Poster: Yorick
Gewoon nummer onbewerkt laten, als je ze koop op de bekende download site's zijn ze (als het goed is) allemaal goed en profesioneel gemasterd.
Zelf vind ik dat je veel emoties/gevoeg verlies in een plaat omdat het 1 volume word.Als je veel acoustic heb en je heb een zacht stukje wat opgekrikt word vern**k je gewoon het nummer omdat het met een bewuste keuze is gedaan.
Poster: Starmack
Ben het niet met je eens. De MP3 files van de meeste download winkels klinken niet zo goed. De meeste zijn nog ge-encodeerd met een slechte encoder ook. De muziekbestanden moet je zelf bewerken. Volume afvlakken betekent niet dat de dynamiek in het nummer verdwijnt...... Gisteren nog 15 tracks van audiojelly geplukt en in de meeste zaten gewoon teveel clipping.
Poster: Lead
Vervorming (clipping) wat eenmaal in je file zit krijg je er met geen filter meer uit. Bij clipping loopt het signaal vast op de maximale uitsturing en verlies je dus alle info die hoger uitgestuurd zou moeten worden (wordt afgevlakt). Er bestaat geen filter die dit nog goed maakt.
Je hebt inderdaad gelijk dat veel van de muziek die je koopt te hard is afgemastered... maar ja, da's hoe de markt het wil tegenwoordig. Lang leve de 'War on compression' (maar hier zullen nog maar weinig mensen van gehoord hebben)...
Je kunt het met een mastering tool wel maskeren, maar verbeteren is niet mogelijk.
Als je met 'balanceren' bedoelt 'normalizeren' zeg ik : doen. Scheelt de helft van de tijd je gains bijdraaien.
Poster: djdolivieira
Ja maar dat had je vroeger ook met plaat, Dat de eene plaat harder was dan de andere
Vervorming (clipping) wat eenmaal in je file zit krijg je er met geen filter meer uit. Bij clipping loopt het signaal vast op de maximale uitsturing en verlies je dus alle info die hoger uitgestuurd zou moeten worden (wordt afgevlakt). Er bestaat geen filter die dit nog goed maakt.
Je hebt inderdaad gelijk dat veel van de muziek die je koopt te hard is afgemastered... maar ja, da's hoe de markt het wil tegenwoordig. Lang leve de 'War on compression' (maar hier zullen nog maar weinig mensen van gehoord hebben)...
Je kunt het met een mastering tool wel maskeren, maar verbeteren is niet mogelijk.
Als je met 'balanceren' bedoelt 'normalizeren' zeg ik : doen. Scheelt de helft van de tijd je gains bijdraaien.
Lang leve vooruitgang.... verandering is niet per definitie slechter.
Vind het juist een voordeel van zelf je schijven maken...
knip soms ook passages uit platen die ik toch wil skippen (extreem lange breaks oid), hou de voetjes op de dansvloer.... dat had vroeger niet gekunt maar ik maak er nu graag gebruik van indien nodig