Hulp nodig bij live act + dj set. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 30-06-2009 00:33
ik draai vaak samen met een vriend(dirk) en ben zelf al lang bezig om een live act op te zetten, vandaag zijn we er dus helemaal uitgekomen en gaan we samen een grote live act doen.
Om te beginnen gaat hij zijn normale dj set doen en ga ik zijn set bewerken/editen er overheen loopen enz.

Ondertussen: heb ik veel geprobeert maar blijkt het dat de soundbite micro niet kan syncen met een analoge set-up(waardes in ableton blijven schommelen(bug) en hij loopt er op een of andere manier strak naast.)
Dat heb ik inmiddels achtergelaten maar nu kom ik telkens niet verder als 10minuten live act omdat ik dan door mijn sample of tracks heen ben.
Ik ben benieuwd hoe jullie makkelijk tracks inladen in ableton want ik heb al zoveel filmpjes gezien maar als je 50 tracks moet inladen ben je zowat de hele dag bezig?
Aan de andere kant kun je ook gebruik maken van samplepacks, loops enz. alleen hierbij wordt het ook erg moeilijk om er een live-set van 1 uur van te maken.

op veel filmpjes is het niet erg duidelijk te zien en deze duuren meestal ook maar 10minuten.

User edit by MoXeGy on 29-01-2010 @ 22:34:39 (100%)

What do you think about Hulp nodig bij live act + dj set. ??

Vote :   

Stagiar    posted on 10-02-2010 12:39
Poster: HouseContainer
Je kan wel het tempo van Ableton nudgen (Pitch Bend). Als je daar een MIDI mapping naar maakt kun je een jogwheel emuleren.

Dat is dus net niet de bedoeling, moxegy wil het gewoon helemaal niet meer doen (beatmatchen dus).?
Wat voor CDspelers gebruikt je maatje, Moxegy?
Het dus de bedoeling is om het tempo van de cdspelers te syncen met ableton, volgens mij is dit dus _niet_ mogelijk. Aangezien cdspelers nooit 100% kloppen qua tempoweergave (ableton doet dat w?l). En het feit dat cd's ook niet altijd kloppen.
MoXeGy    posted on 10-02-2010 16:10
ik wil het wel doen maar dan het liefst zo makkelijk mogelijk, maar in ableton heb je dan 2 pitch faders nodig(1 hele bpm's en 1 voor de halve)

Ik heb dus al een redsound mirco om de audio van het mengpaneel te syncen aan ableton, dit werkt opzig wel goed(nadat ik gebend heb op de redsound zelf) alleen moet ik dan redelijk vaak blijven benden.
Mischien dat het komt omdat ik de bcr200 gebruik om de midi clock op aan te sluiten.(midi latency correction heb ik al geprobeert.)

Wat makkelijk zou zijn is 1 cd speler aansluiten en dat ableton tijdcode zou ondersteunen maar dat gaat niet. Een tijdcode programma gebruiken word ook erg lastig want dan moet je wel super veel loops gaan maken en je kan geen clips/fx starten.
User edit by MoXeGy on 10-02-2010 @ 16:11:59 (51%)
Stagiar    posted on 10-02-2010 17:41
Wat heb je eraan dat je je mengpaneel synced met ableton?

Je basisbron is toch de cdspeler?
MoXeGy    posted on 10-02-2010 18:48
De cd spelers zijn inderdaad de basis, maar ze lopen via het mengpaneel Winking my eye

? cd speler -> mengpaneel out ______mengpaneel kanaal1. -> speakers
????????????????????? |??????????????????????????????????????? |
?????????????? Redsound micro -> ableton -> geluidskaart

User edit by MoXeGy on 10-02-2010 @ 18:49:17 (11%)

This is an old Topic

No new postings for 5.688 days.
 Post CommentThat would be 189.6 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

370 Users online: 254 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 23.712
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.291.685