Speakers aansluiten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Funkin    posted on 27-06-2009 21:57
Hey allemaal,

ik heb gister mijn eerste dj set binnen gekregen bestaande uit 2 cdj 400 en 1 DJM 400. Ik vraag me alleen af hoe ik mijn speakers daarop kan aansluiten. De speakers zijn heel simpel met een rood wit tulp aansluiting. Als ik deze tulpen aansluit op mijn spelers heb ik geluid. Alleen heb je daar natuurlijk niet veel aan, omdat je dan maar een speler per speaker gebruikt. Wanneer ik de speakers (rood wit tulp) aansluit op mijn mixer heb ik geen geluid....Hoe kan ik alles zo aansluiten dat ik mijn 2 spelers en de mixer op dezelfde boxen hoor. Misschien een stomme vraag maar ik kan wel wat hulp gebruiken. Alvast bedankt!

Hoooj

What do you think about Speakers aansluiten ??

Vote :   

DAW    posted on 27-06-2009 22:03
actieve speakers ? wat voor speakers probeer je aan te sluiten
http://EOSfotografie.nl
Mixt-Ape    posted on 27-06-2009 22:04
Je moet in principe gewoon de 'MASTER OUT' van je mixer verbinden met je speakers...
Funkin    posted on 27-06-2009 22:10
Poster: Mixt-Ape
Je moet in principe gewoon de 'MASTER OUT' van je mixer verbinden met je speakers...

Als ik de rood wit tulp aansluiting in de spelers doe dan werkt het geluid wel, maar als ik rood wit in de master out doe werkt het dus niet.... Het zijn gewoon simpele speakertjes van philips zonder versterker
DAW    posted on 27-06-2009 22:19
Het zijn dus actieve speakers met eigen voeding etc ? iets meer info over de speakers is wel gewenst anders is het alleen maar gokken wat je hebt staan Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 27-06-2009 @ 22:20:08 (100%)
Funkin    posted on 27-06-2009 22:28
Poster: DAW
Het zijn dus actieve speakers met eigen voeding etc ?

Klopt, 1 hoofdspeaker met een stekker voor het stopcontact, de tweede box is verbonden met de eerste dmv een rood wit kabeltje Vanuit de hoofdspeaker gaat dan ook nog een Jack tulp splitter. Zon?n kabel, alleen dan een smalle jack niet zo?n dikke http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-413.JPG. Als ik dan die rood wit tulp uit de hoofdspeaker in een van de master outs van de DJM 400 mixer doe dan moet het toch werken? Als ik die jack tulp splitter namelijk aansluit op de speler zelf doet ie het wel....
Bootstrap    posted on 27-06-2009 22:32
Je sluit je spelers met rood witte tulp op je mixer aan op de ingangen CD 1 en CD 2 (niet op phono!). Verbind je speakers met de master output, wederom met tulp. Zorg ervoor dat alles aanstaat, de faders op de mixer omhoog staan, de switches bovenaan de mixer op CD1 en CD2 staan en de masterknop op de mixer openstaat. Als het goed is heb je dan geluid Happy, laughing Als je nog steeds niks hoort en ook geen lampjes ziet branden op je mixer is er misschien iets mis met je mixer.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Funkin    posted on 27-06-2009 22:47
Poster: Bootstrap
Je sluit je spelers met rood witte tulp op je mixer aan op de ingangen CD 1 en CD 2 (niet op phono!). Verbind je speakers met de master output, wederom met tulp. Zorg ervoor dat alles aanstaat, de faders op de mixer omhoog staan, de switches bovenaan de mixer op CD1 en CD2 staan en de masterknop op de mixer openstaat. Als het goed is heb je dan geluid Happy, laughing Als je nog steeds niks hoort en ook geen lampjes ziet branden op je mixer is er misschien iets mis met je mixer.

Yes yes hij doet het bedankt! precies gedaan wat je zei en ook de volumeknop maar ff wat hoger gezet haha. Hoe stom kan je zijn! Maar bedankt!
Bootstrap    posted on 27-06-2009 22:52
Poster: Funkin

Yes yes hij doet het bedankt! precies gedaan wat je zei en ook de volumeknop maar ff wat hoger gezet haha. Hoe stom kan je zijn! Maar bedankt!

No problemo Happy, laughing Meestal zijn het gewoon kleine dingetjes die je vergeet, heb ik ook heel vaak Cool Veel plezier met je mooie set!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

This is an old Topic

No new postings for 5.918 days.
 Post CommentThat would be 197.3 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

445 Users online: 375 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 87.821
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.736