Beginnende DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ThomasVx    posted on 05-07-2009 16:21
Ik ben zelf een beginnende DJ (na paar jaar met Hercules te werken...)
Ik zou nu graag eigenlijk overschakelen naar het echte werk...Maar ik weet eigenlijk totaal niet te kopen qua gerief...Ik zou het liefst natuurlijk Pioneer CDJ's kopen, die worden het meest gebruikt op fuiven en clubs, maar ze zijn zo duur...
Zijn er alternatieven of gelijkaardige producten?En wat dan met een mixer??
Bedankt!

What do you think about Beginnende DJ ??

Vote :   

Renzis    posted on 05-07-2009 16:29
Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn hier talloze topics over
SEARCH
dJORD    posted on 05-07-2009 16:53
idd. de search, als je dan toch nog niet weet wat je wil weten kun je een topic openen of voor de klijne vraagjes de late leeuw. ook is meer info handig: budged? stijl? eisen? etc.
grts,

jord
Winston    posted on 05-07-2009 17:14
Je weet al dat je twee cd players, een mixer en een headphone nodig hebt. Versterker en speakers kunnen wachten. Voorlopig kun je gewoon?je hi-fi gebruiken voor geluid.

Een tip is om gewoon een paar websites van de betere DJ gear shops te bekijken, naar gear in jou prijsklasse en vergelijk de features. Gerenomeerde DJ gear merken zijn naast Pioneer: Denon, Numark, Reloop en Stanton. Maar er zijn ook andere merken met een beperktere DJ lijn.
Kies een DJ headphone uit vanaf 80 euro, dan heb je de minimum kwaliteit voor een headphone voor echt DJ werk.
Tic Toc
TheDutchDecks    posted on 05-07-2009 22:03
het is makkelijker te zeggen als je een schatting maakt wat je ongeveer wilt uitgeven,
dan kunnen wij zeggen wat een mooi setje zou kunnen zijn.
ik zou voor een leuk denon setje gaan, en als dat boven je budget is zou?je?naar reloop kunnen kijken.
verder kan ik je een Technics koptelefoon?aanraden, een?RP-DH1200 bijvoorbeeld.
ThomasVx    posted on 06-07-2009 00:33
Ik zou 2x een Kool Sound - CDJ 320 ?(of 1 Kool Sound CDJ 320 en een Stanton
C314) en een?Behringer DJX-750 mengpaneel!
Wat denken jullie van deze?ThX!
Bambilaner    posted on 06-07-2009 00:42
Poster: ThomasVx

Ik zou vooral GEEN twee verschillende spelers nemen, dat gaat niet echt aangenaam werken.
www.facebook.com/vinniebegooddj
ThomasVx    posted on 06-07-2009 01:14
Hmm, tis omdat ik hem kan kopen voor ?200 ipv 600...
Bambilaner    posted on 06-07-2009 01:25
Hmm, tis omdat ik hem kan kopen voor ?200 ipv 600...

1 tje maar? Is het geen idee om die dan te kopen en 1 nieuw bij te kopen?
www.facebook.com/vinniebegooddj
harveyaldante    posted on 06-07-2009 02:42
of je spaart even door Winking my eyeen je koopt 2 dezelfde cd speler van een GOED merk
madmaikel    posted on 06-07-2009 03:12
klinkt wel goed gewoon doen want je kan altijd nog die ene verkopen wie je niet bevalt Cool
Dj_Fantasy    posted on 06-07-2009 03:15
Laat aub die DJX 750 staan, deze staat bekend als een mengpaneel dat kapot is binnen enorm korte tijd!!Ik weet nu niet of je effecten zoekt op je mengpaneel? Anders zou ik gewoon een simpele Reloop Acces 2 kopen.
single cd-spelers zou ik alletwee die stanton's kopen, omdat de stanton's toch een klasse hoger zijn dan die Koolsounds.
dj2dj.nl
dJORD    posted on 06-07-2009 10:24
mengpaneel: allen&heath xone 22? (? 300,-)
cd spelers: cdj 100 (? 400,- / ? 450,-)
dan heb je een kwalitief heel goed setje die niet kapot te krijgen is .

of deze set:
cd spelers: reloop rmp-2
mengpaneel: reloop rmx 40 dsp blackfire
setprijs bij b*x-sh*p.nl ? 1209.-

grts,

jord
main    posted on 06-07-2009 10:39
cd speler rmp-2 en mengpaneel rmx 40. niet andersom:P
dJORD    posted on 06-07-2009 14:12
oepsCool: = gedit
Renzis    posted on 06-07-2009 16:04
JONGENS, ER ZIJN 3000 TOPICS HIER OVER.

@
ThomasVx?Lees eerst die topics even door, zie zoekfunctie aan de zij kant.
Stel daarna je vragen die je nog niet beantwoord hebt gezien

ThomasVx    posted on 09-07-2009 00:20
Best nog wat doorsparen Winking my eyeDan nog eens kijken alsk mijn mixer kan aansluiten op mijn pc, zodat ik geen versterker nodig heb?
Helixon    posted on 09-07-2009 00:53
Best nog wat doorsparen Winking my eyeDan nog eens kijken alsk mijn mixer kan aansluiten op mijn pc, zodat ik geen versterker nodig heb?

Kun je doen met de kans dat je je geluidskaart opblaast,sluit hem dan liever op een logitech setje aan of gewoon je stereo... maar in de pc laten gaan lijkt me geen goed plan tenzij je de record output geruikt...

greetz DJ Helixon

(correct me if i'm wrong)
Dolivieira    posted on 09-07-2009 06:17
Poster: Helixon

Kun je doen met de kans dat je je geluidskaart opblaast,sluit hem dan liever op een logitech setje aan of gewoon je stereo... maar in de pc laten gaan lijkt me geen goed plan tenzij je de record output geruikt...

greetz DJ Helixon

(correct me if i'm wrong)

Ik zou em ook nooit zo aansluiten
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Bramm14    posted on 09-07-2009 11:38
Weet iemand hoe ik een nieuwe topic kan beginnen?CoolBen zelf namelijk ook een beginnende dj en zou ook graag wat info over een setje willen hebben
Renzis    posted on 09-07-2009 11:46
Poster: Bramm14
Weet iemand hoe ik een nieuwe topic kan beginnen?CoolBen zelf namelijk ook een beginnende dj en zou ook graag wat info over een setje willen hebben

LEES nou eerst even dit topic door, en gebruik de zoekfunctie! Daar vind je honderden topics van beginnende dj's met tonnen informatie, daar hoef je zelf geen topic over aan te maken waarschijnlijk. Verder staat alles wat je moet weten over topics aanmaken etc hier
Helixon    posted on 09-07-2009 14:37
Poster: Bramm14

kijk eens in mijn topic, pas geleden geopend

////www.djresource.eu/Forum/topic/14175/Hulp-nodig-bij-DJ-apparatuur/
Helixon    posted on 09-07-2009 14:42

Laat alsjeblieft die DJX 750 staan.
ik was er ook aan het denken om me die te kopen omdat ie zo goedkoop was.
jaa dikke neus, dat ding schijnt na een halfja krakende faders te hebben. ik zou hem je zeer afraden,
ga dan voor een Reloop RMX-30/40. Reloop heeft de kwaliteit van en pioneer alleen in mindere maten.
wil je een goedkoop mixertje die lang meegaat en goede functies heeft zou ik gaan voor de RMX!

greetz Dj Helixon
ThomasVx    posted on 09-07-2009 22:44
Poster: Helixon

Laat alsjeblieft die DJX 750 staan.
ik was er ook aan het denken om me die te kopen omdat ie zo goedkoop was.
jaa dikke neus, dat ding schijnt na een halfja krakende faders te hebben. ik zou hem je zeer afraden,
ga dan voor een Reloop RMX-30/40. Reloop heeft de kwaliteit van en pioneer alleen in mindere maten.
wil je een goedkoop mixertje die lang meegaat en goede functies heeft zou ik gaan voor de RMX!

greetz Dj Helixon

thx, denk dat ik idd een reloop ga kopen (vrienden van mij hebben hem ook Thumbs Up ) en dan nog eens doorsparen voor de PIONEER CDJ's 400
Lead    posted on 10-07-2009 16:57

thx, denk dat ik idd een reloop ga kopen (vrienden van mij hebben hem ook Thumbs Up ) en dan nog eens doorsparen voor de PIONEER CDJ's 400

Mooi slot betoog Winking my eye

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

412 Users online: 272 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 17.700
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.172