Ik ben dj en ik neem mee: (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 17-07-2009 19:03
Vroeg me af wat jullie allemaal voor extra's mee nemen als jullie ergens gaan draaien?
Misschien kunnen we leuke/verstandige ideeen op doen.
Zelf neem ik mee:

-Foto camera ( om leuke momenten vast te leggen, en handig voor je web-site ).
-Maglite (lampje is altijd handig om te hebben, voor als je iets moet inprikken/zoeken of moet omsteken ).
-Reserve koptelefoon voor als me HDJ 2000 stuk gaat.
-En stuk fruit voor op de terug weg ( banaan, kiwi, etc... )
-Visitekaartjes?
Mod edit by Lead on 04-08-2009 23:02 (1%)

What do you think about Ik ben dj en ik neem mee: ??

Vote :   

LLCoolP    posted on 19-07-2009 20:05
Poster: djdolivieira
Meeste apparaten kunnen tegen visselspaning kijk maar achter op af omder op als er dit tekentje staat ~

Coolja dat is logische, anders zouden ze er niet z'n stekker aanmaken die je in een normaal stopcontact kunt steken. Maar waar je (moet/kunt) op letten is dat als je op een locatie met bv een aggregaat de spanning meet, deze kan nog wel eens schommelen indien de stroom niet goed verdeelt is of de aggregaat van een bouwwerf komt en ruw is mee omgegaan.

Anders steek je je spullen in en blaas je ze direct op of rare storing, beter eerst even de spanning meten of deze tussen de 220V en 240V is.
Join the party and become famous!
Dolivieira    posted on 19-07-2009 20:10
Poster: LLCoolP

Coolja dat is logische, anders zouden ze er niet z'n stekker aanmaken die je in een normaal stopcontact kunt steken. Maar waar je (moet/kunt) op letten is dat als je op een locatie met bv een aggregaat de spanning meet, deze kan nog wel eens schommelen indien de stroom niet goed verdeelt is of de aggregaat van een bouwwerf komt en ruw is mee omgegaan.

Anders steek je je spullen in en blaas je ze direct op of rare storing, beter eerst even de spanning meten of deze tussen de 220V en 240V is.

Is ook onzin wat jij zegt, meeste van die aggregaten hebben zelf een spanings meter. Heb jaren met die dingen gewerkt. Ik heb laats nog een honda -tje gezien, klein ding om te zien met gewoon en spannings meter en en amp meter er op.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 19-07-2009 @ 20:26:39 (19%)
Boyd    posted on 19-07-2009 20:24
Ik zou aggregraat en stroompaaltjes altijd even doormeten, zonde als je gear gebakken word. Zet je multimeter op wisselstroom (AC) (~) en dan op bereik hoger dan 400. Steek je meetpennen in een contactdoos, en kijk hoeveel volt je meet. Als dit tussen de 220V en de 240V zit, is alles ok?. Hoger of lager? Niet inpluggen!

Verder willen omvormers of aggregraten wel is geen zuivere sinus leveren, dit kan eventueel storen. Dit is niet makkelijk zelf na te meten.
Dolivieira    posted on 19-07-2009 20:36
Back on topic nou maar weer anders wordt het weer zo`n stomme discussie.
djmamo    posted on 19-07-2009 21:35
Poster: Abram

Kan je dat voor mij toelichten? Ik ben zelf nog nooit een controle tegengekomen en heb altijd van anderen begrepen dat als buma komt controleren je ze gewoon moet behandelen als elk ander persoon die in jouw spullen wil snuffelen: Middelvinger of een vriendelijkere variant daarvan. Ze zijn tenslotte geen overheidsinstantie en hebben geen enkel recht gedurende zo'n controle. Het enige wat ze kunnen doen is je vriendelijk vragen of ze even mogen kijken en als je dat toelaat dan kunnen ze een boete gaan uitschrijven. Ik heb echter nog nooit gehoord dat buma het recht zou hebben om de toko voor de avond af te breken als ze het niet vertrouwen...

Wat ik heb meegemaakt en begrepen.
heb het nu 3x meegemaakt, en met zoon controle kwam ook meteen de politie binnen.
weet niet of dit standaart is of pure toeval.

Maar ook van de politie mag jij geen gecopieerde cd's afspelen, en misschien dat daar dan de link in ligt met het sluiten van de tent.
En je kan natuurlijk altijd moeilijk gaan doen en heel stoer je middelvinger opsteken, maar ik heb niets te verbergen.
En om het voor hun ook niet moeilijk te maken, zijn ook gewoon mensen.
Kan ik met mijn facturen aantonen dat ik goed spul heb.

geen gezeur verder en verder met een leuke avond
www.moonentertainment.nl
Dj_Fantasy    posted on 19-07-2009 23:46
Normaal moeten ze toch een huiszoekingsbevel of zoiets hebben, willen ze in je cd map of iets dergelijks zienWinking my eyeVerder over die stroom, meestal hebben die verhuur firma's een 25A kast of iets dergelijks mee, waarop je mooi alle stroom en spanning kunt aflezenWinking my eye dus daarop vertrouw ik hun ook nogwel eens sneller op..
dj2dj.nl
Bouncy    posted on 20-07-2009 00:05
Poster: Dj_Fantasy
Normaal moeten ze toch een huiszoekingsbevel of zoiets hebben, willen ze in je cd map of iets dergelijks zienWinking my eyeVerder over die stroom, meestal hebben die verhuur firma's een 25A kast of iets dergelijks mee, waarop je mooi alle stroom en spanning kunt aflezenWinking my eye dus daarop vertrouw ik hun ook nogwel eens sneller op..

Toch wel grappig dat NIEMAND hier aan een zwevende 0 leider denkt die op kan treden in de krachtstroomkabels van de aggregaat af! daarom meten we pas in het stopcontact zelf waar de gear op aangesloten word. einde discussie denk ik zo..
Dolivieira    posted on 20-07-2009 05:20
Dacht ik ook Bouncy?want hier gaan we toch niet uitkomen. Back on topic.
Ilja    posted on 20-07-2009 07:34
Idiote brein klootzaken is de politie. Cd's mag je voor eigen gebruik branden zolang je er maar niet meer copieen maakt mag je lekker zelf weten wat je er mee doet.

Die paupers moeten maar is durven aan mijn CD's te zitten, dan krijgen ze een rechtzaak van hier tot Tokio.
Bouncy    posted on 20-07-2009 10:00
Poster: djdolivieira
Dacht ik ook Bouncy want hier gaan we toch niet uitkomen. Back on topic.

Bedenk ook effe dat je er zelf ook flink naast zat hea (k probeer je alleen maar te waarschuwen...)
Dolivieira    posted on 20-07-2009 17:12
Poster: Bouncy

Bedenk ook effe dat je er zelf ook flink naast zat hea (k probeer je alleen maar te waarschuwen...)

Vriend ik zit er niet naast, jaren lang in de bouw gewerkt en een beetje aaggregaat van BV het merk Atlascooper zit gewoon een zekeringkast in die alles beveiligt. Daar kan geen rare piek spanningen optreden dat je?gear daar door groosterd word.?Ik werkte?bijna dagelijks met die dingen. ??
DTwisted    posted on 04-08-2009 22:55
komtie:
Drive In van ons pap & mij (ben zelf dj maar ga ook altijd met ons pap mee die het ook al 30 jaar doet)

Meubel 2m uitklapbaar,mengtafel Samson (weet het typenummer zo niet)2 laptop's van AcerGeluid van Wharfdale Pro2 evpx tops2 evps subs4 evps tops2 wharfdale pro versterkers (andere 2 op komstWinking my eye)
vj setje:
2 pc's met de powerpoint van de drive in,videoclips van zeer veel nummers.vj programma etc.
licht:
3 statieven met op iedere statief 4 56'' Parren
op de buiten kant 2 moonflowers en 2 custom made discobollen op de binnenkant.parren bovenop
statief achter ons:Mushroom,Laser2 Kleine Skytec Strobo's
het licht zit in 3 blauwe kisten met de kabels erbij (past precies:p)de 3 kisten staan opelkaar met een plank erop en dan komt daar de vj set op!
& heel veel kabels
dit was het zo
Lead    posted on 04-08-2009 23:06
Graag alleen ontopic discuseren, er zijn aparte topics voor het rechten verhaal. Een aggregaat neemt de gemiddelde DJ trouwens ook meestal niet mee Winking my eye

Poster: Yorick
Vroeg me af wat jullie allemaal voor extra's mee nemen als jullie ergens gaan draaien?
Misschien kunnen we leuke/verstandige ideeen op doen.
Zelf neem ik mee:

-Foto camera ( om leuke momenten vast te leggen, en handig voor je web-site ).
-Maglite (lampje is altijd handig om te hebben, voor als je iets moet inprikken/zoeken of moet omsteken ).
-Reserve koptelefoon voor als me HDJ 2000 stuk gaat.
-En stuk fruit voor op de terug weg ( banaan, kiwi, etc... )
-Visitekaartjes?

Let the BASS be louder
Snoey    posted on 05-08-2009 03:42
Me cd map en me koptelefoon en een klein toilet tasje.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 05-08-2009 10:14
Poster: Snoey
Me cd map en me koptelefoon en een klein toilet tasje.

Dat is altijd het beste alleen cd map(pen in een UDGtas)?en HP en een paar persoonlijke artikelen. Meer niet ?
Convert    posted on 05-08-2009 12:12
Platentas + Koptelefoon en Kauwgom :P

EDIT: Laatste tijd ook cd mapje :P
User edit by Convert on 05-08-2009 @ 12:13:15 (97%)
Dolivieira    posted on 05-08-2009 18:59
Poster: Convert
Platentas + Koptelefoon en Kauwgom :P

EDIT: Laatste tijd ook cd mapje :P

Sommige dan nog steeds een platentas.
benoit    posted on 05-08-2009 22:08
filterz oordoppen?+ jack stekkertje om mn koptelefoon aan te sluiten Cool
RemcoV    posted on 06-08-2009 06:39
Headphones, CD-map, positieve energieCool
Lawrenz    posted on 06-08-2009 08:38
CD-tas(sen), koptelefoon, (video)camera,?een flesje water en een paar vrienden!
User edit by Lawrenz on 06-08-2009 @ 08:38:20 (7%)
Snaad    posted on 07-08-2009 03:06
Oordoppen, koptelefoon, platen en platentas. Dat was t welHappy, laughing
Dolivieira    posted on 07-08-2009 09:17
meer heb je niet nodig.
BboyV    posted on 08-08-2009 03:50
draai meestal op priv? feestjes van om en bij de 50-60 mensen.
Neem mee:
-Hercules Dj Console rmx
-Laptop
-iPod voor noodgevallen
-Koptelefoon
-cd's(flightcasetje)
-speakerset
-visitekaartjes en wat reclame
-gsm(fotocamera)
-2l cola(kan ik nooit genoeg van bij hebben)
-chocola
-partner in crime(verschilt wel es)
-wat te eten(heb 's nachts altijd mssaz veel honger)

dit is het zowat
User edit by BboyV on 08-08-2009 @ 19:59:58 (1%)
DC    posted on 10-08-2009 22:37
Wat neem ik zoal mee

1HP (ja ik durf dat Winking my eye)
2 laptops
Virtual Vinyl
extra timecode platen
naalden
fototoestel
extra kabels
water
oordopjes
pakje platen
men moeder Winking my eye
User edit by DC on 10-08-2009 @ 22:40:57 (100%)
camping    posted on 12-08-2009 23:42
Cd's, hoofdtelefoon, (in geval er geen goede cd spelers zijn cd spelers), extra drinken dat is het zo wat

343 Users online: 259 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 39.575
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.966