Poster: Tiemen
Kan iemand een verklaring geven waarom genres zo verschillend worden beoordeeld?
Poster: ArCee
In trance heb je min of meer 3 a 4 stijlen.
Progressive: Lekker rustig, downtempo, laidback trance met moelodien en vocals van 128 t/m 135 bpm..
Uplifting: Meer tempo, energie met mooie moelodie lijnen en vocals, zo rond 135 a 140 bpm.
Techtrance: De meer techno achtige variant die wat rauwer is, tussen de 135 en 140 bpm.
Hardtrance; Snoeihard, rauw en ruig, 140 bpm en hoger.
Poster: Winston
Stricty genomen staat progressive voor vernieuwend. Het kan dus van alles zijn, zolang het niet mainstream is in de underground scene.
Inderdaad, nu je het zegt zie ik dat progressive house van een paar jaar geleden veel anders klinkt dan nu.
Poster: djdolivieira
Muziek ontwikkeld zich ook steedf veder. The rock van toen klinkt toch ook anders dan rock van nu. zo is het met R&B, Hip hop, Jazz enz nez dus ook met house, trance, techno, Techhouse, Progressive.....
Dat klopt wel, maar house zou nooit naar electro veranderen, en dat zou bij progressive wel het geval kunnen zijn.
Dit geld voor alle andere genres die je hebt opgenoemd precies hetzelfde, dat zal nooit veranderen van genre, bij progressive dus wel. Wat winston heeft uitgelegd, meer uitleg is daar te zien.
Stijlen een naam geven heeft alleen zin als je muziek verkoopt of een radioprogramma hebt. Als je verzamelaar bent zoals ik trek ik me niet zoveel van aan. Ik koop en draai gewoon wat ik mooi vindt.
Klopt deels wel en deels niet wat jullie beweren.
Want het probleem van muziek in juiste hokjes plaatsen blijft altijd bestaan.
Bv. techno van begin jaren 90 bv. 2 unlimited zou je nu geen techno meer noemen, maar dance of zo.
Stijlen komen bij elkaar, maar verwijderen zich ook van elkaar, of houden op te bestaan, of ontwikkelen zich tot iets anders, of gaan weer terug naar een eerder tijdperk. Sommige worden populair, andere kennen weer maar een paar mensen.
House zou ooit eens kunnen veranderen naar electro, maar bij progressive verwacht je meer verandering of vernieuwing dan bij house.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.