Poster: djmamo
De yamaha P2100 heeft 2x 100 watt (100 per kant, daarom heet deze ook de 2100)
theoretisch kun je dus per kant een vemogen van 100 watt pakken.
Per kant kun je dus 2 speakers van 50 watt zetten.
Maar zoals al gezegd is dit theoretisch.
Om het veilig te houden zou ik per kant niet meer dan 90 watt weg zetten.
Je zit ook met de leeftijd van de?versterker en nog wat vermogen dat je in de kabels kwijt bent.
Poster: Bouncy
Huh? volgens mij klopt hier iets niet... een versterker "ziet" het wattage van de boxen toch niet? oftewel, ookal hang je er een 1000Watt box aan, dannog levert de versterker maar 100watt en het kan hem niks schelen of de speaker 1000watt nodig heeft. (wakker worden djmamo)
Waar je wel op moet letten is de impendantie, ik heb effe geen zin om het NOG een keer uit te leggen, k heb dat verhaal al 50 keer getypt hier op het forum...
Poster: Bouncy
Huh? volgens mij klopt hier iets niet... een versterker "ziet" het wattage van de boxen toch niet? oftewel, ookal hang je er een 1000Watt box aan, dannog levert de versterker maar 100watt en het kan hem niks schelen of de speaker 1000watt nodig heeft. (wakker worden djmamo)
Waar je wel op moet letten is de impendantie, ik heb effe geen zin om het NOG een keer uit te leggen, k heb dat verhaal al 50 keer getypt hier op het forum...
Poster: WalterRavensberg
(mijn fulltime job is audio en videotechnicus bij Hulskamp Audiovisueel))
Poster: djmamo
ik zelf zou niet snel 2 verschillende merken/type speakers aansluiten op 1 versterker.
Poster: Estacy
eh... der hangen ook 4 boxen aan mijn amp, en dat gaat prima. Met die schroef aansluitingen kun je makkelijk 2 paar kabels aan een kant doen. Voor rustig draaien gaat dat prima, maar voor een feestje... En je kunt speakers ook doorlussen. Meestal hebben PA boxen een doorlus functie.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.