Behringer B-Control DeeJay BCD3000 Review (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 28-06-2009 22:41
Hallo DJR!

Ik heb een?paar maanden?geleden de Behringer B-Control Deejay BCD3000 binnengekregen!
Ik vind het zo'n leuk ding dus ik dacht: Laat ik er maar een review over schrijven Tongue

In de doos:

Engelse handleiding
Duitse handleiding
Verkorte hanleiding in alle talen
Vacature
Blad met waarschuwingen
Behringer producten boekje
Handleiding update (1 blad)
Contact informatie
CD-Rom met Audacity, KRISTAL, podcast en driver
CD-Rom met Traktor LE
Netvoeding kabel
USB kabel
BCD3000?

Aansluiting:

Het aansluiten/installeren gaat niet zo makkellijk?dan dat je hoopt.?Even een tip voor alle toekomstige BCD3000 gebruikers, lees eerst de verkorte handleiding! Toen ik dat had gelezen ging het aansluiten heel makkellijk en het werkte meteen met Traktor LE.
Ik had Traktor Pro op mijn pc staan en probeerde de BCD3000 daarmee werkend te krijgen, dat ging zonder al te veel moeite. Maar bij de voorgeprogrameerde mapping bij Traktor Pro is alles erg onoverzichtellijk ingedeelt, toen ik het probeerde te mappen ging dat erg makkellijk.
De latancy of de BCD3000 is niet te hoog, hij reageert meteen als ik ergens op klik.

Looks:

Op het eerste gezicht ziet de Behringer BCD3000 er erg mooi en goed afgewerkt uit, maar als je wat beter gaat kijken zie je toch wel dat niet alles?zo?is...
Bij sommige dingen zie je kleine "uitsteekseltjes" zitten die er zeker niet horen.

Feeling:

Alles voelt erg fijn en soepel aan, alleen de faders gaan voor mijn gevoel iets TE soepel (bij de pitch control niet). De rotarys gaan een beetje zwaar maar dat valt opzicht wel mee. De BCD3000 zelf voelt erg stevig aan, je hebt wel het gevoel dat je geen speelgoed in handen hebt.

+ en - punten:

+ Het design
+ Phones output (gaat echt heel hard!)
+ Goedkoop
+ Geluidskwaliteit
+ Veelzijdig

- Behringer Tongue
- Geen Vista support (kan je wel downloaden)
- Met Traktor LE kan je bijna niks extra's

Dit was mijn review wel zo'n beetje, please comment! LOL

Gewoon.
User edit by niiicola on 06-10-2009 @ 20:29:07 (100%)

What do you think about Behringer B-Control DeeJay BCD3000 Review ??

Vote :   

Bouncy    posted on 28-06-2009 22:42
zow, jij bent wel heel blij.... je eerste apparatuur?
niiicola    posted on 28-06-2009 22:45
Niet m'n eerste apperatuur maar wel m'n eerste DJ Gear...
En ik dacht er maar een een goeie, lange, Nederlandse review over te schrijven.
Want op het internet is nog niet echt een goeie langsgekomen...
Gewoon.
kuituhh    posted on 29-06-2009 00:07
idd heel blij hoor. En erg overbodig dit :S
Spin that Sh!t BAM!
niiicola    posted on 29-06-2009 09:09
UPDATE!! zie topic start,
maar waarom hebben jullie zo'n kritiek hierop ik probeer gewoon wat mensen te helpen die geen beslissing kunnen nemen, waarom zou er anders zo'n REVIEW subforum zijn?
Gewoon.
Stefjuuh    posted on 29-06-2009 09:19
Als de SYNC knop aanstaat, dan start hij hem pas OP de beat, dus als je er iets voor drukt, duurt het inderdaad even voor hij start.

Ik heb wel ns een BCD2000 gezien, als je op de behuizing drukte, bij de crossfader in de buurt, dan verschoot de crossfader van plek, hier ook zo?
niiicola    posted on 29-06-2009 09:24
Nej, dat is niet bij deze! Heb net uitgetest en heel hard geduwt maar er gebeurt niks...
Gewoon.
kuituhh    posted on 29-06-2009 11:53
Van waar de kritiek? Daar kan ik wel wat duidelijker over zijn. Leuk dat je een review wil schrijven. Maar schrijf die dan eerst voordat je een deel gaat posten. Zo kun je in 1x je review posten.

Daarnaast is het bij een product review totaal niet interessant hoe jij van de trap valt en 10x de deur open doet voor een postbode :S Wel is het interessant om te lezen hoe het product werkt en wat je ermee kan. Hoe makkelijk het is om hem aan te sluiten en hoe snel je hem werkende hebt enz. enz. enz.

Maar zag net je leeftijd. Je moet nog veel leren, maar doe dat dan ook ipv. dit forum onder de kalken met je klets praat.

Zo iets duidelijker?
Spin that Sh!t BAM!
niiicola    posted on 29-06-2009 12:27
Jezus, heb jij iets tegen mij ofzo? Ik krijg nu ook al kritiek op m'n andere topic...
Gewoon.
Stagiar    posted on 29-06-2009 12:52
Wat een rukreview inderdaad, lees voor de gein eens 'echte' ?revieuws, ga daar eens mee aan de gang. Hier schiet niemand wat mee op.
Hoe voelen de faders aan, hoe voelen de rotary knobs aan, vertel eens iets inhoudelijks.
Te zien aan je blijheid en overdreven adrenaline-gehalte zou je sowieso geen negatief ding kunnen schrijven in je review, waardeloze review dus.
Maar, desalwelteplus.
Succes met je volgende review, hopelijk wordt die wat beter !Happy, laughing
kuituhh    posted on 29-06-2009 12:59
beter doe je iets met de kritiek Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
niiicola    posted on 29-06-2009 13:20
Maar dit is nog het begin, ik ga nu beginnen met het disign en daarna de feeling dus ik ben nog lang niet klaar!
Gewoon.
kuituhh    posted on 29-06-2009 13:23
ja precies dit is het begin. Beter maak je eerst thuis gewoon een review. Zonder als die persoonlijke poespas. En als je review dan klaar is, dan pas post je hem. Snap je?
Spin that Sh!t BAM!
niiicola    posted on 29-06-2009 13:38
Ok?, idd...
Maar ik had gewoon niks te doen in die avond dus ik begon maar aan mijn review. En toen moest ik naar bed... En ik probeer de review gewoon een beetje leuk te houden Tongue maar dat werkt dus niet
Gewoon.
User edit by niiicola on 29-06-2009 @ 13:39:12 (71%)
Dj_Fantasy    posted on 29-06-2009 13:56
Ik vindt het leuk om eens een ANDERE review te lezen, dan de gewoonlijke..
Vind er eigenlijk niets verkeerd aan, dat je het niet in 1x post oke daar kan ik de rest gelijk in geven..
maar niet dat ze het zo hard afsnauwen!!!
Ik ben al blij dat je de tijd neemt om een review te schrijven, want Stagair en Kuituh nemen daar de tijd niet voor..dat ze het maar eerst zelf doen voordat ze kritiek geven.
Ik heb er ook 1 geschreven en weet hoe moeilijk het is.
Keep up the good work!!!
dj2dj.nl
niiicola    posted on 29-06-2009 14:44
Eindellijk iemand met goed commentaar LOL
Tnx!
Gewoon.
Estacy    posted on 29-06-2009 15:03
het is moeilijk om een objectieve review te schrijven, en ik vindt het ook wel leuk om zon review te lezen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
niiicola    posted on 30-06-2009 08:16
UPDATE!
Gewoon.
Stagiar    posted on 30-06-2009 08:39
Poster: Dj_Fantasy
Ik vindt het leuk om eens een ANDERE review te lezen, dan de gewoonlijke..
Vind er eigenlijk niets verkeerd aan, dat je het niet in 1x post oke daar kan ik de rest gelijk in geven..

maar niet dat ze het zo hard afsnauwen!!!

Ik ben al blij dat je de tijd neemt om een review te schrijven, want Stagair en Kuituh nemen daar de tijd niet voor..dat ze het maar eerst zelf doen voordat ze kritiek geven.

Ik heb er ook 1 geschreven en weet hoe moeilijk het is.

Keep up the good work!!!

Ik vind lamborgini een kutmerk, oh wacht. Dat mag ik niet zeggen want ik heb er geen en kan er dus ook niet over schrijven.

Erg leuk dat er reviews geschreven worden, maar dit slaat gewoon nergens op en is gewoon g??n goede review en zal het ook niet worden. Alleen al door de emotionele reactie die niiicola over zichzelf beschrfijt, k?n de review al niet meer objectief worden.

En wat kuituh?al zei,?doe?iets met de kritiek. Dit werkt zo niet Happy, laughing?
niiicola    posted on 30-06-2009 12:25
Ik wil niet het zelfde zoals alle andere reviews...
Gewoon een keertje iets anders, kunnen jullie miss wachten me slecht commentaar leveren todat ik de review af heb?

BVD
Gewoon.
DAW    posted on 30-06-2009 12:41
Poster: niiicola
Ik wil niet het zelfde zoals alle andere reviews...
Gewoon een keertje iets anders, kunnen jullie miss wachten me slecht commentaar leveren todat ik de review af heb?

BVD

Dit had je een beetje kunnen verwachten als je een halve review plaatst (indien we over een review kunne spreken) dat je daar reacties op krijgt die je gelieve niet wenst.

Wat er nu in staat zegt inhoudelijk weinig of niks over de werking van de BCD. Ik noem dit dan ook geen review, maar een verhaaltje hoe blij je er mee bent. Hier is niks mis mee maar noem het dan geen review Winking my eye

Tip lees eens wat reviews door en probeer je eigen review met behulp hiervan op te bouwen.
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 30-06-2009 @ 12:42:28 (16%)
kuituhh    posted on 30-06-2009 16:28
en nogmaals: doe iets met de kritiek die je krijgt. Het is niet standaard afzeiken. Kritiek kun je ook positief benaderen.

Dus leer er van.
Spin that Sh!t BAM!
niiicola    posted on 06-10-2009 20:15
UPDATE!!!

Ik heb even alles verandert, hoe vinden jullie hem nu?
Gewoon.
FML    posted on 06-10-2009 20:24
Poster: kuituhh
en nogmaals: doe iets met de kritiek die je krijgt. Het is niet standaard afzeiken. Kritiek kun je ook positief benaderen.

Dus leer er van.

idd heel blij hoor. En erg overbodig dit :S

Hmm ik zie Geen enkele kritiek in je eerste post , vind persoonlijk jou post dus echt OVERBODIG.

De kern over een revieuw gaat wat deze persoon er van vind en dat legt hij behoorlijk goed uit denk ik.
anders post jij is een leuke revieuw !

Edit:

Ik zie nu pas zijn post dus ik heb geen idee hoe het ervoor uit zag.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 06-10-2009 @ 20:25:58 (17%)
JollyJunkie    posted on 06-10-2009 20:27
ja precies dit is het begin. Beter maak je eerst thuis gewoon een review. Zonder als die persoonlijke poespas. En als je review dan klaar is, dan pas post je hem. Snap je?

Beoordeel de review dan ook pas als hij af is, kan jij een Lamborghini zonder versnelling en carroserie beoordelen, nee dus.
Fantasy: helemaal mee eens, ben ook erg blij dat hij de moeite neemt om een review te schrijven, ik vind het namelijk zelf wel leuk om reviews te lezen, ook al schaf ik het product toch niet aan.
Leuke weer eens een reivew niiicola!
Ben alleen een beetje verbaast over het pluspunt geluidskwaliteit (ipv guiluidskwaliteit :P) want ik hoor vrij vaak dat Behringer niet echt geweldige geluidskwaliteit heeft, en toen ik hem zelf uitprobeerde vond ik hem t.o.v. mijn Denon apparatuur niet erg stevig aanvoelen (is ook wel te verwachten ivm prijs).
niiicola    posted on 06-10-2009 20:27
Haha, hiervoor zag het er echt ****** uit Tongue
Gewoon.

174 Users online: 37 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 29.842
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.702.794