Bij DJ Agency aankloppen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 07-07-2009 12:59
Beste Dj's.?

Heeft iemand van jullie al ervaring met DJ Agency's ?? Ik probeer namelijk bij een club te gaan draaien maar meeste zeggen dat ze alleen via een agency DJ's inhuren.?

Is het mogelijk om mezelf?bij een? Agency aan te melden, zo ja hoe moet ik het doen ( bellen, Mailen ? )??

Alle tips zijn welkom. Cool

What do you think about Bij DJ Agency aankloppen. ??

Vote :   

Renzis    posted on 07-07-2009 13:29
Als het goed is, en als jij goed bent/word, nemen ze van zelf contact met je op.

Kijk je moet het zo zien. Als jij 2 boekingen a 150 euro in de maand hebt, ben?je niet interesant genoeg. Heb jij nou elke zaterdag wel boekingen a 300 p/u dan valt er wat aan te verdienen.

Er zijn wel agency's die wat onbekendere jongens representeren, maar verwacht daar niet te veel of beter niks van.
djmamo    posted on 07-07-2009 13:46
Ja je kan het altijd proberen.

Maar je moet dan wel wat te bieden hebben, en dat gaat niet lukken met een demo.
Een agency is niet meer dan een tussen persoon.

Het verschilt wel een beetje per agency wat ze voor je kunnen en willen doen.

er zijn erbij die je misschien aannemen maar niet voor jou gaan promoten
en er zijn er bij die dit wel doen.

Als je veel (vaste) klanten hebt en je draait 2 tot 3 x per week en je vraagt 200 euro??
dan kun je intressant zijn voor een agency, omdat ze dan ieder weekend 2 tot 3 x 10% bookingsfee voor je kunnen vangen.

je moet ook bekijken of je het wel wilt, wil je dat je klant meer betaald omdat er nog iemand aan moet verdienen?? is dit wel fair?

er zijn ook bekende dj's die hun boekingen zelf doen.

Mag ik vragen wat je vraagt voor een boeking?

www.moonentertainment.nl
Ilja    posted on 07-07-2009 13:51
Ik heb tot nu toe ( draai 4 maanden ) bij een redelijk grote discotheek even mogen invallen toen een DJ even weg moest ( dus ook voor de overgang gezorgd ).?

Waar ik op hoop is zoals ik meerderen zie beginnen, 150 / 200 per avond.
djmamo    posted on 07-07-2009 14:01
Poster: Ilja
Ik heb tot nu toe ( draai 4 maanden ) bij een redelijk grote discotheek even mogen invallen toen een DJ even weg moest ( dus ook voor de overgang gezorgd ).?

Oke ik haal je ff uit de droom.
je draait echt nog heel kort, 4 maanden is nog helemaal niks, en dan meteen 150/200 euro vragen is wel een beetje overschat.

Ik gun het je natuurlijk wel, maar je moet ook reeel zijn.

Zelf ben ik 26 jaar en heb meer dan 10 jaar ervaring met draaien in cafe's, discotheke, festivals,?radio en ?drive-in shows.

voor een house set (1,5 uur) vraag ik 200 euro
voor een apreski set (4 uur) vraag ik?500 euro

En daar heb ik erg hard voor moeten werken.
En de ene gaat het makkelijker af dan de andere, maar het is meer als voorbeel?
www.moonentertainment.nl
Ilja    posted on 07-07-2009 14:06
Begrijp ik.? Maar we zullen zien, en ik zeg duidelijk per avond en niet per uur. Cool???

En ik droom nooit maar probeer het hoogst haalbare te halen en niet alleen maar blijven hopen.
djmamo    posted on 07-07-2009 14:09
Begrijp ik.? Maar we zullen zien, en ik zeg duidelijk per avond en niet per uur. Cool???

En ik droom nooit maar probeer het hoogst haalbare te halen en niet alleen maar blijven hopen.

mijn prijzen zijn ook per set, en snap ook dat je 150 voor een avond/set bedoeld.
En dromen is niet erg, des te mooier is het als ze uitkomen
www.moonentertainment.nl
Renzis    posted on 07-07-2009 14:16
@Mamo, volgens mij bedoeld ilja dat hij nu sinds 4 maanden bij een discotheek draaid en niet zo zeer dat hij 4 maanden pas draaid, of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik ben wel van mening, bouw eerst even een naam op, door regelmatig te draaien op feesten en clubs voor je gelijk grote bedragen gaat vragen. Zie het maar als een investering in je zelf. En gaat het goed, komt het (grote) geld van zelf wel. Dit betekent niet, dat je altijd maar voor niks moet draaien, maar blijf realistisch
djmamo    posted on 07-07-2009 14:48
Moet ik natuurlijk ook weer ff zeggen dat "het grote geld" maar echt voor heeeeeeeel erg weinig mensen is weggelegd.

Heb het al vaker gezegd, en door dat ik zelf een evenementen bedrijf heb zie ik dat er steeds vaker jongens zeggen dat ze dj zijn en dat ze kunnen draaien, natuurlijk zijn er ook jongens bij die kunnen draaien.
Maar 9 van de 10 is meestal rotzooi, niets meer niets minder.

die ene jongen die dan overblijft die kan het dan wel, maar ook die breken zelden door tot de festival/feest jongens die er hun brood mee kunnen verdienen.

Zeker in de house/hardstyle is het heel moeilijk om ergens aan de bak te komen?omdat 80% dat draait.

zo nu kan ik weer verder ontopic gaan
www.moonentertainment.nl
Stefjuuh    posted on 07-07-2009 15:31

Niet vanuit geld denken, je draait omdat je draaien helemaal geweldig vind!

Dat je hier een klein bedrag voor krijgt, tuurlijk, dat je steeds meer kan vragen, tuurlijk. Maar je draait toch niet voor het geld?
PaulBrugel    posted on 07-07-2009 16:33
Een agency is ook niet alles. Meestal hebben hun dan een "alleenrecht" Waarom stuur je geen factuur? Hou je zelf ook nog meer over.
Dolivieira    posted on 07-07-2009 16:56
Ik draai zelf al 19 jaar en heb best wel wat leuke feesten en clubs gestaan, maar het gaat met vallen en opstaan, Soms sta ik ergens voor 750,-- en soms?draai?ik er maar 50,--. ?En wat stefjuuh zegt hebt tie wel gelijk in. Fun moet je voor opzetten. Het echte grote werk daar moet je ten eerste geluk in hebben en je moet niet alleen goed kunnen draaien maar ook zelf de muziek kunnen maken. elke maand moet er dan ook een aantal productie op tafel liggen. Top producties. Dat zelf de hele grote vissen je spul gaan draaien.??Anders kom je er echt niet. ?De eisen zijn heel hoog hedendaags. Daarbij moet je ook nog goed gepromoot worden.
Dan komen de boekings buro`s van zelf. Maar dat een discotheek alleen met agency`s werken is klink klare onzin. Er zijn juist tenten die het liefst hebben dat die boekings buro er niet tussen zit. Want met een agency kan je meestal geen mooi prijsje maken. BV dat als een dj 1250 vraagt dat tie voor 750 lomt.
Ik heb mijn bookingen ook in eigen beheer. En er zijn ook Top dj`s die dat doen.
Agency zijn pas interresant als je minsten?4?bookingen per weekend heb. Dan heb je er zelf nog weinig tijd om je agenda goed bij te houden. Hun kunnen er ook geld aan je verdienen dan. En de hoop niet opgeven. Ik zie het de laatste tijd vaak gebeuren dat mensen de hoop op geven. Die verkopen dan hun spullen?ineens.??

Maar De FUn eerst dan de rest.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 17:29:15 (13%)
nils7    posted on 07-07-2009 19:51
Ik draai zelf bij een soort van Agency.
Maar dat is eigenlijk alleen in Breda eo. Maar ik kan redelijk wat draaien.Hij zorgt dat ik een vaste avond (Vrijdag) heb en de andere avonden ben ik vrij inzetbaar.Wat wel klopt is dat hij de boekingen doet van de grotere tenten hiero: Kerkplein, Graanbeurs, Nachtwacht, Cafe Oranje en nog wat...
Ik krijg niet veel betaald althans zeker geen 200 euro per uur maar heb wel ieder weekend een boeking en de kans om in grote lokale tenten te draaien.
User edit by nils7 on 07-07-2009 @ 20:01:56 (1%)
Ilja    posted on 07-07-2009 21:13
Thanks voor jullie tips. met Produceren ga ik vanaf oktober beginnen ( dan heb in mijn Korg ). ?Maar ik blijf het bij toko's bij mij in de buurt proberen want al tijdens die inval beurt was het een fantastisch gevoel om voor het publiek te staan?Cool.
Stagiar    posted on 07-07-2009 21:33
Thanks voor jullie tips. met Produceren ga ik vanaf oktober beginnen ( dan heb in mijn Korg ). ?Maar ik blijf het bij toko's bij mij in de buurt proberen want al tijdens die inval beurt was het een fantastisch gevoel om voor het publiek te staan?Cool.

Zonder Korg kun je ook al produceren hoor Winking my eye.
Maar wat vaker gezegd is klopt, eerst muziek maken en gedraaid worden door de groten. Pas dan gaan labels en agency's naar je kijken. Als je daarna een rits producties af kunt leveren die ergens op slaat en kwalitatief gelijk is aan de rest van de producties gaan ze met je praten.
Keihard knokken en vies veel geluk hebben dus Winking my eye
Dolivieira    posted on 07-07-2009 22:39

Tuurlijk Ilja dat moet je ook blijven doen. knokken voor een plekkie. Niet te veel vragen. Maar als de tent elke week vol zit omdat jij daar draait kan je eisen gaan stellen.

Poster: Stagiar

Zonder Korg kun je ook al produceren hoor Winking my eye.
Maar wat vaker gezegd is klopt, eerst muziek maken en gedraaid worden door de groten. Pas dan gaan labels en agency's naar je kijken. Als je daarna een rits producties af kunt leveren die ergens op slaat en kwalitatief gelijk is aan de rest van de producties gaan ze met je praten.
Keihard knokken en vies veel geluk hebben dus Winking my eye

Idd je kan nu al beginnen met produceren als je maar een vette computer heb staan die dat aan kan.
En als die korg er bij komt alleen maar beter.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 07-07-2009 @ 22:42:07 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.909 days.
 Post CommentThat would be 197 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

392 Users online: 304 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 38.754
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.145