Genoeg vermogen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 22-06-2009 08:02
Goedemorgen!

Ik heb volgende week een examenfeest voor zo'n 50 ? 60 man. Dit wordt gegeven in een garage en in een party tent die er aan vast staat. Nu moet ik me eigen gear meenemen. De lichten kan ik al huren via een vriend van me. Alleen nu weet ik niet of ik zelf genoeg vermogen aan boxen heb. Ik heb een versterker vab 4x 90 watt en 2 boxen van 200 watt (piek denk ik). Is dit genoeg vermogen om een garage mee te vullen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

What do you think about Genoeg vermogen ??

Vote :   

A-flex    posted on 22-06-2009 08:20
Tuurlijk. En voor 50/60 man moet het niet zo luid staan ook he. Maak je maar geen zorgen.
MoXeGy    posted on 22-06-2009 10:27
kun je ons wat meer informatie geven? welke speakers zijn het, welke versterkers enz.
ianroma    posted on 22-06-2009 17:13
Poster: MoXeGy
kun je ons wat meer informatie geven? welke speakers zijn het, welke versterkers enz.

Het merk is BOTS. heel onbekend maar ze geven best goed geluid. Versterker is van akai, komt oficieel van een stereo installatie. Ik heb zelf geen drive in zie je.
mrwhoopie    posted on 22-06-2009 17:52
Dan zal het 4 x 90 watt max zijn en niet RMS,ik denk niet dat je het gaat redden met dit,ik heb persoonlijk liever wat over,jij gaat de set echt wel op de limiet duwen als het feest op gang komt.
lightstar    posted on 22-06-2009 19:20
Ik kan je nou al verzekeren dat je dit niet gaat redden. Als het gewoon bedoelt is voor een klein achtergrond muziekje oke dan lukt het wel maar als het een examefeest is? now way.
ik heb afgelopen zaterdag er weer een mogen doen en daar stond ik ook in een soort garage met ook een partytent eraanvast met 3x300 watt rms te draaien. Ik moet zeggen ik heb ze niet helemaal?opengehad maar dat kleine stukje is wel je headroom die je nodig hebt bij speakers.

Ik denk dat je je gaan vergissen dat het verschil van buiten en binnen niet zo groot is maar dat is het juist wel!
Je bouwt veel minder snel een aardige geluidsdruk op omdat heel veel verspreid. ik zou als ik jou was ook maar even opzoek gaan naar een leuk geluids setje wat net even wat meer heeft. Op dat moment sta je er ook een stuk rustiger bij omdat je niet bang hoeft te zijn voor je geluid.
ianroma    posted on 22-06-2009 19:31
Poster: lightstar
Ik kan je nou al verzekeren dat je dit niet gaat redden. Als het gewoon bedoelt is voor een klein achtergrond muziekje oke dan lukt het wel maar als het een examefeest is? now way.
ik heb afgelopen zaterdag er weer een mogen doen en daar stond ik ook in een soort garage met ook een partytent eraanvast met 3x300 watt rms te draaien. Ik moet zeggen ik heb ze niet helemaal?opengehad maar dat kleine stukje is wel je headroom die je nodig hebt bij speakers.

Ik denk dat je je gaan vergissen dat het verschil van buiten en binnen niet zo groot is maar dat is het juist wel!
Je bouwt veel minder snel een aardige geluidsdruk op omdat heel veel verspreid. ik zou als ik jou was ook maar even opzoek gaan naar een leuk geluids setje wat net even wat meer heeft. Op dat moment sta je er ook een stuk rustiger bij omdat je niet bang hoeft te zijn voor je geluid.

Ja okee, maar ik ben een dj en ik heb geen drive-in. Dus ik ga niet zomaar even een geluidssetje aanschaffen. Huren misschien maar ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat.
MaximDJ    posted on 22-06-2009 20:31
Mhwoaa...Ik heb hier zeer veel ervaring mee. Ik denk dat je het als achtergrond gaat redden, en als het wat harder moet ook nog wel. Maar als het feest eenmaal op z'n hoogtepunt is...Dan niet meer
Je zit op het randje hoor!

Huren is niet moeilijk! Licht & geluid bedrijf bellen, setje huren met vervoer, als je dat nodig hebt...Als je in Overijssel woont raad ik je Showtime V.O.F. aan. www.showtimevof.nl
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 22-06-2009 @ 20:32:12 (81%)
lightstar    posted on 22-06-2009 20:48
dus kortom Ik zou voor je veiligheid van je spullen en voor de veiligheid van jou dj naam gewoon naar de klant gaan en het uitleggen.
Je moet er zeker zelf geen extra geld is gaan steken want dat is niet de moeite waard.
maar ik dnek als je dit gewoon uitlegt aan jou klant dan moeten ze het wel begrijpen en dan mogen hun de keus maken.
Als ze nou kiezen om het zo te laten dan moet je ook voor je zelf sterk gaan en op het moment dat het niet meer harder kan dan kan dat het ook niet meer en dan moeten ze niet na het feest aankomen van ja het was wel zacht...
Op het moment dat hun besluiten om iets te huren dan moet je gewoon een verhuur bedrijfje bij jou in de buurd zoeken en daar voor advies vragen wat je bij hun het beste kan nemen.
Ik dnek dat je dan uiteindelijk nog niet op zo'n hoog bedag komt maar dat ligt ook echt aan het bedrijf hier kunnen ze jou ook zeker wel verder helpen!
suc6 en als je nog vragen hebt dan lees ik het wel weer.
ianroma    posted on 22-06-2009 21:46
Okee thanks allemaal!!! Weet iemand dan een goed verhuur bedrijf in de buurt van Breda? En waar moet ik precies naar kijken. De mixer waar mee ik op het feest draai wordt waarschijnlijk de behringer vmx 300 en ik weet niet zeker of deze op elke versterker past? Solly voor de vele vragen maar op dit gebied ben ik nog een zware beginner.
MaximDJ    posted on 22-06-2009 21:50
Ja, hoor! Zolang jouw mixer een XLR of JACK output heeft, kan hij overal op! Maakt niks uit op welke versterker, zolang ze maar een XLR/JACK input hebben.
Mathiz    posted on 22-06-2009 21:53
en laat ie dat nouw niet hebben tzal gewoon met cinch (rood wit) moeten
ianroma    posted on 22-06-2009 22:02
Poster: MaximDJ
Ja, hoor! Zolang jouw mixer een XLR of JACK output heeft, kan hij overal op! Maakt niks uit op welke versterker, zolang ze maar een XLR/JACK input hebben.

Ja dat is het probleem dus. Mijn mixer heeft alleen zo'n rood/wit uitgang.
Estacy    posted on 22-06-2009 22:08
Een beetje verhuurbedrijf heeft wel een mengpaneeltje of een verloopje, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ianroma    posted on 22-06-2009 22:14
verloopje?? bestaan die daarvoor?
Mathiz    posted on 22-06-2009 22:20
jaa zoals deze:?
ianroma    posted on 22-06-2009 22:22
ooooh probleem bijna opgelost:P. Heb al 2x 300 rms boxen kunnen regelen. nu nog een versterker:P.
MaximDJ    posted on 23-06-2009 08:52
O Shit, sorrry, mijn fout. Met JACK bedoelde ik TULP/CINCH. Die heb jij dusWinking my eye Met die kabels hierboven draai ik zelf ook.
User edit by MaximDJ on 23-06-2009 @ 08:53:49 (67%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

277 Users online: 151 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 88.666
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.885.703