Iemand last van het CDJ platter probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Darryl765    posted on 15-07-2009 18:25
Hallo iedereen,

Ik lees op fora en zie filmpjes op YouTube dat mensen last hebben van het 'CDJ platter probleem'. Ik zal het even beschrijven: In vinyl mode kan je scratchen wanneer je de bovenkant van de platter aanraakt, maar als het platter probleem voorkomt zal het ook scratchen wanneer je de zijkant aanraakt. Dit kan dus heel irritant zijn tijdens het pitch benden, hij kan ineens gaan scratchen..

Komt dit ook weleens voor bij jullie CDJ's? Dit vroeg ik mij dus af, of het nou een echt vaak voorkomend probleem is.

Bij mijn tweedehandse CDJ 1000 MK2 is dit probleem ook voorgekomen en ik heb het zelf gemakkelijk kunnen repareren. Mochten er mensen zijn die dit probleem hebben, check dan mijn YouTube filmpje. Eerst demonstreer ik wat het probleem precies is en daarna kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt fixen.

Als je CDJ nog onder garantie valt, probeer hem dan niet zelf te repareren. Stuur hem dan gewoon terug naar Pioneer. Winking my eye

Check hem hier:?http://www.youtube.com/watch?v=1Tl_xkT19hY

Hopelijk help ik mensen hiermee!
User edit by Darryl765 on 15-07-2009 @ 18:28:24 (14%)

What do you think about Iemand last van het CDJ platter probleem ??

Vote :   

freezer    posted on 15-07-2009 18:48
ik heb mijn mk3s al drie jaar nog nooit gehad
Snoey    posted on 15-07-2009 18:50
Ik heb er last van bij me cdj's800mk2, als ik iets te stevig bend in vinyl mode, dan ga ie inderdaad over op scratch.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Basrose    posted on 15-07-2009 19:02
nooit problemen mee gehad
Mixt-Ape    posted on 15-07-2009 19:06
Heb ik ook nooit ondervonden!
Xtremer    posted on 15-07-2009 19:08
Als je teveel kracht zet op de jogring dan is het mogelijk dat de CDJ scratched.
Waarom zou je zoveel kracht zetten op de platter?
Zelfde probleem is met de mensen die als een gek gaan lopen rammen op hun cue/play knoppen.
Het ligt dus aan jezelf en aan de positie van waar je je hand zet op de jogring.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RAS    posted on 15-07-2009 19:11
H?, super filmpje wat je gemaakt hebt. Zelf eens een cd-speler in een discotheek meegemaakt die vaag deed in de vinyl mode. Hoewel het bij die cdj niet mijn probleem was, is het fijn om te weten dat het makkelijk te fixen is.

Ook erg mooi initiatief om je kennis met de rest van de wereld te delen. Ik heb zelf nog foto's van een reparatieactie van een cdj-100 maar ben altijd te lui geweest om het te plaatsen. In een youtube filmpje is wel een goed idee.

@Xtremer: Grote kans dat er een keer iets op de platter heeft gelegen, (in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet mag) of dat er lange tijd druk op de platter heeft gestaan tijdens vervoer. Gewoon even hard drukken zal weinig uitmaken. Als er lange tijd druk op de platter staat zullen de de veertjes permanent wat meer ingedrukt raken en reageerd de cdj kennelijk ook als je de ring aan de buitenkant aanraakt.
User edit by RAS on 15-07-2009 @ 19:17:02 (100%)
Dolivieira    posted on 15-07-2009 22:28
In een van mijn resendent tentjes in Vlaardingen heb ik dit ook. We hebben de jogwheel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, Het probleem is grotedeels weg, maar heel af toe doet tie het nog. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 15-07-2009 @ 22:29:01 (1%)
Darryl765    posted on 15-07-2009 22:56
Poster: Snoey
Ik heb er last van bij me cdj's800mk2, als ik iets te stevig bend in vinyl mode, dan ga ie inderdaad over op scratch.

Als ie niet meer onder garantie valt zou je hem proberen te kunnen fixen. Zoals ik al zei, het is in principe niet moeilijk te doen zolang je maar wel een beetje handig bent met schroefjes enzo.

Poster: Xtremer
Als je teveel kracht zet op de jogring dan is het mogelijk dat de CDJ scratched. Waarom zou je zoveel kracht zetten op de platter?Zelfde probleem is met de mensen die als een gek gaan lopen rammen op hun cue/play knoppen.Het ligt dus aan jezelf en aan de positie van waar je je hand zet op de jogring.

Je hebt gelijk, je hoort gewoon normaal met je spullen om te gaan. Maar aangezien ik deze tweedehands heb overgenomen weet je het maar nooit. Verder verkeren ze in topstaat.
Anyway, het plaatsen van bierflesjes, headphones, boeken, cd-mappen of whatever, kan er ook voor zorgen dat je jog wheel beschadigt raakt. Enige wat je moet doen is dat veertje beetje rekken. Als het nog steeds niet werkt zouden je jogsensoren beschadigt kunnen zijn.

Poster: RAS
H?, super filmpje wat je gemaakt hebt. Zelf eens een cd-speler in een discotheek meegemaakt die vaag deed in de vinyl mode. Hoewel het bij die cdj niet mijn probleem was, is het fijn om te weten dat het makkelijk te fixen is.Ook erg mooi initiatief om je kennis met de rest van de wereld te delen. Ik heb zelf nog foto's van een reparatieactie van een cdj-100 maar ben altijd te lui geweest om het te plaatsen. In een youtube filmpje is wel een goed idee.@Xtremer: Grote kans dat er een keer iets op de platter heeft gelegen, (in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet mag) of dat er lange tijd druk op de platter heeft gestaan tijdens vervoer. Gewoon even hard drukken zal weinig uitmaken. Als er lange tijd druk op de platter staat zullen de de veertjes permanent wat meer ingedrukt raken en reageerd de cdj kennelijk ook als je de ring aan de buitenkant aanraakt.

Dankje wel RAS. Ik dacht, aangezien er mensen last van hebben. Waarom niet een filmpje posten? Anyway, je hebt gelijk. Zoals ik net had gequote; je hoort geen zware spullen op je jogwheel te leggen. Veertjes kunnen beschadigt of korter worden, of je kan je jogsensoren naar de knoppen brengen.

Poster: djdolivieira
In een van mijn resendent tentjes in Vlaardingen heb ik dit ook. We hebben de jogwheel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, Het probleem is grotedeels weg, maar heel af toe doet tie het nog.?

Ja, het schoonmaken helpt ook enorm. Vooral als er allemaal prut op gemorst is. Ook de veertjes een beetje uitgerekt? Dat was nou echt de oplossing bij mij, zoals je in het filmpje kunt zien!

Anyway, iemand anders nog dit probleem ondervonden?
User edit by Darryl765 on 15-07-2009 @ 22:56:52 (1%)
Dolivieira    posted on 15-07-2009 23:04
Poster: Darryl765

Ja, het schoonmaken helpt ook enorm. Vooral als er allemaal prut op gemorst is. Ook de veertjes een beetje uitgerekt? Dat was nou echt de oplossing bij mij, zoals je in het filmpje kunt zien

Ga het daar ook even proberen kijken of het probleem helemaal verholpen is, Thuis heb ik er ook 3, maar daar nog geen last van gehad. Nog bedankt voor de mooie tip. Zo zie je maar weer. Elke dag leert een mens weer wat bij.?

ThanxCool?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Cyspoz    posted on 15-07-2009 23:11
Is een 'bekend' slijtage probleem, net als de cue knop. De platter zelf kun je overigens niet indrukken, maar wel de binnenplaat die daar in ligt. Als dat schakel mechanisme lam is geworden kan hij continu of bij een lichte schok al ingedrukt raken. Als er te veel druk op uit is geoefent komt het mogelijk ook voor.
Bartjens    posted on 15-07-2009 23:16
Zelf nooit last van gehad gelukkig, maar wel super dat je dit filmpje post, altijd makkelijk!!?Cool?
www.djbrowbeat.com
Darryl765    posted on 15-07-2009 23:16
@djdolivieira
Ik denk dat die speler in die club intensiever is gebruikt dat jouw eigen. Cool Anyway, succes man. Laat me horen als het gelukt is!

@Cyspoz
Klopt. Moet men maar voorzichtiger met z'n spullen omgaan. In principe is het jogwheel mechanisme niet zo moeilijk, als er wat kapot is kan je misschien zelf een poging wagen hem te repareren (mits je nog garantie hebt).
User edit by Darryl765 on 15-07-2009 @ 23:17:18 (17%)
Yorick    posted on 16-07-2009 14:49
Vind het zelf een duidelijk en goede uitleg!
Denk dat hier heelveel mensen mee geholpen kunnen worden als ze dit probleem hebben.Zelf heb ik dit nog nooit mee gemaakt omdat ik hem altijd op CD mode zet.

Top uitlegWinking my eye!
User edit by Yorick on 16-07-2009 @ 14:50:59 (39%)
Darryl765    posted on 17-07-2009 04:19
@Yorick
Als je gewoon rustig met je gear omgaat zou er inderdaad geen probleem moeten voorkomen. Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.826 days.
 Post CommentThat would be 194.2 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

43 Users online: 4 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 12.938
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.219.690