 17:57
Maar dat is inderdaad zo. Heb je het nooit gehad dat iemand je irriteert, of je niet prettig bij voelt, of niet op je gemak voelt, zonder dat die persoon je ooit iets heeft gedaan?
Tic Toc
Stefjuuh    posted on 19-07-2009 18:54
Ik ga altijd in mn bed liggen, later praat ik wel met iemand...
ccc    posted on 19-07-2009 19:58
Poster: Mixt-Ape

Dat zullen veel psychologen je inderdaad wel willen wijsmaken. Ze rekenen immers per uur aan!!!

Ja zo zou ik ook denken. Cool
Winston    posted on 20-07-2009 00:04
Het is waar, maar ik zou alleen maar naar de psycholoog gaan als iets in mijn leven echt fout zit.
Tic Toc
Bartjens    posted on 20-07-2009 00:38
Lol, wel toepasselijk topic dit..
Net gister uit gegaan met m'n vriendin waar ik al een aantal jaren mee was?Cool
Ben veel muziek gaan draaien en luisteren, lekker met de auto toeren ff de kop helemaal leeg en s'avonds met m'n vrienden de kroeg in en een beetje praten enzo, daar zijn vrienden uiteindelijk voor?Cool
Dat helpt bij mij wel aardig?Smile?
www.djbrowbeat.com
Tekhead    posted on 20-07-2009 02:12
Music is the answer, to all your problems !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djmamo    posted on 20-07-2009 20:01
Poster: Bartjens
Lol, wel toepasselijk topic dit..
Net gister uit gegaan met m'n vriendin waar ik al een aantal jaren mee was?Cool
Ben veel muziek gaan draaien en luisteren, lekker met de auto toeren ff de kop helemaal leeg en s'avonds met m'n vrienden de kroeg in en een beetje praten enzo, daar zijn vrienden uiteindelijk voor?Cool
Dat helpt bij mij wel aardig?Smile?

Zo dat is ook wel ff minder. sterkte.

Wat ik doe: draaien, en auto rijden
www.moonentertainment.nl
Stephanie    posted on 20-07-2009 21:34
Poster: Sound-Division
Aha oke, zit gelukkig veel nuttige info tussen Happy, laughing

Haha heb net de hele middag geslapen eigenlijk Cool
alleen krijg je dan alsnog kut dromen Cool ach jah.

Heb net ook even gedraaid, toch wel ff lekker, maar dan wel van die momenten dat je gedachten weer terug gaan, en dan zo een opgefockt gevoel in je buik krijgt Cool heel irritant

Maar wat voor iets naars is er gebeurt danConfused Als je het wil vertellen tenminste? Misschien kunnen we je dan wat gerichter helpen.....
Bartjens    posted on 20-07-2009 22:57
Poster: djmamo

Zo dat is ook wel ff minder. sterkte.

Wat ik doe: draaien, en auto rijden

Thx Maarten!
www.djbrowbeat.com
Sammow    posted on 21-07-2009 00:26
Gitaar spelen, zwaar sporten en voor me uit staren.
ArCee    posted on 21-07-2009 06:39
Ik heb 3 dingen die me helpen bij rot of tegenvallende dingen.

1: Een goed gesprek met mijn liefhebbende en zeer begripvolle vrouw.
2: Een tijdje achter de booth kruipen.
3: Alles laten afzakken tijdens een boswandeling met deze 3:

Stephanie    posted on 21-07-2009 12:14
Poster: ArCee
3: Alles laten afzakken tijdens een boswandeling met deze 3:

Wat een dotjes!!
voltcontrol    posted on 21-07-2009 14:47
Soo lekker op de bank bij de psych hier op djresource. :P

Met vrienden praten doet me altijd veel goed, iedereen raakt wel eens het perspectief kwijt op waar ?e mee bezig is (Je zit er midden in en moet er somesmentaal ff uit stappen zeg maar). Zonder communicatie geen verwerking mogelijk voor mij. En wat leer je van je acties als je alles voor jezelf houdt?
ArCee    posted on 22-07-2009 19:31
Poster: Stephanie

Wat een dotjes!!

Dankje Cool
Sound-Division    posted on 22-07-2009 23:57
Poster: Stephanie

Maar wat voor iets naars is er gebeurt danConfused Als je het wil vertellen tenminste? Misschien kunnen we je dan wat gerichter helpen.....

Scheiding van ouders heb ik al jaren geleden gehad, maar het is laatst uitgegaan met vriendin, wat ik *** vond, En ik zag het even niet meer zitten allemaal (Niet dat ik mezelf iets wou aandoen of zoCool) maar zat gewoon een beetje in de put.

Ik heb veel aan de tips hier, Maar ik voel me vaak ook gewoon *** om redenen die ik niet weet, en psycholoog ben ik al eens geweest, maar ja het helpt maar een beetje.

Ik ga veel tips proberen, slapen heb ik bijv al geprobeerd, maar dan wordt ik wakker, en dan lijkt het net of ik me nog ellendiger voel.
ccc    posted on 23-07-2009 12:47
Ik weet niet hoe oud je bent, maar een vriend van mij heeft dit ook wel eens. Lichte depressie ofzo, ik weet het niet precies.

Maar wat ik dan doe dan neem ik hem het weekend mee uit of naar een party waarvan ik weet dat het super vet wordt. En de rest van de dagen kan hij alleen maar aan het vette weekend denken en voelt hij zich niet rot.
En totdat er weer iets vervelend gebeurt blijft hij zich goed voelen. Maar een kleine tegenslag ofzo brengt hem ook meteen weer in een ellendige dip.

En je zegt dat de psycholoog maar een beetje hielp. Ik weet niet hoe vaak je er bent geweest, maar als je het idee hebt dat het resultaat maar minimaal is, moet je misschien eens een andere psycholoog proberen.
User edit by ccc on 23-07-2009 @ 12:48:43 (43%)
Winston    posted on 23-07-2009 14:38
Je onderbewustzijn heeft de klap nog niet helemaal verwerkt, daarom voel je je rot zonder reden. Als je de tijd ervoor hebt kun je zoveel mogelijk dingen doen, liefst nieuwe ervaringen opdoen, zodat je onderbewustzijn meer leuke dingen krijgt te verwerken.

Maar sluit wel het hoofdstuk met je ex-vriendin nogmaals bewust af.

Verliefdheid stimuleert de hersenen net als drugs (dat is wetenschappelijk bewezen) en je krijgt nu ontwenningsverschijnselen. Dat gaat na een jaar vanzelf wel over of je moet zorgen dat je zo snel mogelijk weer verliefd wordt op een ander.
Tic Toc

261 Users online: 130 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 85.226
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.263