Dj lessen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hampsink    posted on 10-07-2009 15:49
Hallo,

Ik zou graag wat dj lessen gaan volgen, vooral gaat het mij om het (afwerken) van de mixen en producen. Ik woon in belgie (Oud-turnhout). Hebben jullie misschien wat extra informatie voor me? Waar ik misschien lessen kan volgen. Liefst wel in de buurt natuurlijk (Bij de grens van BE-NL - Eindhoven bv. kan ook).

Alvast bedankt!

Hampsink

What do you think about Dj lessen ??

Vote :   

Seca    posted on 10-07-2009 15:54
Hmm Hampsink, vraag het eens aan bambamstudio, volgens mij is dat een producer, en die geeft volgens mij ook professionele lessen. Je moet het maar eens aan hem vragen Winking my eye

Ik ben wel niet zeker, maar ik dacht dat ik het op zijn website heb zien staan.
En volgens mij is hij van eindhoven.
Roov    posted on 10-07-2009 16:01
Het klopt wat Seca zegt, Bambam geeft lessen hierin!
Ik denk dat dit wel een uitzondering is om even een linkje te geven!
Dolivieira    posted on 11-07-2009 12:14
Anders DJ school. Maar zonder aanleg, feelling en talent kom je er niet. Kan je 100.000 lessen nemen maar dan gaat het echt niet lukken.
?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 11-07-2009 @ 12:16:02 (100%)
Ilja    posted on 11-07-2009 13:10
Ik kan je vertellen, dat die lessen pure afzetterij zijn, je betaald 100den euro's je krijg voor toevallig paar gelukte overlopen een certificaat en dat is het. ?Cool( vriend van mij had het gedaan ). ?Je schiet er bijna niets mee op.
User edit by Ilja on 11-07-2009 @ 13:13:23 (57%)
Flaged
main    posted on 11-07-2009 13:11
een certificaat? he we hebben het hier wel over een mede djr'er Winking my eye
Lucalicious    posted on 11-07-2009 13:36
ze hebben in nederland speciale dj scholen, gewoon dj school intikken in google. daar geven professionle dj's cursusen enzo. ik zelf vindt dj lessen een beetje nep eigenlijk. je moet, vindt ik, als dj een eigen stijl ontwikellen en dat lukt alleen als je zelf blijft oefenen, oefenen, oefenen. niet als je door iemand anders krijgt voorgeschoteld hoe het, volgens hen,?zou moeten
Snoey    posted on 11-07-2009 15:12
Niet helemaal mee eens, als je echt een beginner bent die nog nooit een draaitafel aangeraakt heeft, dan is zo'n cursus wel handig. Je leert hoe je met je apparatuur moet werken en een stuk theorie over mixen en muziek genres.

Pianolessen zijn toch ook geen oplichterij? Moet je ook je eigenstyle ontwikkelen, maar je moet wel weten waar je op speelt!
www.soundcloud.com/ten-hooven
ccc    posted on 11-07-2009 15:17
Bij mij in de buurt ligt ook een dj school. www.djschool.nl
Binnenkort hebben ze een soort van dj dag. Moet je hun website maar eens checken, misschien is dat iets voor jou.
bambamstudio    posted on 11-07-2009 15:51
Poster: main
een certificaat? he we hebben het hier wel over een mede djr'er Winking my eye

ik geef geen cerficaten, dus hij heeft het niet over mij...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
main    posted on 11-07-2009 15:57
oke, dacht al
Lucalicious    posted on 11-07-2009 16:08
Poster: Snoey
Niet helemaal mee eens, als je echt een beginner bent die nog nooit een draaitafel aangeraakt heeft, dan is zo'n cursus wel handig. Je leert hoe je met je apparatuur moet werken en een stuk theorie over mixen en muziek genres.

Pianolessen zijn toch ook geen oplichterij? Moet je ook je eigenstyle ontwikkelen, maar je moet wel weten waar je op speelt!

ja dat ben ik met je eens, als echte beginner is het idd handig.?maar Hampsink geeft aan dat hij vooral les wil in het afwerken van zijn mixen, en dat moet je zelf oefenen vindt ik.
Snoey    posted on 11-07-2009 16:11
Maar der zijn nog meer mensen die dit topic lezen, waaronder beginners.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Hampsink    posted on 01-08-2009 09:45
Mij gaat het vooral, om te weten wat ik kan verbeteren, en/of zijn er dingen die ik misschien nog niet weet. Ik ben nu 2 jaar DJ en heb alles zelf gedaan, dus gaat het er mij om of ik die 2 jaar ook goed bezig ben geweest. Winking my eye
JollyJunkie    posted on 01-08-2009 11:36
Ik zit ook op DJ les, en ik vind het toch wel handig, je leert zowiezo om te gaan met club-apparatuur (want die heb ik thuis niet staan) en je leert ook veel meer manieren van mixen, waar je in je eentje niet op komt.
Alleen ik merk wel dat na een jaartje (want zolang zit ik er nu op) je het basis mixen wel gewoon egt goed kan, ik ben inmiddels beter als mijn leraar dus nou wordt het wel een beetje minder nuttig Cool

Maar ik ga vragen of ik met 3 decks mag draaien en dan zijn er weer een heleboel nieuwe mogelijkheden dus uitgekeken ben ik nog niet.

Maar? mijn DJ-les is wel wat te ver weg voor jou denk ik, Nijmegen...
User edit by JollyJunkie on 01-08-2009 @ 11:36:51 (13%)
LLCoolP    posted on 01-08-2009 13:38
Poster: ccc
Bij mij in de buurt ligt ook een dj school. www.djschool.nl
Binnenkort hebben ze een soort van dj dag. Moet je hun website maar eens checken, misschien is dat iets voor jou.

Hey, lees net die D-day, zie dat je je moet aanemelden. Hoop dat ik nog iets terug hoor en er zo heen kan gaanHappy, laughingBen benieuwd!
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 01-08-2009 @ 13:42:36 (13%)
DTwisted    posted on 01-08-2009 16:19
ik heb zelf nog nooit les gehad en ik kan het schijnbaar goed..ons pap die doet het al 30 jaar (eerst dj nu dj en entertainer)
en die heeft er echt wel verstand van en die zegt ook dat ik het goed doe en dan niet alleen omdat et mn vader is maar gewoon echt eerlijk.
Dolivieira    posted on 02-08-2009 01:31
Ik ben nooit naar de les gegaan. toen ik begon had je dat nog niet. Ik geloof best dat je daar vast wel wat kan leren, zeker de basis funkties en wat jolly al zij leren om met clubgear om te gaan. Maar als je het gevoel niet heb dan heeft DJ les geen zin. heb zelf ook les gegeven aan mensen en je zit dat sommige die het in zich hebben best vooruit gaan. maar je moet wel ritme gevoel hebben. Als je dat heb kan je met dj les alleen beter worden. En die fijne kneepjes onder de duim krijgen.

Edit: Je hebt wel 3 verschillende DJ.
1 Een DJ die goed plaatjes aan mekaar kan praten
2 Een DJ die platen goed?aan?me kaar kan mixen en beatmachen.?
3 En scratch DJ/turtablelisme

En er zijn jongens die een combinatie van de 3 kunnen. Radio dj hoeft bv alleen nr 1 goed te kunnen beheersen. Een allrond DJ moet bv nummer 1 kunnen maar zqal ook leuk zijn als die 2 goed kan. Maar is geen pre. Zo kan je wel door gaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 02-08-2009 @ 10:50:02 (86%)
Renzis    posted on 02-08-2009 13:27
Ik denk dat (betaalde) lessen voor dj'en weggegooid geld zijn. Zo'n apparaat is zo uitgelegd, en beatmatchen is een vrij logisch iets, gaat de ene plaat sneller dan de ander moet je bij draaien en pitchen. Dan is het enkel een kwestie van oefenen toch?
Ik denk dat de basis uitleg makkelijk in een uurtje gegeven kan worden, en dat je voor de rest vooral zal moeten oefenen.

Producen vind ik een ander verhaal voor de duidelijkheid.
Edit: En het ging de TS vooral om producen als ik het goed heb, dus zijn lessen inderdaad handig, kijk eens bij Bambam, die woont daar ergens, Roov had de link al gepost
User edit by Renzis on 02-08-2009 @ 13:29:12 (39%)

This is an old Topic

No new postings for 5.883 days.
 Post CommentThat would be 196.1 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 91 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 31.725
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.116