Sampler Software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 20-06-2009 14:11
Ik draai Timecode met behulp van traktor scratch (op een macbook, osx leopard)
Sinds kort heb ik ook Korg Nano Pad, dit aanvankelijk om loops te sturen.
Nu ben ik ben op zoek naar software welke samples kan afspelen met behulp van een midi controler.
Het doel is om in de sampler een aantal MP3 samples te laden, zoals vocalen en sound effecten om deze
dan in de set te gebruiken met het Nano Pad.
Van de 4 uitgangen gebruik ik er toch maar 2 op mijn Audio 8 en op de Nano Pad zijn 3 van de 4 banken
ook ongebruikt, dus het zou perfect mogelijk zijn dit in de achtergrond te laten draaien.
Alleen dus nog op zoek naar goede software Happy, laughing
iemand enig idee ?
DJ - Producer

What do you think about Sampler Software ??

Vote :   

Bartjens    posted on 20-06-2009 14:30
Zelf gebruik ik op m'n Mac SoundByte, is een erg makkelijk en simpel programma. Gewoon laden en draaien, gratis demo is te downloaden op de apple site.
www.djbrowbeat.com
Gery    posted on 20-06-2009 18:48
hiermee lukt het wel maar ik zie niet direct hoe ik hem kan instellen als zijnde hot-cue..
ik ben nu bezig met battery van native instruments te experimenteren maar hier ook niet direct hotcue..
DJ - Producer
bambamstudio    posted on 20-06-2009 19:48
Voor drums is battery erg top, een goede sampler Kontakt. Beiden van Native Instuments
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Gery    posted on 20-06-2009 19:57
tnx voor de tip, ik zal eens naar?Kontakt kijken, aangezien het niet echt mijn bedoeling is samples als zijnde drum te gaan gebruiken.
Ik heb gemerkt dat ik Battery de intensiteit van drukken op mijn controler een rol speelt en het niet echt werkt op de manier welke ik het zou willen. ?Ik zou graag de hot cue functionaliteit hebben, zeg maar alsof je op de cue knop van een CDJ drukt.
Battery werkt overigens leuk, maar is soms wat irritant dat bij het loslaten vd midi key de sample verder blijft spelen...
DJ - Producer
Gery    posted on 21-06-2009 21:18
Heb ondertussen contact eens getest, en dit lijkt te zijn wat ik nodig heb!
het speelt mooi de sample'tjes als zijnde hot cue's.
waar ik niet direct aan uit raak is het midi mappen, standaard zet hij blijkbaar de gehele midi controller per sample op een virtueel keyboard. De toetsen zijn dan de verschillende tonen van dezelfde sample.
ben ik juist bezig als ik per ingeladen sample de range in mapping editor aanpas dat hij nog maar juist op ??n noot staat?
uiteraard wil ik niet dat mijn samples gepitcht klinken..
we geraken er langzaamerhand Happy, laughing
DJ - Producer
Twello    posted on 21-06-2009 22:18
mmh ik ben ook naar zoiets op zoek. Maar hoe doe je dat dan op de mac?

Kan je de audio8 gebruiken icm 2 soorten software (TS en Kontakt in dit geval) tergelijkertijd? dus bijvoorbeeld outs 1 t/m 4 voor TS en out 5/6 voor Kontakt?
Gery    posted on 21-06-2009 23:07
jep qua audio is dit perfect mogelijk! Happy, laughing
DJ - Producer
Seca    posted on 22-06-2009 16:30
Offtopic:

Is het ook mogelijk om een korg padKONTROL te gebruiken voor serato?

Ik wil namelijk gewoon de toetsen van mijn Korg padKONTROL gebruiken om loops af te spelen, en te cue'en enzo.

Edit: Toch nog gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=Dc8mkQGSyaM?Happy, laughing
User edit by Seca on 22-06-2009 @ 18:20:42 (39%)

This is an old Topic

No new postings for 5.922 days.
 Post CommentThat would be 197.4 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

352 Users online: 256 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 131.739
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.478.517