Poster: Snoey
Ik heb er last van bij me cdj's800mk2, als ik iets te stevig bend in vinyl mode, dan ga ie inderdaad over op scratch.
Als ie niet meer onder garantie valt zou je hem proberen te kunnen fixen. Zoals ik al zei, het is in principe niet moeilijk te doen zolang je maar wel een beetje handig bent met schroefjes enzo.
Poster: Xtremer
Als je teveel kracht zet op de jogring dan is het mogelijk dat de CDJ scratched. Waarom zou je zoveel kracht zetten op de platter?Zelfde probleem is met de mensen die als een gek gaan lopen rammen op hun cue/play knoppen.Het ligt dus aan jezelf en aan de positie van waar je je hand zet op de jogring.
Je hebt gelijk, je hoort gewoon normaal met je spullen om te gaan. Maar aangezien ik deze tweedehands heb overgenomen weet je het maar nooit. Verder verkeren ze in topstaat.
Anyway, het plaatsen van bierflesjes, headphones, boeken, cd-mappen of whatever, kan er ook voor zorgen dat je jog wheel beschadigt raakt. Enige wat je moet doen is dat veertje beetje rekken. Als het nog steeds niet werkt zouden je jogsensoren beschadigt kunnen zijn.
Poster: RAS
H?, super filmpje wat je gemaakt hebt. Zelf eens een cd-speler in een discotheek meegemaakt die vaag deed in de vinyl mode. Hoewel het bij die cdj niet mijn probleem was, is het fijn om te weten dat het makkelijk te fixen is.Ook erg mooi initiatief om je kennis met de rest van de wereld te delen. Ik heb zelf nog foto's van een reparatieactie van een cdj-100 maar ben altijd te lui geweest om het te plaatsen. In een youtube filmpje is wel een goed idee.@Xtremer: Grote kans dat er een keer iets op de platter heeft gelegen, (in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet mag) of dat er lange tijd druk op de platter heeft gestaan tijdens vervoer. Gewoon even hard drukken zal weinig uitmaken. Als er lange tijd druk op de platter staat zullen de de veertjes permanent wat meer ingedrukt raken en reageerd de cdj kennelijk ook als je de ring aan de buitenkant aanraakt.
Dankje wel RAS. Ik dacht, aangezien er mensen last van hebben. Waarom niet een filmpje posten? Anyway, je hebt gelijk. Zoals ik net had gequote; je hoort geen zware spullen op je jogwheel te leggen. Veertjes kunnen beschadigt of korter worden, of je kan je jogsensoren naar de knoppen brengen.
Poster: djdolivieira
In een van mijn resendent tentjes in Vlaardingen heb ik dit ook. We hebben de jogwheel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, Het probleem is grotedeels weg, maar heel af toe doet tie het nog.?
Ja, het schoonmaken helpt ook enorm. Vooral als er allemaal prut op gemorst is. Ook de veertjes een beetje uitgerekt? Dat was nou echt de oplossing bij mij, zoals je in het filmpje kunt zien!
Anyway, iemand anders nog dit probleem ondervonden?