Summer Dance Party DJ Contest 2009 (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jorrit    posted on 02-07-2009 16:19
DJ-Resource leden!
Ook dit jaar organiseert de Summer Dance Party een DJ contest. De winnaar zal een groot outdoor-feest (house georienteerd) opnen, voor enkele nationale top-DJ's!
Zie hier onder het perbericht, en meld je aan!
Regionale DJ Contest van start

Finale tijdens Summer Dance Party Aalsmeer op 15 augustus

De Summer Dance Party organiseert voor de jubileum editie van de Summer Dance Party voor de 10e keer een grote regionale DJ Contest. Net als voorgaande jaren vindt de finale van deze zoektocht naar DJ-talent plaats tijdens het middagprogramma van de Summer Dance Party. Het grote openlucht dansfeest wordt dit jaar op zaterdag 15 augustus gehouden, op het Surfeiland in Aalsmeer. Inschrijven voor de contest kan tot 19 juli.

Vorig jaar was de contest een groot succes. Meer dan 30 kandidaten deden verspreid over vier lokaties mee aan de voorrondes. Tijdens een spannende strijd in Aalsmeer, Amstelveen, Hoofddorp en Uithoorn, werden uiteindelijk vier finalisten gekozen. Het was de 18-jarige Robin Fett uit Amstelveen die tijdens de zonnige finale de meest overtuigende set neerzette. De jury beloonde dit met de hoofdprijs, waarna hij ?s avonds de Summer Dance Party mocht openen.

De voorrondes worden dit jaar gehouden in Aalsmeer en Mijdrecht. De kandidaten maken een live mix van ongeveer 30 minuten, die wordt beoordeeld door een deskundige jury. De jury beoordeelt de deejays op diverse punten zoals orginaliteit, techniek en muziekkeuze. De deelnemers hebben de keuze uit mixen met cd?s en vinyl.

De finale van de contest vindt wederom plaats tijdens het middagprogramma van de Summer Dance Party op zaterdag 15 augustus. Net als voorgaande jaren wordt het Surfeiland omgetoverd tot zomers paradijs. De deejays draaien op het grote podium met uitzicht op het dansende publiek en de Westeinderplassen. Boven het publiek op het strand komt een grote stellage vol licht en geluid te hangen. De winnaar van de contest is ?s avonds de openings-act.

Er wordt bij deze contest gezocht naar een zomerse DJ. Voor de deelnemers is het erg belangrijk dat ze in hun set rekening houden met de setting van het event: een zomers strandfeest. Aanmelden kan de komende weken via e-mail op contest@summer-dance-party.nl . Bij teveel aanmeldingen wordt er vooraf een selectie gemaakt, en kan de kandidaten om een mix-cd worden gevraagd.  
Mod edit by Jorrit on 02-07-2009 16:20 (3%)

What do you think about Summer Dance Party DJ Contest 2009 ??

Vote :   

Ilja    posted on 15-08-2009 15:14
Was vandaag even geweest, en net wat ik dacht mensen waren niet aan het swingen en uitbundig werd er niet geklapt. Hier is de reden: op een groot strand feest willen mensen lekker luchtige en doorlopende muziek met mooie clymax en geen lanzame beukers met met vele momenten waar het lijkt of het al afgelopen is, en het kutte is dat de DJ's het nog steeds niet doorhebben.
Bartjens    posted on 15-08-2009 15:34
Haha, lol. Ik denk er juist heel anders over op zo'n strand feest. Daar moet juist van die relaxte muziek gedraaid worden overdag. Savonds moet er pas geknald worden.?
www.djbrowbeat.com
Ilja    posted on 15-08-2009 17:18
@Bartjens

keiharde beukers met laag tempo zijn alles behalve rekaxt.
Stefjuuh    posted on 15-08-2009 18:43
Poster: Ilja
Was vandaag even geweest, en net wat ik dacht mensen waren niet aan het swingen en uitbundig werd er niet geklapt. Hier is de reden: op een groot strand feest willen mensen lekker luchtige en doorlopende muziek met mooie clymax en geen lanzame beukers met met vele momenten waar het lijkt of het al afgelopen is, en het kutte is dat de DJ's het nog steeds niet doorhebben.

Jij doelt op 140 BPM trance?

Snoey heeft btw gewonnen, ga dr zo weer heen!:D
Ilja    posted on 15-08-2009 19:57
@Snoey
Gast gefeli, ?maar dit had ik echt niet verwacht, ?bij de voorronde had?Randal Stephan iedereen in het schaduw gezet, En hoe jij hier had gewonnen weet ik al helemaal niet want Stef draaiede beter daarna hoorde ik niemand meer. ?( volgens mij heeft de juri geen verstand van muziek Cool ) ? ?
@Stefjuuh
Ik bedoel tussen 135 en 140 bpm. ? Trouwens goed gedraait, snap die jury leden niet helemaal.?
Dolivieira    posted on 15-08-2009 21:25
Dat heb je met wedstrijden dat zijn moment opnamen. Daarom doe ik er ook niet meer aan mee. ben wel vaak hoog geeindigt maar je kan in een half uur niks geven. En soms is er ook bijna geen kip. dan alleen DJs en aanhang. Ik voel me net als ik moet afrijden. dat is ook zo`n moment opnamen.

Snoey in ieder geval gefiliciteerd.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 16-08-2009 @ 00:27:30 (1%)
Tekhead    posted on 16-08-2009 00:19
wat afrijden ollie ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 16-08-2009 00:27
Auto examen, Tek.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Stefjuuh    posted on 16-08-2009 08:37
@Snoey
Gast gefeli, ?maar dit had ik echt niet verwacht, ?bij de voorronde had?Randal Stephan iedereen in het schaduw gezet, En hoe jij hier had gewonnen weet ik al helemaal niet want Stef draaiede beter daarna hoorde ik niemand meer. ?( volgens mij heeft de juri geen verstand van muziek Cool ) ? ?
@Stefjuuh
Ik bedoel tussen 135 en 140 bpm. ? Trouwens goed gedraait, snap die jury leden niet helemaal.?

Is ook wel lekker hoor, trance, maar ik blijf toch liever bij de house. Aan de ene kant gek dat snoey gewonnen heeft met zn commerciele set, aan de andere kant was het in de lijn van de avond best wel ok?! En snoey heeft naar mijn idee wel laten zijn dat hij het beste verschillende technieken beheerst.

Avond was verder top, ineens pyro effecten op de torentjes, techniek had van die luchtblazer, wss voor van die snippers die niet gevuld waren blijkbaar, maar dat gaf een soort whitenoise effect. Dus techniek beetje op de beat ermee spelen, hardwell pakte ook een whitenoise sample, echt lache! Om 2 voor 1, Hardwell sluit zn set af, pakt een beetje in enzo, echt stil voor 30+ seconden. BAM: LETHAL INDUSTRY erin!
Volgend jaar weer:d!
Lawrenz    posted on 16-08-2009 08:43
Poster: Stefjuuh

Is ook wel lekker hoor, trance, maar ik blijf toch liever bij de house. Aan de ene kant gek dat snoey gewonnen heeft met zn commerciele set, aan de andere kant was het in de lijn van de avond best wel ok?! En snoey heeft naar mijn idee wel laten zijn dat hij het beste verschillende technieken beheerst.

Avond was verder top, ineens pyro effecten op de torentjes, techniek had van die luchtblazer, wss voor van die snippers die niet gevuld waren blijkbaar, maar dat gaf een soort whitenoise effect. Dus techniek beetje op de beat ermee spelen, hardwell pakte ook een whitenoise sample, echt lache! Om 2 voor 1, Hardwell sluit zn set af, pakt een beetje in enzo, echt stil voor 30+ seconden. BAM: LETHAL INDUSTRY erin!

Volgend jaar weer:d!
 Ja, in dat soort dingen is Hardwell echt goed, weet goed het publiek te verrassen! Volgend jaar weer als in alleen bezoeken of ook met de DJ contest mee doen?
Stefjuuh    posted on 16-08-2009 09:31
Tuurlijk meedoen!:D
Jorrit    posted on 16-08-2009 13:23
Avond was verder top, ineens pyro effecten op de torentjes, techniek had van die luchtblazer, wss voor van die snippers die niet gevuld waren blijkbaar, maar dat gaf een soort whitenoise effect
 Dat noemen ze een CO2-jet, die zijn maar heel zelden ook gevuld met confetti. Winking my eye

@ Ilja, wat loop je nou steeds te zeuren? Ik ben bij alle voorrondes geweest, en vond Randal ECHT geen winnaar. Met je 'de jury geen verstand van muziek', moet je even je huiswerk beter doen (voor het geval je geen flauw idee hebt wat Cloud 9 is...)

Eerder zag ik je ook al moeilijk doen over de EFX die niet aangesloten kon worden, terwijl dat echt 0,0 verschil had gemaakt in de uitslag.

En dan ga je ook nog eens zitten afgeven op drie top-DJ's die een prima feest hebben neergezet, waar mensen voor Aalsmeerse begrippen goed los op gingen, die lekker draaiden, etc.?

Jammer Unhappy
Mod edit by Jorrit on 16-08-2009 13:36 (29%)
T_G    posted on 16-08-2009 13:29
Trouwens Snoey alias Ten Hooven gefeliciteerd pik
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Bastian    posted on 16-08-2009 14:10
Poster: justjustin

je bent nooit de eerste:P...als dat zo is lacht iedereen je uit...-De trendzetter is niet hip-
 Even hierop terug komen, ben het er namelijk niet zo mee eens.
Het ligt er maar net aan hoe je iets 'trendset' en hoe (extreem) vernieuwend het is.
Daarnaast als je eenmaal trendsetter van iets bent herkennen mensen jou ook gelijk bij dat product (goed voor je PR, of voor sommige gewoon goed voor hun ego?Cool)
Paar voorbeelden:
- Bling bling koptelefoon > Chuckie- Shuttershades > Kanye West
Ilja    posted on 16-08-2009 15:49
Poster: Jorrit
Dat noemen ze een CO2-jet, die zijn maar heel zelden ook gevuld met confetti. Winking my eye

@ Ilja, wat loop je nou steeds te zeuren? Ik ben bij alle voorrondes geweest, en vond Randal ECHT geen winnaar. Met je 'de jury geen verstand van muziek', moet je even je huiswerk beter doen (voor het geval je geen flauw idee hebt wat Cloud 9 is...)

Eerder zag ik je ook al moeilijk doen over de EFX die niet aangesloten kon worden, terwijl dat echt 0,0 verschil had gemaakt in de uitslag.

En dan ga je ook nog eens zitten afgeven op drie top-DJ's die een prima feest hebben neergezet, waar mensen voor Aalsmeerse begrippen goed los op gingen, die lekker draaiden, etc.?

Jammer Unhappy

Dan heb je niet de andere deelnemers gehoord, die vonden het ook vreemd dat Randal niet was gekozen,
Snoey    posted on 16-08-2009 16:15
Bedankt voor de felicitaties!?

Het was een leuke dag, mooi weer, mooi uitzicht en ik heb veel mensen gesproken, wat ook weer erg leuk was. Het openen van een festival is toch best apart, helaas kon ik na het draaien niet lang blijven, want dezelfde avond moest ik weer ergens anders draaien.?

Volgend jaar ben ik er weer bij, niet als deelnemer, maar als gast dj na de contest.
www.soundcloud.com/ten-hooven
unspecified    posted on 16-08-2009 19:25
Volgend jaar wilk ook meedoen.

Bartjens    posted on 16-08-2009 19:54
Joey, Congrats man!! mooi resultaat.
www.djbrowbeat.com
T_G    posted on 17-08-2009 00:41
Poster: milanium
Volgend jaar wilk ook meedoen.

geluk
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Snoey    posted on 17-08-2009 06:03
Poster: Bartjens
Joey, Congrats man!! mooi resultaat.

Ik zie je volgend jaar in de finale :D Kan ik de beker doorgeven :D
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bartjens    posted on 17-08-2009 12:08
Poster: Snoey

Ik zie je volgend jaar in de finale :D Kan ik de beker doorgeven :D

Who knows?Cool??Zou mooi zijn?Cool
www.djbrowbeat.com
Jorrit    posted on 17-08-2009 12:22

Dan heb je niet de andere deelnemers gehoord, die vonden het ook vreemd dat Randal niet was gekozen,

Oh alsjeblieft zeg. Ik heb de contest georganiseerd, en heb dus ALLE deelnemers gezien. En sinds wanneer doet het er toe wat deelnemers vinden van de winnaar? De jury heeft er als het goed is net wat meer verstand van...
Voor mij (en voor de jury ook trouwens) ging het tussen Bartjens en Snoey, Randal draaide leuk, maar miste gewoon net dat beetje uitstraling en opbouw in z'n set.
Los daarvan zou ik het fijn vinden als je je vanaf nu een klein beetje gaat inhouden, ik zie net iets teveel gemopper van je Winking my eye
G-step    posted on 31-08-2009 18:30
kutzooi telaat! Cool
Stagiar    posted on 01-09-2009 19:03
ZO dan, Ilja. Elke post die ik van je tegenkom straalt zoveel arrogantie en grootspraak uit dat je steeds minder serieus begin te nemen.
Helaas niet mee kunnen doen, volgend jaar beter Happy, laughing
justjustin    posted on 01-09-2009 19:08
Poster: Bastian
Even hierop terug komen, ben het er namelijk niet zo mee eens.
Het ligt er maar net aan hoe je iets 'trendset' en hoe (extreem) vernieuwend het is.
Daarnaast als je eenmaal trendsetter van iets bent herkennen mensen jou ook gelijk bij dat product (goed voor je PR, of voor sommige gewoon goed voor hun ego?Cool)
Paar voorbeelden:
- Bling bling koptelefoon > Chuckie- Shuttershades > Kanye West

Zit wat in...:P:P shit moet ik weer iemand gelijk geven :P

Gefeliciteerd

216 Users online: 98 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 32.180
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.571