Is dit veel geld voor 3 á 4 uurtjes (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

unspecified    posted on 20-06-2009 12:07
Hey allemaal.

14 Augustus ga ik me eerste Betaalde feest draaien.
dat is een clubfeest op een tennisvereniging.
ik krijg 50 euro voor 3 ? 4 uurtjes.
eigen spullen meenemen alleen licht wordt al geregeld.

Is 50 euro veel voor dat ( aangezien ik ook maar 15 ben )

dat word me 4e feest in 2 maanden.

terwijl ik daarvoor nog niks had gedaan:P
gaat snel..

alvast b edankt,

What do you think about Is dit veel geld voor 3 á 4 uurtjes ??

Vote :   

tairip    posted on 20-06-2009 12:34
Nou, 5 tientjes is bar weinig. Helemaal als je je eigen gear mee moet nemen! Kijk maar eens wat het alleen al kost om fatsoenlijke gear te huren.

Voor 5 tientjes per uur zou ik het net doen! Happy, laughing Maarja je moet ergens beginnen. Ik draaide in het begin voor nop maar nam geen gear mee.
remco87    posted on 20-06-2009 12:37
50 euro is niet veel. Als loon zou het misschien redelijk zijn voor een vijftienjarige. Het hangt?natuurlijk ook wel?van jou uitgaven af. Als je draait met originele muziek en je een flinke installatie hebt dan reken je natuurlijk ook daar een deel van de kosten?van door naar de instantie die je inhuurd.
SAMx    posted on 20-06-2009 12:38
ik zou al 50 vragen voor de gear alleen + dan nog eens 50 voor 2 uurtjes komt dan in totaal op 150???.
Roov    posted on 20-06-2009 12:40
Ik zou het gewoon lekker doen, je moet ergens beginnen, je vindt draaien leuk en zo bouw je ook nog eens naamsbekendheid op! Het is niet veel, maar gewoon lekker doen!
User edit by Roov on 20-06-2009 @ 12:41:18 (2%)
unspecified    posted on 20-06-2009 12:43
voor mij is dat geld eiglijk ook gwn extratje.
doe het inderdaad voor de lol ent is mooi vant geld
maar toch bedankt iedereen:P
Stagiar    posted on 20-06-2009 13:01
Het is een leuk bedrag om mee te beginnen, ik zou het er zelf niet meer voor doen (helemaal niet met eigen gear) maar je kunt vanzelf omhoog gaan met de prijs in de toekomst Happy, laughing
MaximDJ    posted on 20-06-2009 14:16
Haha, ik zou het er zelf ook niet MEER voor doen. In het begin wel..Het is niet heel veel, maargoed, je moet ergens beginnen. Mijn eerste opdracht leverde ?80 op voor 5 uur.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
-FLoriZ-    posted on 20-06-2009 15:01
Tjah, hangt er vanaf wat voor gear je hebt.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Ilja    posted on 20-06-2009 15:20
Stel een contractje op dat mocht er iets met de GEAR gebeuren dat zij er voor opdraaien. ?En laat hun tekenen met vereningings stempel.
Flexii    posted on 20-06-2009 15:23
Poster: SAMx
ik zou al 50 vragen voor de gear alleen + dan nog eens 50 voor 2 uurtjes komt dan in totaal op 150???.

Dan zal het waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer zijn dat je gevraagd bent als je meteen ?150 euro gaat vragen. Dr is helemaal niemand die voor een 15 jarige die in zn hele leven 4x voor publiek 'gedraaid' heeft 150 euries gaat betalen.

Ik zou het lekker doen voor die 50 euro, als je wat vaker op feesten staat cq wat bekender bent, en ook wat ouder bent kun je altijd nog meer gaan vragen.
Roov    posted on 20-06-2009 15:33
Poster: -FLoriZ-
Tjah, hangt er vanaf wat voor gear je hebt.

Wat is dat nou weer voor onzin? Als jij draait op een skytec setje maar iedereen heeft een super avond gehad is dat toch veel beter dan dat je op een pioneer setje draait en je er niks van bakt?
DJADMIN    posted on 20-06-2009 15:50
Gewoon doen, degenen die hier roepen niet doen...nouja !

Zie het als een leuk opstapje, en een terugverdienste van je gear....je moet ergens beginne !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
unspecified    posted on 20-06-2009 15:54
ik doe het ook gwn hoor:P
trouwens, ik neem deze week de mixer van laurenz overHappy, laughing

die reloop RMX-40 bpm:d

Saskia    posted on 20-06-2009 15:54
Ik draai ook op een examenfeestje voor 50 euro.. Je moet toch ergens beginnen he Winking my eye..
Mixt-Ape    posted on 20-06-2009 16:04
Het is niet enorm, maar je moet ergens beginnen...ik zou wel een contract tekenen ivm materiaal, moest er iets gebeuren dat zij het integraal terugbetalen.
DAW    posted on 20-06-2009 16:06
Veel geld is het niet, maar gezien je leeftijd en je ervaring is het volgens mij een redelijk bedrag. Stel samen met een volwassene een goed contract op voor je apparatuur (zoals al eerder aangegeven)

En wat is veel geld ? ik vind persoonlijk vijftig euro niet veel geld, maar iemand anders kan dat dus wel weer vinden. Denk dat je dan ook bedoeld past de vergoeding bij me leeftijd en ervaring ?

Maar neem ook eens de moeite om het forum te doorzoeken. Zijn al aardig wat topics over dit onderwerp. Thumbs Up

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 20-06-2009 @ 16:09:26 (30%)
DJADMIN    posted on 20-06-2009 16:23
Als je ziet wat een 15 jarige tegenwoordig in een supermarkt verdient...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
-FLoriZ-    posted on 20-06-2009 16:37
Poster: Roov

Wat is dat nou weer voor onzin? Als jij draait op een skytec setje maar iedereen heeft een super avond gehad is dat toch veel beter dan dat je op een pioneer setje draait en je er niks van bakt?
  Als je gear duurder is en beter dan is dat een reden om meer te vragen lijkt mij. En hoe beter je bent des te meer je KAN vragen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Snoey    posted on 20-06-2009 17:20
Gewoon doen, ik ben ook zo begonnen. En dan moest dat nog door twee'en gesplitist worden, hield ik 25 euro over. Deed de drive in samen met een maatje, ik de muziek en draaitafels enz en hij de boxen en de lampen. En daarbij komt nog de hele dag aansluiten en afsluiten enz. Maja het was in ieder geval geld verdienen, anders was ik die avond vrij en verdiende ik niks. Naarmate je der vaker draait en ze tevreden zijn, dan kan je meer gaan vragen en gegevemoment kom je op het punt dat je het spelletje van het draaien door hebt, dat je het 5voudige kan vragen. Hebben ze het er niet voor over, dan sta je toch wel ergens anders te draaien, waar je niet de heledag hoeft te slapen enz.

En over het gear, me cdj 100 ging kapot, heb ik een huis tuin en keuken dvd speler aangesloten aan het mengpaneel en daar plaatjes mee gedraaid. Bij dit soort dingen gaat het erom dat de muziek goed is, niet wat je met platen kan doen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 20-06-2009 @ 17:22:33 (34%)
LLCoolP    posted on 20-06-2009 19:01
Poster: Snoey
Gewoon doen, ik ben ook zo begonnen. En dan moest dat nog door twee'en gesplitist worden, hield ik 25 euro over. Deed de drive in samen met een maatje, ik de muziek en draaitafels enz en hij de boxen en de lampen. En daarbij komt nog de hele dag aansluiten en afsluiten enz. Maja het was in ieder geval geld verdienen, anders was ik die avond vrij en verdiende ik niks. Naarmate je der vaker draait en ze tevreden zijn, dan kan je meer gaan vragen en gegevemoment kom je op het punt dat je het spelletje van het draaien door hebt, dat je het 5voudige kan vragen. Hebben ze het er niet voor over, dan sta je toch wel ergens anders te draaien, waar je niet de heledag hoeft te slapen enz.

En over het gear, me cdj 100 ging kapot, heb ik een huis tuin en keuken dvd speler aangesloten aan het mengpaneel en daar plaatjes mee gedraaid. Bij dit soort dingen gaat het erom dat de muziek goed is, niet wat je met platen kan doen.

Ben ik het helemaal mee eensWinking my eyeZo ben ik ook begonnen (op die kapotte cdj100 na)Winking my eye
Join the party and become famous!
CoenBaas5300    posted on 20-06-2009 19:15
Ik zou het gewoon lekker doen, je moet ook ergens beginnen natuurlijk. En aangezien dit je vierde keer is, is het voor dat geld lekker mee genomen.

Ik ben begonnen met niks, dus ik denk dat jij niet mag klaagen
Stefjuuh    posted on 20-06-2009 19:57
Poster: -FLoriZ-
Als je gear duurder is en beter dan is dat een reden om meer te vragen lijkt mij. En hoe beter je bent des te meer je KAN vragen.

Als je gear duurder is... PARDON?

Het gaat hier om wat je kan, en als je zo goed bent, dat een simpel skytech setje niet snel genoeg reageert, kan je meer vragen..

Als ik vind dat je het niet moet doen, had ik het je al gezegd!Winking my eye Ik heb de afgelopen tijd ook wat leuke dingen gedraait, vrijwel alle zijn gratis, meestal ben ik dr zelfs geld aan kwijt! (Paar bus-strippen ofzo)
Roalin    posted on 21-06-2009 17:49
Poster: Flexii
Dan zal het waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer zijn dat je gevraagd bent als je meteen ?150 euro gaat vragen. Dr is helemaal niemand die voor een 15 jarige die in zn hele leven 4x voor publiek 'gedraaid' heeft 150 euries gaat betalen.

Die heb ik vaak genoeg meegemaakt!

Ik ben ook 15, maar als het kan (niet belangrijk, niet echt leuk en kleinschalig) kom ik m'n bed niet uit voor ?50.
Soms zijn er dingen die je gewoon moet pakken, ookal is het gratis.
Zo ken ik een DJ, heeft jaren (15 jaar ofzo) ervaring en verschillende techno-releases en presenteert ook op Lowlands (geen kleine jongen), die had een groot feest en kreeg er maar ?100 voor. Hij had er zelfs nog aan gedacht om die ?100 te weigeren!
unspecified    posted on 21-06-2009 19:48
Poster: Stefjuuh

Als je gear duurder is... PARDON?

Het gaat hier om wat je kan, en als je zo goed bent, dat een simpel skytech setje niet snel genoeg reageert, kan je meer vragen..

inplaats van die paar busstrippen heb ik een moeder die me rijd:P

Als ik vind dat je het niet moet doen, had ik het je al gezegd!Winking my eye Ik heb de afgelopen tijd ook wat leuke dingen gedraait, vrijwel alle zijn gratis, meestal ben ik dr zelfs geld aan kwijt! (Paar bus-strippen ofzo)

ThijsG    posted on 21-06-2009 21:08
Voor een feest van 3 uur vraag ik vaak 80 euro(all incl:p) maar ik heb ook wel gratis gedraaid dus alles kanWinking my eye
Zelf ben ik 14

198 Users online: 105 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 18.688
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.712.079