Hallo, Ik heb pas een mix opgenomen met audacity. Nu vraag ik me af hoe ik het geluidskwaliteit verbeter? Het is zo onzuiver eigenlijk. Weet iemand HOE je het moet doen?
(ps: ik heb op search ingetypt maar het leverde geen resultaten)
Thanx
What do you think about Opname geluidskwaliteit ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Ik heb ook wel eens gehad dat het geluid er echt bagger uit kwam. Wat bij mij hielp was de gain van alle kanalen op je mixer dicht of vrijwel dicht draaien.
Zorg altijd dat je in je vu meters alleen de groene lampjes ziet branden, dus niet de max rode lampjes, dat hij af en toe er op springt maakt niet uit, maar niet langdurig, maar waarschijnlijk doe je dat al, maar voor de zekerheid, ik zie het wel vaker gebeuren, de kwaliteit wordt er hoorbaar veel slechter door, want als de geluid golven in het maximum komen worden ze als het waren naar beneden geduwd, en dan zie je de rode lampjes knipperen, wanneer de rode lampjes volop aanstaan dan worden de geluidsgolven als het ware er afgehaald, en dan krijg je geruis. Een ook veel voorkomende oorzaak is de bedrading van slechte kwaliteit, en ook hoe langer hoe slechter de klank wordt. maar als je in je versterker wel gewoon een perfecte klank krijgt dan kan ik je helaas niet verder helpen.
Audacity heeft diverse tools om iets aan het geluid te doen. Zo kun je ruis verwijderen. Er een compressor overheen trekken die alle egaliseert etc. Ga daar maar eens mee stoeien. Als je iets doet en het bevalt niet kun je het zo weer ongedaan maken.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
This is an old Topic
No new postings for 5.783 days. Post CommentThat would be 192.8 months or a whopping 15.8 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.