Top 40 remixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dacuba    posted on 20-06-2009 14:22
Hi! Ik moet woensdag ergens draaien (16e verjaardag) en ze zouden ook wat bekende muziek willen. Hebben jullie toevallig remixen van top40 muziek of nog andere bekende meuk? Happy, laughing

What do you think about Top 40 remixen ??

Vote :   
Roov    posted on 20-06-2009 14:26
Ik zal gewoon naar de dance-smashes van 538 kijken Winking my eye
DAW    posted on 20-06-2009 14:27
Heb genoeg remixen liggen van top40 nummers, maar neem aan dat je ons niet verzoekt om deze te uploaden ? Neem aan dat je dit niet bedoeld Winking my eye? EiditUnhappyGezien je PM verwacht je dit wel (helaas kan ik je hier niet mee verder helpen))

Of bedoel je een mix tape?, zodat je niet zelf hoeft te draaien cdtje op en klaar :D.

De 538 CD' s doen het meestal goed Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 20-06-2009 @ 16:13:51 (62%)
Gery    posted on 20-06-2009 14:28
'k zou zeggen, ga de ultratop af, en zoek per nummer, trouwens onder 'bekende muziek' wordt meestal verstaan ?het origineel of een remix die heel dicht bij het origineel ligt en dus geen totaal verneukte versies...
DJ - Producer
dacuba    posted on 20-06-2009 14:47
Inderdaad, ultratop ga ik nog af (net even vluchtig naar gekeken) maar ik heb hier bijvoorbeeld "Craig David - Insomnia (Seamus Haji Remix)" liggen, zo in die aard dus Happy, laughing
RAS    posted on 20-06-2009 17:09
Nou, wat mij betreft heb je geen remixen nodig van top40 meuk. Over het algemeen word dat toch niet gewaardeerd door de gemiddelde bezoeker van een verjaardagsfeestje. Men wil zoveel mogelijk herkenbaarheid (en mee bl??ren), en wat is herkenbaarder dan de versie die ze ook op de radio draaien?
User edit by RAS on 20-06-2009 @ 17:09:29 (6%)
Mathiz    posted on 20-06-2009 21:03
dat vind ik persoonlijk en heel wat mensem oo zoo niet waar, Als je publiek houd van goede beats (electro,house,etc) en je draait z'on remix van bv insomnia(faithless en craig david) met eerst een gewone beat als je dan die stem of melodie hoort dan knalle de mure deruit als je echt goede remixen kan vinden dan is het juist de opzet dat ze het eerst niet kennen en als je dan een andere stevige beat met de melodie of zang erover hebt ,dat geeft echt nog betere sfeer als bij het orgineel. Pak de stem van daft punk op een andere goeie beat en de keet gaat los dat verzeker ik je Winking my eye.
Kan het niet goed uitleggen maar ik vind dat zo.dus als nog iemand z'on remixe weet ik ben ook ge?ntreseerd!(mag gewoon titel zijn hoor, ik zal ze wel kopen)
RAS    posted on 20-06-2009 21:25
Je hebt gelijk hoor, sommige remixen hebben een meerwaarde. overigens doel jij nu op mash-ups. Meerdere herkenbare dingen tegelijk die goed gecombineerd zijn.

Helaas maak ik het ook vaak mee dat een DJ met een allround publiek, remixen gaat draaien waarbij het meest herkenbare van de nummers afgezwakt is. Vervolgens zie je de mensen rondkijken en voorzichtig dansen met de gedachte 'wat is dit nu weer voor versie'. Als je op dat moment het orgineel had opgezet was iedereen los gegaan. Daar doelde ik op.

Met een allround publiek (op een verjaardags feestje bijvoorbeeld), komen de mensen niet voor jou, maar draai jij voor de mensen. Veel electro/house/beats zit minstens de helft van je publiek dan niet op te wachten. Je moet het dus goed afwisselen en vooral herkenbare dingen draaien. Remixen en mashups kunnen wel, maar ze moeten wel knettergoed ?n ruim voldoende herkenbaar zijn.
Mathiz    posted on 20-06-2009 21:28
niet persee mash ups, maar we verstaan elkaar denk ik welCool
zoek maar eens op insomnia (spectre bootleg)
zalige remix vooral het stuk waar de melodie inkomt , het stuk van de climax is niet super maar dan boeit het het publiek al niet meer die zijn al losgegegaan op dat stuk van die melodie.
Prozei    posted on 20-06-2009 22:57
op djresource is file sharing niet toegestaan.

het is niet de bedoeling dat er gevraagd gaat worden om muziek.
dacuba    posted on 20-06-2009 23:46
Het is ook niet de bedoeling om bestanden letterlijk te gaan uitwisselen Prozei, wel de titels!

Prozei    posted on 20-06-2009 23:59
Poster: dacuba
Het is ook niet de bedoeling om bestanden letterlijk te gaan uitwisselen Prozei, wel de titels!

als ik het hele topic door lees?komt het er op neer dat je mensen die reacties geven pm's stuurt en toch om tracks vraagt en ook dat mag niet.
dacuba    posted on 21-06-2009 00:14
Omdat ik dacht dat het over promo's oid ging (zoals ze hier worden aangeboden, uit eigen stal dus), niet legale muziek in ieder geval.
User edit by dacuba on 21-06-2009 @ 00:15:00 (68%)
Prozei    posted on 21-06-2009 01:19
Omdat ik dacht dat het over promo's oid ging (zoals ze hier worden aangeboden, uit eigen stal dus), niet legale muziek in ieder geval.

promo's?,mashups en remixen?bevatten nog steeds een copyright.

4.4.3 The User will not :
? Submit copyrighted content.

Mod edit by Prozei on 21-06-2009 01:20 (1%)
Tomazos    posted on 21-06-2009 09:32

Alert : Geen illegale filesharing op DJR.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Mod edit by Jorrit on 21-06-2009 11:11 (99%)
dacuba    posted on 21-06-2009 11:25
Poster: Prozei

promo's?,mashups en remixen?bevatten nog steeds een copyright.

4.4.3 The User will not :
? Submit copyrighted content.

Jonge, je hoeft niet slim te doen. Als je jouw lijn doortrekt mag heel deze (////www.djresource.eu/Forum/forum/35/Music/) sectie op slot. Je begrijpt heus wat ik bedoel met promo's e.d. dus doe aub niet slim of gooi alles op slot. Je weet donders goed wat ik bedoel..
Lead    posted on 21-06-2009 23:28
...Als je jouw lijn doortrekt mag heel deze sectie op slot....

Ik denk niet dat dat iets is wat ter discussie staat...

Filesharing is niet toegestaan, losse tracks is iets anders dan promotionele mixen. Een eigen gemaakte remix van een bekend nummer is ook niet toegestaan (samples zijn niet gecleared). Eigen producties zijn toegestaan, maar daar hebben we een hele module voor geschreven : Producties

Het posten titles is wel toegestaan... maar om te beginnen zie dit lijstje voor zoekterm inspiriatie Winking my eye
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

248 Users online: 46 Guests (202 Unknown)
Pages generated today : 1.899
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.475.672