zaterdag dj booth aansluiten.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

main    posted on 30-06-2009 15:02
ja ik heb de search gebruikt, ja ik weet dat er al een topic over is. maar dit is weer net ietsje anders en ik wil zeker weten.

zaterdag heb ik een feest samen met 2 andere dj's en gaan daar (half) b2b draaien. nu hebben we wel een opstelling maar ik weet niet zeker of dit de goede manier is om het aan te sluiten. als iemand idee?n heeft voor de setup dan mag je dat gerust zeggenWinking my eye

hier de setup:
opstelling zaterdag

je ziet hier dus: line out van de reloop naar kanaal 1 of 2 van de numark (andere kanaal komt mic) master out van numark naar kanaal 1 van behringer (gewoon tulpje nodig toch?) en de andere 2 kanalen voor de axis 9's? en de master out van de behringer meteen naar de versterker.
klopt dit? en?heb ik?hier alleen ??n extra tulpje voor nodig?
als je nog een beter manier hebt om dit neer te zetten wil ik dat graag horen Winking my eye
en nee, de formaten kloppen niet 100%

groetjes, K Lect

edit: ik weet dat er een mic switch op de numark zit maar toch vind ik dit handiger dan om 2 dingen op 1 kanaal te hebben (reloop + mic) en met de extra numark heeft de reloop effecten.
User edit by main on 30-06-2009 @ 15:15:41 (38%)

What do you think about zaterdag dj booth aansluiten. ??

Vote :   

Snoey    posted on 30-06-2009 15:10
Gewoon 1 mixer gebruiken.
www.soundcloud.com/ten-hooven
main    posted on 30-06-2009 15:12
Poster: Snoey
Gewoon 1 mixer gebruiken.

de numark is voor de mic (als je even doorleest had je dat gezienWinking my eye ) en ook voor effecten op de reloop aangezien deze geen effecten heeft.
User edit by main on 30-06-2009 @ 15:26:39 (2%)
niiicola    posted on 30-06-2009 15:31
Volgensmij is dit wel de goeie opstelling!
Gewoon.
Winston    posted on 30-06-2009 15:44
Ik zou het omgekeerd doen: de master out naar de verssterker op de mixer met 1 deck (pre amp mixer).

De mixer met 2 decks is dan de main set. En bij overname kan de DJ die overneemt op de mixer met 1 deck (pre amp mixer) de mixer out van de mixer met 2 decks (main set) beinvloeden.

Dat ongeacht welke deck van de mixer met 2 decks (main set) speelt. En als de overnemende DJ al eenmaal draait kan hij zonder storen op beide mixers komen om het geluid te beinvloeden.

In de setup van de afbeelding heb je iets minder mogelijkheden.

Hangt ook een beetje af hoe je precies back 2 back wil draaien. Echt om en om maakt de opstelling niks uit. Je bent dan ontzettend beperkt welke opstelling je ook kiest. Leg dat dus een beetje uit wat je bedoelt met half b2b.

Wat kabels betreft klopt je aansluiting wel.
Tic Toc
User edit by Winston on 30-06-2009 @ 15:49:15 (60%)
Estacy    posted on 30-06-2009 16:17
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 30-06-2009 17:07
Ik zou alle 3 je spelers op de behringer zetten. De master out daarvan in kanaal 1 van de numark en de mic in kanaal 2 van de numark. Dan de master out van de Numark naar de versterker. Heb je al je CDJ's bij elkaarWinking my eye
En dan krijg je meteen een leuke 'master EQ' op de numark mixer:p
main    posted on 30-06-2009 17:27
Poster: ThijsG
Ik zou alle 3 je spelers op de behringer zetten. De master out daarvan in kanaal 1 van de numark en de mic in kanaal 2 van de numark. Dan de master out van de Numark naar de versterker. Heb je al je CDJ's bij elkaarWinking my eye
En dan krijg je meteen een leuke 'master EQ' op de numark mixer:p

allemaal goede idee?n. alvast bedankt allemaal. ben net bij die andere dj geweest en hij had het pracht idee om de numark als 'effectenbox' te gebruiken. zo hadden we het net even aangesloten (zoals op de foto maar dan de numark erachter (op stand), de reloop links. behringer midden en de 2 axis aan de rechter kant.

nu dus mijn complete idee met verbeteringen:

set voor zaterdag
volgens mij is alles zo ook goed aangesloten, toch?
de numark dxm06 staat op een stand dus staat er schuin boven als een effectenbox + mic kanaal.
Mixt-Ape    posted on 30-06-2009 17:27
Lijkt me goed zo...
ThijsG    posted on 30-06-2009 17:31
Idd..top, zolang je niet merkt dat je de hele tijd allebij die behringer nodig hebt en dat dat te krap wordt(bedenk ik nuWinking my eye).
Ook handig die numark als effectenbox.
main    posted on 30-06-2009 17:34
Idd..top, zolang je niet merkt dat je de hele tijd allebij die behringer nodig hebt en dat dat te krap wordt(bedenk ik nuWinking my eye).
Ook handig die numark als effectenbox.

heb ik net een beetje gemerkt gaat wel prima als een van ons aan t mixen is en de ander doet de effecten etc. maar misschien verplaatsen we de numark dan nog wat naar links want hij is dan voornamelijk voor de reloop. (dus 1 iemand mixt vooral met de axis 9's en de ander mixt extra dingen zoals accapella's of dikke beats er nog bij en doet de effecten. heel vet iets van de numark is de echo, als je m aan zet en je doet de fader naar beneden dan gaat ie nog door.)
ThijsG    posted on 30-06-2009 17:36
Dat klinkt als: Doen!
Creatief bedacht. mss kan je nog een stukje opnemen en op DJR plaatsen?
main    posted on 30-06-2009 17:38
Dat klinkt als: Doen!
Creatief bedacht. mss kan je nog een stukje opnemen en op DJR plaatsen?

we gaan soieso al foto's maken dus wieweet maken we ook nog even een filmpjeWinking my eye
word in ieder geval een prima feest.
Estacy    posted on 30-06-2009 17:41
er bestaat ook zoiets als overkill, beetje voorzichtig dus met de effectjes Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 30-06-2009 17:47
Poster: Estacy
er bestaat ook zoiets als overkill, beetje voorzichtig dus met de effectjes Winking my eye

wij zijn ook voorzichtig met de effectjesWinking my eye we hebben de numark als effectenbox puur omdat het kan en vet is (en we een mic kanaal nodig hebben en effecten voor de reloop + de mic)

This is an old Topic

No new postings for 5.916 days.
 Post CommentThat would be 197.2 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

365 Users online: 280 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 39.497
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.888