bedankt voor je moeite, ik heb het filmpje en vele andere al gezien. Het filmpje van Richie Hawtin is leuk, maar dat kan alleen als je met traktor draait en wij draaien met een bestaande set-up(cd's/vinyl).
Het latency probleem is waarschijnlijk al verholpen

Omdat hij met traktor werkt heeft hij zijn "samples/loops" al, dat zijn namelijk zijn tracks.
Een andere mogelijkheid is om alles in ableton te warpen maar dat werkt niet goed genoeg en al weet ik het exacte bpm(via een analyser) dan tog warpt hij hem niet goed. Alles manueel is natuurlijk veel te veel werk.
Daarom is het mijn idee om met (zelfgemaakt)loops te werken en die weer te verwerken in de tracks te verwerken en eventueel daarnaast nog zelf live een track maken enz.
Je kan de samples ook zelf triggeren maar daar zitten wel wat nadelen aan:
je moet een rock solid sampler systeem bedenken die alles quantized en je moet er snel de goede sounds bij zoeken. Dat maakt het aan de andere kant wel veel leuker maar dan kom je weer neer op het volgende: De sounds. de kicks,claps enz dat is allemaal wel goed te doen maar samples die een sound aan de loop geven is dan weer iets moeilijker.
Mischien zit ik nu wel veel te moeilijk te denken dus ik zal hieronder eens uitleggen wat ik precies zou willen doen:
1. Ik wil bijvoorbeeld de kicks van het draaiende track live vervangen door mijn eigen kicks, daarnaast zou ik er een baslijn op kunnen gooien en eventueel ook nog een synth/vocal tot de andere track er aankomt/inzit. ( je kan het zien als gaatjes opvullen?)
2. Ik zou hetzelfde als hierboven doen maar dan willen we niet naar de volgende track maar gaan we zelf een break/climax wathever bouwen. bijvoorbeeld:
een kick,bassline en een sound aangevend loopje spelen al. het draaiende track(van de dj) is afgelopen.
Nu komen er een paar effecten in om het op te bouwen en daarna ineens of rustigaan af te bouwen tot een break. Hiervanuit kunnen we weer 2 dingen kiezen:
We gaan zelf een track maken of we gooien via ableton ons eigen gemaakte track er in.
OF we gaan een soort remix of mashup maken.
Het is dus onze/mijn bedoeling om iets meer controle over de muziek te hebben en zo meer in en met het publiek/muziek te kunnen spelen.