Welke Versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 10-07-2009 14:32
Hey DJR,

Ik heb zonet 2 "Brolspeakers" 2dehands gekocht, namelijk deze: http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=CT10

Nu wil ik natuurlijk nog een versterker kopen,
Maar welke versterker zou ik kopen?

Ik ken helemaal niets van passieve speakers & versterkers, daarom vraag ik jullie raad.
Ik dacht er een goedkoop versterkertje aan te hangen.
Maar iets zoals dit: http://www.kapaza.be/Audio/Versterkers/18990656/Jvc_versterker_250_W.html kan niet volstaan? De speakers hebben Jack en XLR aansluitingen, dus is het toch onmogelijk om deze op een HIFI versterker aan te sluiten?
User edit by Seca on 10-07-2009 @ 20:10:52 (100%)

What do you think about Welke Versterker ??

Vote :   

SAMx    posted on 10-07-2009 19:36
persoonlijk zou ik voor een macmah gaannamelijk een vzxpro20 zeer goede versterkeren kan als je wilt nog zwaarder belest worden. Qua aansluitingen moet je geen zorgen maken koop gewoon de nodige sockets voor aan elke kant, kabel aansluiten en klaar.

Mag ik ook vragen voor wat het is te doen.
Seca    posted on 10-07-2009 20:09
Uhm, Ik ga waarschijnlijk gewoon een HIFI geval kopen, Jack hupsa in de speakers, en het einde van de kabels, gewoon in een versterkertje Happy, laughing

Gewoon wat muziek afspelen voor de familie, en mss een Beetje draaien soms, vanalles zowat eigenlijk.
Aangezien het niet professioneel & goede geluidskwaliteit vereist zal ik wrs gewoon een HIFI versterkertje kopen van 50? ofzo Happy, laughing
Seca    posted on 10-07-2009 20:12
Poster: SAMx
persoonlijk zou ik voor een macmah gaannamelijk een vzxpro20 zeer goede versterkeren kan als je wilt nog zwaarder belest worden. Qua aansluitingen moet je geen zorgen maken koop gewoon de nodige sockets voor aan elke kant, kabel aansluiten en klaar.

Mag ik ook vragen voor wat het is te doen.

Die versterker kost nieuw 550? +/-.
Ik heb de speaker'tjes gekocht voor maar 70? voor de 2 :D
Volstaat een HIFI versterker niet?
User edit by Seca on 10-07-2009 @ 20:13:10 (9%)
lightstar    posted on 10-07-2009 20:16
Ik zou als ik jou toch gaan voor geen hifi versterker. Je gaat al snel meer eisen van je versterker en dat kunnen die dingen gewoon niet aan. Het is als even snel zo goedkoop mogelijk een optie maar als je gewoon een leuk simpel setje wilt zou ik er niet zoiets aan hangen.
Ook komt het van je geluidskwaliteit niet ten goede het klinkt meestal gewoon veelminder stevig en vol.
Ik zou als ik jou was gewoon iets emer geld uitgeven en dan heb je veel meer!
Seca    posted on 10-07-2009 20:18
Dit was gewoon een vlugge koop, ik d8 waarom ook niet altijd handig.
Nuja, ik kan deze nog altijd voor het werk gebruiken ofzo, voor den bouw ofzo.. Gewoon een HIFI versterkertje aanhangen dan?

( Ik heb thuis goede monitors: Yamaha HS 80 M )

Ik heb deze gewoon gekocht voor wat muziek van de computer af te spelen en voor vanalles en nog wat, de kleinere dingen die niet echt zoveel geluidskwaliteit vereisen.
User edit by Seca on 10-07-2009 @ 20:23:44 (66%)
Estacy    posted on 11-07-2009 10:51
Gewoon een Hi-Fi versterkertje doen! heb ik ook, een 2x 50w versterker en ik ben er nog altijd zeer tevreden mee, gaat ook hard zat. Je hebt toch geen drive-inn? dan hoef je ook geen CSQ versterker! En af en toe thuis een feestje, dan hoeft het ook niet te hard te staan. Uit ervaring weet ik dat familie liever achtergrond muziek heeft dan knetterharde PA.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

345 Users online: 239 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 47.939
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.330