MEP-7000 Fat/NTFS en vragen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mudder    posted on 15-07-2009 22:02
Hallo ik ben dus van plan een MEP-7000 aan te schaffen maar ik zit nog met een vraagje ivm. de HD die je er kan op aansluiten.
Nu lees ik op het forum hier dat de MEP geen ntfs ondersteunt maar alleen FAT32.
Ik heb nu Vista en ik kan alleen maar nfts converteren niet naar FAT.
Ook het programma swissknive werkt niet op Vista.
Heeft er iemand een idee hoe ik een externe HD kan formateren naar FAT32.

Of kan ik gewoon eerst de externe Hd aansluiten op mijn PC en er mijn MP3's opzetten en dan gewoon aansluiten op de MEP.
Dus gewoon het nfts systeem op de externe HD behouden dan.

Philip.
User edit by mudder on 15-07-2009 @ 22:12:37 (44%)

What do you think about MEP-7000 Fat/NTFS en vragen ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 04-08-2009 20:42
Poster: TranceXX
Back on topic.Smile

Als ik de MEP-7000 digitaal op mijn DJM-800 aansluit kan ik dan de faderstart nog gebruiken, ik heb ergens gehoord dat dit alleen via de normale cinch/RCA's?gaat.

Volgens mij wel. Je heb toch dan je control kabel aangesloten. Dan moet tie gewoon werken. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 04-08-2009 @ 20:42:37 (2%)
TranceXX    posted on 05-08-2009 11:43
Poster: djdolivieira

Volgens mij wel. Je heb toch dan je control kabel aangesloten. Dan moet tie gewoon werken. ?

Ok ik zal het wel zien als ik heb in mijn bezit heb, hopelijk eind deze maand.Cool
Victor    posted on 05-08-2009 13:51
Faderstart werkt niet via de analoge audioverbinding maar met een apart connectortje. Dat kan je natuurlijk ook gebruiken als je de audio via de digitale uitgang laat lopen.
TranceXX    posted on 05-08-2009 14:31
Ik weet terug waar ik het zien staan heb, namelijk in de handleiding van mijn DJM-800.Cool

Dit is het stukje text.

Opmerking:De faderstartfunctie werkt niet wanneer er enkel digitaleverbindingen zijn gemaakt; om de faderstartfunctie te kunnengebruiken, moet u tevens de analoge aansluitingen van de CD-speleraansluiten.
Lead    posted on 05-08-2009 20:48
Fader start heeft ee ngezamelijke massa nodig om te werken. De massa van de digitale output staat op zichzelf en is niet hetzelfde als de systeem massa. De analoge aansluiting heeft dus niet met signaal of werken te maken, maar meer met het delen van dezelfde massa.
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 05-08-2009 21:05
Poster: Lead
Fader start heeft ee ngezamelijke massa nodig om te werken. De massa van de digitale output staat op zichzelf en is niet hetzelfde als de systeem massa. De analoge aansluiting heeft dus niet met signaal of werken te maken, maar meer met het delen van dezelfde massa.

Ook weer wat geleerd, Dit wist ik niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Victor    posted on 05-08-2009 22:17
OK, maar dan is er dus nog steeds geen probleem: naast de digitale sp/dif-kabel sluit je -om de massa te kunnen leggen- gewoon nog een tulpje op de analoge connectors aan. Je signaal is nog steeds digitaal, maar je faderstart heeft de massaverbinding die hij nodig heeft.

Vreemde constructie trouwens, waarom loopt de massa niet gewoon ook door de faderstartlijn?
TranceXX    posted on 05-08-2009 22:49
Ok dat weet ik dan ook weerSmile, dus ik sluit mijn MEP-7000 digitaal aan op mijn mixer en ik sluit ook de analoge RCA's op mijn mixer.
buerie    posted on 05-08-2009 23:37
Als het nog steeds van belang is:
Je kan je Filesysteem niet veranderen zonder de HD te formatteren.Oplossing hier: Alles op een ander schijfje zetten (of interne schijf van je pc), HD formatteren (en dan krijg je normaal de keuze voor het filesysteem voor de format begint).
EDIT: sorry, eerste pagina niet gelezen
User edit by buerie on 05-08-2009 @ 23:48:11 (15%)
TranceXX    posted on 05-08-2009 23:40
Poster: buerie
Als het nog steeds van belang is:
Je kan je Filesysteem niet veranderen zonder de HD te formatteren.Oplossing hier: Alles op een ander schijfje zetten (of interne schijf van je pc), HD formatteren (en dan krijg je normaal de keuze voor het filesysteem voor de format begint).

Niet in windows Vista alleen NTFS.
Vind het zelf ook raar.
Victor    posted on 06-08-2009 01:28
In Vista zou dit moeten werken:
1.?Start button > run >?type ?cmd??voor het?command venster.
2. Type daar: format (Drive letter): /FS:FAT32 (bijvoorbeeld: format e: /fs:fat32)

Ellende is wel dat volgens mij Windows XP en hoger geen drives van meer dan 32 GB kan formatteren. Kennelijk vond Microsoft dat nodig om je te dwingen over te stappen op hub eigen NTFS file systeem. Windows XP/Vista kan wel grotere FAT32-drives lezen, maar niet formatteren. Daarvoor zal je dan een utility moeten gebruiken.
TranceXX    posted on 06-08-2009 19:45
Ben nu aan het twijfelen of ik niet gewoon usb stickjes van 32 of 64Mb ga gebruiken, deze zijn handiger in gebruik en ze kunnen tegen een stootje.Cool

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 19 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 38.467
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.774.982