een mengpaneel zonder eq (merk weet ik niet eens meer)
en een 3 in 1 set van philips(de jongere generatie kent die dingen waarschijnlijk niet meer,maar dat was dus 1draaitafel,radio en cassettedeck in een behuizing)
5 stuivers op de naald en scratchen maar terwijl het cassette bandje liep.
de set moest worden opengemaakt en afgetakt om een line out naar de mixer te kunnen maken.
later ben ik doorgegaan op revox reel to reel recorders met knippen en plakken en stemmen bijmixen.
(overigens apparaten die ik nog steeds een warm hard toedraag, net als de telefunken studio reel to reels waar ik er nog steeds af en toe een van gebruik)
TIP voor producers:koop ergens zo,n apparaat en neem je digitale productie via analog out op op reel top reel.
Zet het geheel daarna terug naar dat/cd en voila daar is u warme sound.
Tip2 voor bezitters van een reel to reel:sluit de output van je mixer op de input van de reel , voer de reel out terug naar de een channel in van je mixer.
Vervolgens kan je nu op elk willekeurig kanaal van je mixer een plaat/cd/wat dan ook afspelen, echter wanneer je nu het kanaal opent waarop je de input van de reel op hebt geschakeld , zal je een steeds harder wordende BANDGALM horen(wel uitkijken voor de speakers)doordat er een groundloop ontstaat.
Een zeer vet.hard en rauw analoog geluid dat de inhaakt op de bron die op dat desbetreffend moment speelt.
eigenlijk een galmeffect onder de fader dus.
misschien wel een beetje te vergelijken met de copycat of de roland space echo(veel te horen in dub en reggae platen)