Na eindelijk eens meer dan een mixer aan de tand hebben gevoeld, weet ik nu wel wat ik zoek in een mixer.Wat vindt jij belangrijk in een mixer?hier wat ik belangrijk vindt:
Faders: Lekker kort, soepel, en klein fader knopje. niet van die lompe dingen zoals op een DJX700
Crossfader: Net als de faders, instelbare curve
Potmeters: Duidelijke klik in het midden, lekker soepel, niet te zwaar, bijvoorbaat rubber. Lekker groot mag wel. Niet zoals op een KM402?
VU: Ledjes natuurlijk, zeer duidelijk, hoeven er niet teveel te zijn (stuk of 7 is goed genoeg)?
Voorbeluistering: Ik vindt een fadertje het fijnst om tussen Cue en Master te schakelen.
Kleur: Zwart vindt ik nog steeds het mooist. Of wit trouwens ook wel.?
edit: Ik krijg de opmaak niet normaal...
edit edit: ja hoor, hij is weer goed!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 11-07-2009 @ 12:37:47 (13%)
What do you think about wat vindt jij belangrijk in een mixer ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
klopt. op mijn rmp-1 werkt de key lock na zo'n 20 % niet zuiver meer. nou komt het volgens mij niet heel vaak voor dat je een track met 20% moet versnellen of afremmen, maar toch...
De faders: Kort, soepel en mogen niet terug 'stuiteren' als je ze open gooit. De effecten: Gewoon gebruiksvriendelijk, dat je er goed bij kan duidelijk is wat de efx afdeling is. De potmeters: Mogen wel wat stroef gaan en moet klik in midden zitten. De voorafluistering: Gewoon zoals bij een DJM. De VU-meters: Duidelijk afleesbaar zijn. Het Design: Overzichtelijk Crossfader: Instelbaar zijn van welk kanaal, naar welk kanaal.
Faders: lang en soepel (zoals dateq) of kort en stroever (zoals bv. djm800) Crossfader: niet verplicht nodig, maar in ieder geval ??n waarvan je zelf het kanaal kan bepalen Potmeters: klik in het midden en voor de sert maakt het mij niet uit of hij licht of zwaar gaat maar wel met enkele ruimte tussen de potmeters zodat mijn vingers er tussen passen. VU:? duidelijk, voor de rest moet hij gewoon doen wat hij moet doen! Voorbeluistering: zoals op een djm of met een fader voor de cue master verhouding en hij moet gewoon werken en thats it! Het Desing: degelijk gebouwd, 12inch of 19ich en voor de rest gewoon netjes afgewerkt
verder moet hij gebalanceerde uitgangen hebben 2e master/booth uitgang voor eventuele monitor. en een mixer met enkele headroom is ook nooit verkeerd (niet om dan in het rode te gaan draaien maar het kan handig zijn)
User edit by jeroeni on 14-07-2009 @ 17:52:56 (34%)
Poster: Adrien1989 Is gewoon fijn zonder te kijken weten dat je het midden passeert.
Ja dat snap ik ook wel, maar het is geen must. Ik stel af naar gehoor.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
This is an old Topic
No new postings for 5.901 days. Post CommentThat would be 196.7 months or a whopping 16.2 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.