Yamaha professional amplifier p2100
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kuituhh    posted on 13-07-2009 02:29
Beste mede DJR's,

Onderstaande versterker heb ik laatst op de kop weten te tikken.

Nu heb ik een vraag over de aansluit mogelijkheden. Zoals ik het zie kun je maar 2 speakers aansluiten (1 paar dus) doormiddel van standaard speakerbekabeling.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om 2 speakers per input te connecten, dus dat je 2 paar aansluit?

Alvast bedankt voor jullie reactie

http://i28.photobucket.com/albums/c238/kuituhh/yamahaversterker.jpg

http://i28.photobucket.com/albums/c238/kuituhh/yamahaversterkerachterkant.jpg
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 13-07-2009 @ 02:30:09 (5%)

What do you think about Yamaha professional amplifier p2100 ??

Vote :   

kuituhh    posted on 13-07-2009 02:32
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 13-07-2009 @ 02:34:35 (100%)
Mod edit by Lead on 13-07-2009 14:09 (67%)
Dolivieira    posted on 13-07-2009 09:26
Tuurlijk kan dat, Doormiddel van doorlussen. Op zich een best dingtje.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djmamo    posted on 13-07-2009 10:22
De yamaha P2100 heeft 2x 100 watt (100 per kant, daarom heet deze ook de 2100)

theoretisch kun je dus per kant een vemogen van 100 watt weg sturen.
en dan zou ik voor 2 speakers gaan van 90watt (Maar zoals al gezegd is dit theoretisch.

Aardige versterker voor thuis, niet voor drive-in of kleine feestjes.
De 2100 heeft namelijk maar een beprekte beveiliging(thermische) en als dat stuk gaat heb je niets meer.

Mocht je ooit in dezelfde hoek zoeken dan kun je beter de 2075 kopen, dit is de verbeterde versie van de 2100 (eigenlijk de pro) en heeft bijvoorbeeld wel gebalanceerde inputs en betere beveiliging.

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 13-07-2009 @ 11:33:50 (43%)
Bouncy    posted on 13-07-2009 10:34
Poster: djmamo
De yamaha P2100 heeft 2x 100 watt (100 per kant, daarom heet deze ook de 2100)

theoretisch kun je dus per kant een vemogen van 100 watt pakken.
Per kant kun je dus 2 speakers van 50 watt zetten.
Maar zoals al gezegd is dit theoretisch.

Om het veilig te houden zou ik per kant niet meer dan 90 watt weg zetten.
Je zit ook met de leeftijd van de?versterker en nog wat vermogen dat je in de kabels kwijt bent.

Huh? volgens mij klopt hier iets niet... een versterker "ziet" het wattage van de boxen toch niet? oftewel, ookal hang je er een 1000Watt box aan, dannog levert de versterker maar 100watt en het kan hem niks schelen of de speaker 1000watt nodig heeft. (wakker worden djmamo)
Waar je wel op moet letten is de impendantie, ik heb effe geen zin om het NOG een keer uit te leggen, k heb dat verhaal al 50 keer getypt hier op het forum...
djmamo    posted on 13-07-2009 10:44
Poster: Bouncy

Huh? volgens mij klopt hier iets niet... een versterker "ziet" het wattage van de boxen toch niet? oftewel, ookal hang je er een 1000Watt box aan, dannog levert de versterker maar 100watt en het kan hem niks schelen of de speaker 1000watt nodig heeft. (wakker worden djmamo)
Waar je wel op moet letten is de impendantie, ik heb effe geen zin om het NOG een keer uit te leggen, k heb dat verhaal al 50 keer getypt hier op het forum...

Ik ben helemaal de weg kwijt

Is je versterker 8 ohm hou dan je speakers ook op 8 ohm.
of 2 speakers van 4 ohm, kijk dan wel weer naar je wattage (voor optimaal presteren)

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 13-07-2009 @ 11:36:52 (42%)
kuituhh    posted on 13-07-2009 11:00
goed ik heb nog even gekeken naar de speakers die ik heb. Om wat meer duidelijkheid te geven.

Ik heb 2x audio professional AP-30???? 40(60) watt?????8 ohm?????
????????? 2x onbekend merk????????????????? 30/40 watt???????8 ohm?

(beide speakers zijn wel antiek ondertussen)?

Bedoel kun je maar 2x audioprofessional connecten "so be it"
Maar dacht kan ik niet 1 audio professional + 1 van het onbekende merk op de linkse input/kanaal doen en de andere 2 op die andere? Of krijg je dan on balans in je versterker met risico tot vernielen van versterker en/of boxen. Want dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Bedankt alvast!
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 13-07-2009 @ 11:04:46 (8%)
djmamo    posted on 13-07-2009 11:23
ik zelf zou niet snel 2 verschillende merken/type speakers aansluiten op 1 versterker.

om de simpele reden dat de speakers ten opzichten van elkaar altijd een klank verschil hebben, en dat kan heel erg vervelend zijn om naar te luisteren.

wat ik zou doen met de spullen die je hebt:

2x AP-30 aansluiten op je versterker, en uitkijken dat je niet te hard uitstuurd omdat je anders je speakers kunt beschadigen.

Wat ik zou doen als ik geld had:
Dan zou ik een andere versterker en speakers kopen, en dan het liefst een set van hetzelfde merk (speakers en versterker) en een set dat op elkaar is afgestemd.
www.moonentertainment.nl
WalterRavensberg    posted on 13-07-2009 11:27
Poster: Bouncy

hey mr bouncy...als je als leek logisch nadenkt kom je idd op jou verhaal uit... op het moment dat je de electroca wetten toepast en eens praat met geluidsprofessionals kom je er al gauw achter dat het toch wel even anders in elkaar steekt dan dat jij bent.Ik zal het nog even heeeel kort samenvatten: in de pro-audio zorg je er altijd voor dat je versterker meer vermogen kan leveren dan je speakers aan kunnen (ga uit van rms vermogen?bij 20-20k).sluit maar eens een pro amp van bv 2x200watt rms 8ohm aan op 2?pa speakers van 100watt rms 8ohm. zolang de versterker NIET clipt zul je de speakers niet opblazen. Draai dit om (dus een 2x 100Watt amp op 2 speakers van 200watt) en je zult merken dat je geluid een stuk minder strak is en je de speakers binnen de kortste keren om zeep helpt...

succes!
djmamo    posted on 13-07-2009 11:37
ik ben nu helamaal de weg kwijt, heb al een tijdje geen pro audio gedaan, ga me maar weer eens ff verdiepen hoe het zit.
Ff wat collega's raadplegen
www.moonentertainment.nl
WalterRavensberg    posted on 13-07-2009 12:12
het zit idd allemaal wat vaag in elkaar. In de consumenten audio wordt idd altijd gezegd dat je speakers meer vermogen moeten hebben dan je versterker... in de pro-av werkt 't net allemaal dus ff anders... en dan heb je nog het tussen segment,?de bekendsten zijn?DAP, Showtec en behringer... dit soort merken geven vermogens op welke vaak niet reeel zijn... 2x1200 watt uit een behringer versterker van 400 eutjes is in de praktijk echt onmogelijk... zet deze amp naast een crown van 2x200 watt en geloof 't of niet maar de behringer wordt volledig weggeblazen...

succes verder met uitvogelen...
mocht er iets onduidelijk hoor ik 't wel...
(mijn fulltime job is audio en videotechnicus bij Hulskamp Audiovisueel))
djmamo    posted on 13-07-2009 12:16
Poster: WalterRavensberg

(mijn fulltime job is audio en videotechnicus bij Hulskamp Audiovisueel))

Werk je er al lang?
Ik heb 2,5 jaar bij Hulskamp rijnmond gezeten en voornamelijk audio en groot projectie gedaan.
Maar werk nu alweer bijna een jaar bij de conculega, maar dan als account manager
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 13-07-2009 @ 12:16:23 (1%)
kuituhh    posted on 13-07-2009 12:33
om het even voor mijzelf 100% duidelijk te hebben. Stel je hebt 6 speakers. Dan heb je dus eigenlijk 3 van zulke versterkers nodig om alles van signaal te voorzien?
Spin that Sh!t BAM!
djmamo    posted on 13-07-2009 13:22
ja dat is altijd het beste, als je 6 speakers hebt (zelfde merk en type) om deze per 2 op een versterker te plaatsen.
www.moonentertainment.nl
Estacy    posted on 13-07-2009 18:59
Poster: djmamo
ik zelf zou niet snel 2 verschillende merken/type speakers aansluiten op 1 versterker.

eh... der hangen ook 4 boxen aan mijn amp, en dat gaat prima. Met die schroef aansluitingen kun je makkelijk 2 paar kabels aan een kant doen. Voor rustig draaien gaat dat prima, maar voor een feestje... En je kunt speakers ook doorlussen. Meestal hebben PA boxen een doorlus functie.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djmamo    posted on 13-07-2009 21:30
Poster: Estacy

eh... der hangen ook 4 boxen aan mijn amp, en dat gaat prima. Met die schroef aansluitingen kun je makkelijk 2 paar kabels aan een kant doen. Voor rustig draaien gaat dat prima, maar voor een feestje... En je kunt speakers ook doorlussen. Meestal hebben PA boxen een doorlus functie.

bedankt voor het lezen van het topic.......
Als je dat had gedaan dan zie je ook dat het wel kan, maar dat het niet goed kan zijn voor het geluid/speakers/versterker.
www.moonentertainment.nl
kuituhh    posted on 14-07-2009 12:59
toch bedankt voor je reactie Estacy?Cool
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 14-07-2009 @ 13:00:14 (5%)
Estacy    posted on 14-07-2009 16:43
Ik had het ook doorgelezen, het was meer als bevestiging bedoeld op alles wat hierboven stond. Gebruikers ervaring zeg maar!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 16 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 30.571
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.904.046