Behringer B-Control DeeJay BCD3000 Review (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 28-06-2009 22:41
Hallo DJR!

Ik heb een?paar maanden?geleden de Behringer B-Control Deejay BCD3000 binnengekregen!
Ik vind het zo'n leuk ding dus ik dacht: Laat ik er maar een review over schrijven Tongue

In de doos:

Engelse handleiding
Duitse handleiding
Verkorte hanleiding in alle talen
Vacature
Blad met waarschuwingen
Behringer producten boekje
Handleiding update (1 blad)
Contact informatie
CD-Rom met Audacity, KRISTAL, podcast en driver
CD-Rom met Traktor LE
Netvoeding kabel
USB kabel
BCD3000?

Aansluiting:

Het aansluiten/installeren gaat niet zo makkellijk?dan dat je hoopt.?Even een tip voor alle toekomstige BCD3000 gebruikers, lees eerst de verkorte handleiding! Toen ik dat had gelezen ging het aansluiten heel makkellijk en het werkte meteen met Traktor LE.
Ik had Traktor Pro op mijn pc staan en probeerde de BCD3000 daarmee werkend te krijgen, dat ging zonder al te veel moeite. Maar bij de voorgeprogrameerde mapping bij Traktor Pro is alles erg onoverzichtellijk ingedeelt, toen ik het probeerde te mappen ging dat erg makkellijk.
De latancy of de BCD3000 is niet te hoog, hij reageert meteen als ik ergens op klik.

Looks:

Op het eerste gezicht ziet de Behringer BCD3000 er erg mooi en goed afgewerkt uit, maar als je wat beter gaat kijken zie je toch wel dat niet alles?zo?is...
Bij sommige dingen zie je kleine "uitsteekseltjes" zitten die er zeker niet horen.

Feeling:

Alles voelt erg fijn en soepel aan, alleen de faders gaan voor mijn gevoel iets TE soepel (bij de pitch control niet). De rotarys gaan een beetje zwaar maar dat valt opzicht wel mee. De BCD3000 zelf voelt erg stevig aan, je hebt wel het gevoel dat je geen speelgoed in handen hebt.

+ en - punten:

+ Het design
+ Phones output (gaat echt heel hard!)
+ Goedkoop
+ Geluidskwaliteit
+ Veelzijdig

- Behringer Tongue
- Geen Vista support (kan je wel downloaden)
- Met Traktor LE kan je bijna niks extra's

Dit was mijn review wel zo'n beetje, please comment! LOL

Gewoon.
User edit by niiicola on 06-10-2009 @ 20:29:07 (100%)

What do you think about Behringer B-Control DeeJay BCD3000 Review ??

Vote :   

FML    posted on 06-10-2009 20:34
jah die geluidskwaliteit lijk mij ook best sterk , maar dat zou mischien kunnen komen omdat dit zijn eerste revieuw+eerste set is. dus wie weet dat tegen de tijd zen mening veranderd Winking my eye

iig leuk bezig !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
niiicola    posted on 06-10-2009 20:38
De geluidskwaliteit is echt heel goed, geen geruis ofzo...
Gewoon.
DjVictorF    posted on 07-10-2009 16:56
Leuk zo'n reviewWinking my eye. Ik vroeg me namelijk al af of er veel verschil zit tussen de 2000 en de 3000. Mijn broertje had namelijk een BCD2000. Ik vond het echt een K*T apparaat. Dat programma wat je erbij kreeg was helemaal 3 keer bagger, het wou nooit opstarten en gaf altijd problemen. Hij is een keer terug gestuurd. Kreeg hij een nieuwe terug, weer dezelfde problemen. heel af en toe deed die het maar. Mijn broertje heeft er toen echt een jaar niks mee gedaan. dacht ik, ik sluit hem wel eventjes bij mij aan. Lukte dus gewoon niet hij zat alleen maar te bitchen en wou maar niet opstarten. Heb er een keer mee weten te draaien:
Pitch vond ik iets te zwaar, faders te licht, knopjes indrukken werkte niet altijd. Je moest echt goed hard drukken. Hij voelde echt een beetje als een plastic speelgoed apparaatje aan. (de hi/mid/bass knoppen etc waren wel oke)
Oke, dit was mijn comment over de 2000. Sorry maar moest dit even kwijt.
Ben wel blij voor je dat die 3000 jou wel bevaltWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 07-10-2009 @ 16:56:30 (1%)
niiicola    posted on 08-10-2009 07:22
Die faders zijn niks verandert, maar de knopjes doen het gewoon hoor! Ik heb nog nooit problemen bij het opstarten gehad...
Gewoon.
niiicola    posted on 11-10-2009 17:43
Kickje Blush, oops
Gewoon.
FML    posted on 11-10-2009 17:44
waarom kick je dit , dat is dus helemaal niet nodig !
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
niiicola    posted on 11-10-2009 17:47
Ik wil graag wat meer reacties hoe iedereen mijn review vindt, dat is ook handig voor als ik er nog een ga maken van een ander ding.
Gewoon.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

208 Users online: 23 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 35.732
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.684