[GZ] Flightcase voor cdj800mk2 & dn x1500s
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DiVario    posted on 21-06-2009 11:30
Hey,

Ik ben op zoek naar een flightcase voor mijn 2 cdj 800 mk2 spelers en mijn denon dn x1500s mengpaneel,
ik zat te kijken naar 3 aparte cases voor elk instrument, maar dit komt me wel wat duurder uit.
Maar toch zou het misschien handig zijn aangezien je het deksel kan gebruiken als verhoging van je spelers (en mengpaneel), maar een case die uit 1 geheel bestaat is misschien ook wel handig? Ik weet wel niet of je bij zo'n case uit 1 geheel het deksel eronder kan plaatsen als verhoging..
Als iemand een van deze cases verkoopt,
laat het dan snel weten!
alvast bedankt,
MVG
Practise makes perfect!
User edit by DiVario on 21-06-2009 @ 11:30:30 (1%)

What do you think about [GZ] Flightcase voor cdj800mk2 & dn x1500s ??

Vote :   

main    posted on 21-06-2009 11:35
ik zou per onderdeel een koffer kopen. als je anders gaat uitbreiden heb je het heel onhandig. 1 grote en 1 kleine koffer.
DJADMIN    posted on 21-06-2009 11:37
Ik werk met ??n flightcase voor mn cdj1000 en rmx40, en dit werkt heerlijk...nooit last van verhogingen ofzo, een goede en solide flight. Zou kiezen voor die van prodjuser of reloop !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dJORD    posted on 21-06-2009 11:41
met???n case in jou geval: bijv. ProDJuser CDJ12?kan dat wel maar niet zo goed op een standaard bijv. een keyboard standaard dan moet er nog een plank onder het deksel.
als je snapt wat ik bedoelCoolgrts,jord
DiVario    posted on 21-06-2009 11:42
Meestal als ik ga draaien is de tafel erg laag. wat ik toch wel voel aan mijn rug na enige uurtjes, daarom had ik gedacht aan die aparte cases omdat je het deksel daarvan eronder kan zetten en ze zo verhogen. ik weet niet of je het bij de gehele case ook kan..
maar misschien inderdaad wel handig,
alleen weet ik niet of mijn dn x1500s er ook goed inpast..
ik had gedacht aan de rrcdj of de rrcdjdns12w beiden van Road Ready..
Practise makes perfect!
User edit by DiVario on 21-06-2009 @ 11:45:16 (23%)
DiVario    posted on 25-06-2009 22:39
Niemand die zijn case verkoopt? Unhappy
Practise makes perfect!
Twello    posted on 25-06-2009 22:58
Koop de case van Bartjens die is voor 2x CDJ800mk2 en 1x DJM800 (zelfde afmeting als x1500?) kijk maar even in de selling en buying forum
DiVario    posted on 25-06-2009 23:05
Poster: Twello
Koop de case van Bartjens die is voor 2x CDJ800mk2 en 1x DJM800 (zelfde afmeting als x1500?) kijk maar even in de selling en buying forum

Deze is net iets te groot voor mijn dn x1500s,
en de spelers staan misschien wel heel dicht bij elkaar..
toch bedankt,
nog iemand?
Practise makes perfect!
Mixt-Ape    posted on 25-06-2009 23:15
Ik zou voor aparte flights gaan...het is veel lichter en gemakkelijker om mee te nemen. Ook het feit dat je je deksel als verhoging kan gebruiken is makkelijk!
DjVictorF    posted on 25-06-2009 23:29
ik zou 1 cd speler/ mixer per koffer doen! Het word anders echt zwaar! Ik heb zelf ook dit setje en hier heb je hele handige cases voor
namelijk de zomo?cdj 1.
en ze zijn maar 70 euro per stuk en het past perfect!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 25-06-2009 @ 23:29:38 (2%)
jelle89    posted on 26-06-2009 11:24
zelf bouwen, scheelt geld en je kan precies maken wat je zelf makkelijk vind, ik heb hetzelfde setje en heb ook 3 aparte glightcases zelf gemaakt, werkt altijd perfect en heb de drie cases alledrie evengroot gemaakt zodat ik ze makkelijk kan stapelen, en zodat ik de deksels kan gebruiken om? het geheel wat hoger te zetten voor als de tafel wat te laag is (zoals op de foto)

mijn kistjes:
DiVario    posted on 26-06-2009 13:01
@ Victor: Waar kan je die kistjes kopen?

@ jelle: erg mooie kistjes! echt waar, zoiets wil ik ook wel :d, hoe heb je die gemaakt dan?
Practise makes perfect!
jelle89    posted on 27-06-2009 17:42
simpel, meet alles op en let goed op dat je ruimte overhoud voor schuim en stekkers..
teken de kistjes uit en let op waar je sloten en schanieren wilt plaatsen
teken de stukken uit die je uit hout gaat zagen voor de zijkanten..
meet de lengtes op van de hoek en sluitstrips zodat je niet te veel of te weinig koopt,

zaag de stukken voor de zijkanten uit hout,
ga alle onderdelen kopen
beplak het hout met plak vinyl (voor mooie zwarte afwerking)
ze de kistjes in elkaar en schroef en plak alles vast..
schuimstukken uitnsnijden en inplakken,

oftewel, vante voren goed bedenken wat je wilt, en goed uittekenen.. ik wilde bijvoorbeeld dat ik de deksels als odnerzetters kon gebruiken dus heb ik op ieder kistje 4 hoeken gemaakt met een inkeping zodat ze stapelbaar zijn, ook wilde ik geen grote ruimte achter de spelers en mixer omdat ik dat gruwelijk lelijk vond daar heb ik gekozen voor een klepje met 2 schanieren zodat alle aansluitingen tijdens vervoer goed beschermt zitten? en makkelijk toegankelijk zijn? om ze aan te sluiten..
kistjes zijn duur om te kopen maar alle benodigde onderdelen zijn bij elkaar ook erg prijzig dus no room for error.. voor het schuim raad ik je aan om geen schuim te kopen speciaal voor flightcases, dit is namelijjk stervens duur.. ik heb gezocht naar een goedkoop alternatief soort schuim en dit werkt perfect.

je meot natuurlijk wel een beetje handig zijn wil je zoiets kunnen, en veel geduld hebben, ik heb alle profielen gelijmt en geschroeft zodat het een goed stevig massief geheel werd.. en goed voorbereidend werk.. precies nagaan wat je wilt en hoe je het gaat maken zonder dat het problemen opleverd.
DiVario    posted on 28-06-2009 15:15
Poster: jelle89
simpel, meet alles op en let goed op dat je ruimte overhoud voor schuim en stekkers..
teken de kistjes uit en let op waar je sloten en schanieren wilt plaatsen
teken de stukken uit die je uit hout gaat zagen voor de zijkanten..
meet de lengtes op van de hoek en sluitstrips zodat je niet te veel of te weinig koopt,

zaag de stukken voor de zijkanten uit hout,
ga alle onderdelen kopen
beplak het hout met plak vinyl (voor mooie zwarte afwerking)
ze de kistjes in elkaar en schroef en plak alles vast..
schuimstukken uitnsnijden en inplakken,

oftewel, vante voren goed bedenken wat je wilt, en goed uittekenen.. ik wilde bijvoorbeeld dat ik de deksels als odnerzetters kon gebruiken dus heb ik op ieder kistje 4 hoeken gemaakt met een inkeping zodat ze stapelbaar zijn, ook wilde ik geen grote ruimte achter de spelers en mixer omdat ik dat gruwelijk lelijk vond daar heb ik gekozen voor een klepje met 2 schanieren zodat alle aansluitingen tijdens vervoer goed beschermt zitten? en makkelijk toegankelijk zijn? om ze aan te sluiten..
kistjes zijn duur om te kopen maar alle benodigde onderdelen zijn bij elkaar ook erg prijzig dus no room for error.. voor het schuim raad ik je aan om geen schuim te kopen speciaal voor flightcases, dit is namelijjk stervens duur.. ik heb gezocht naar een goedkoop alternatief soort schuim en dit werkt perfect.

je meot natuurlijk wel een beetje handig zijn wil je zoiets kunnen, en veel geduld hebben, ik heb alle profielen gelijmt en geschroeft zodat het een goed stevig massief geheel werd.. en goed voorbereidend werk.. precies nagaan wat je wilt en hoe je het gaat maken zonder dat het problemen opleverd.

Hoeveel heeft dit dan in totaal gekost als ik vragen mag?
Practise makes perfect!
jelle89    posted on 06-07-2009 12:17
Poster: BnA

Hoeveel heeft dit dan in totaal gekost als ik vragen mag?

nou ik heb het geluk dat mijn vader gratis aan hout en schuim kon komen en ik op school erg goedkoop plakvinyl kan kopen, het enigste wat ik heb moeten kopen waren de onderdelen en dat moet je zelf uitzoeken wat ik weet natuurlijk niet wat jij precies allemaal van jou eigen kistjes wilt.. maar je moet zeker niet gaan denken dat flightcases maken goedkoop is, je betaald miss maar 1,50 voor een hoek, maar met alle onderdelen bij elkaar word het toch redelijk prijzig, zeker als je zelkf hout en schuim moet kopen.

als plakvinyl had ik btw stikkervellen voor plotters gebruikt, (vellen waar stikkers uit worden gesneden voor bijvoorbeeld autoreclame)

This is an old Topic

No new postings for 5.924 days.
 Post CommentThat would be 197.5 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

276 Users online: 67 Guests (209 Unknown)
Pages generated today : 2.847
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.476.620