Digitaal combineren met traditionele setup
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

remco87    posted on 19-06-2009 13:44
Op dit moment ben ik me behoorlijk aan het orienteren op mogelijkheden om zo creatief mogelijk te kunnen zijn met mijn dj setup thuis. Mijn setup bestaat op dit moment onderandere uit een DJM 700 en die beschikt over midi.

Waar ik de laatste tijd over na denk: Hoe kun je een setup met mixer en CDJ's aanvullen (dus niet vervangen), met studio equipment? Mijn ideen voor de toekomstige geavanceerde?setup zijn als volgt:

- DJM als master midi clock om ableton live als sampler te gebruiken. aangezien ik ableton live al gebruik voor studiowerk en creatief mixen op de pc, zou dit een mooie aanvulling zijn. Heeft iemand ervaring met de acuraatheid van de midiclock die een djm uitstuurd? Ik heb nog geen losse midi interface (alles is USB in mijn studio). Is dit de moeite waard? De routing zou dan ongeveer zijn: DJM INPUTS:
1: CDJ 800mk2
2: Ableton live deck 1
3: Ableton live deck 2
4: CDJ 800 mk2
5: Effect return naar input van geluidskaart (gaat dit werken? De bedoeling is om het geselecteerde effectkanaal als input te gebruiken om te samplen met ableton)

- Traktor? Het grootste bezwaar voor mij om niet met traktor te werken is dat ik zo universeel mogelijk wil zijn on the road. CD's kun je overal in een cdj kwijt, een laptop meenemen en de hele setup in een tent moeten veranderen is voor mij een bezwaar. Maar wat zijn de toepassingen thuis?
- Losse controller: Bijvoorbeeld een XONE1D controller als extra deck
-Traktor Scratch via de CDJ's?

- PC als effectenbox
De pc op de send en return van de mixer, en door middel van een VSTI host VST effecten gebruiken icm met midi controls van de DJM. Zo heb je een onbeperkt aantal effecten tot je beschikking in je djset

Wat is het doel van dit topic?
Ik hoor je denken, waar gaat dit heen? Mijn doel met dit topic is om zoveel mogelijk ervaringen en kennis uit te wisselen. Je kunt in de opstelling met een setup tegenwoordig behoorlijk creatief zijn en daardoor is het ook erg makkelijk om de draad kwijt te raken. Post dus je ervaringen, en hoe jij een computer gebruikt in je setup en hoe dit bevalt. Voor mij is dit zeker iets om mee te expirimenteren en ik ben benieuwd of dit onder jullie ook leeft.

What do you think about Digitaal combineren met traditionele setup ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 19-06-2009 13:54
Als je echt van plan bent om Traktor te gebruiken, ga dan voor een andere mixer. Alle effecten zitten al in Traktor, zodat die van de DJM overbodig worden. Je kan ook je setup 'aanvullen' zoals je zelf zegt, met bv een Xone: 1D als midi-controller waarmee je dan allerlei functies in Traktor kunt aansturen...
Twello    posted on 19-06-2009 14:00
Wat wil je precies aansturen dan?

Wat mij vet lijkt is om NI Maschine icm de midiclock van je DJM op een kanaal aan te sluiten. Dan heb je er mooi een extra sampler bij.
remco87    posted on 19-06-2009 14:32
Wat mij persoonlijk het interessantste lijkt is idd om een laptop als sampler/drummachine naast de set te hebben. Wat me echter totaal niet duidelijk is is hoe dit precies in zijn werk gaat.

De midiclock zorgt er als ik het goed heb voor dat de PC als "slave" de BPM van de effectenbox in mijn djm neemt. Hij synct niet automatisch (toch?)?Wat ik me afvraag is of die waarden?dan net zo sterk gaan varieren als mijn djm nu soms doet. Er zijn nummers waar die bpm waarden op en neer springen van 130 naar 160 terwijl het nummer echt 130 is. Krijg ik dan op de midi"slave" ook zon gekke piek (en dus een verprutste live set)?

De toepassing van traktor in mijn context is misschien niet helemaal handig. Wat mij vooral leuk lijkt van traktor is het feit dat ik met gedownloade platen kan spelen, en vervolgens kan bekijken of ik deze wil kopen via beatport of iets dergelijks.?Niet om de laptop als database te gebruiken. En om nou Traktor Scratch aan te schaffen voor op cdj's. Ik weet het niet. Dat lijkt me toch ook niet helemaal handig werken als je gewoon cd's gewend bent. Een controller met traktor zou ik in mijn situatie denk ik voornamelijk gebruiken om acapella's te mixen, en een sampler is daar denk ik handiger voor.

Is er iemand die op deze manier met midi clock heeft geexpirimenteerd en er zijn ervaringen over kwijt wil?

Mathiz    posted on 19-06-2009 14:36
Wat ik later ook wil zou gaan doen:Je draait nog altijd met je cdj's doormiddel van timecode zou behouw je toch de feeling (beatmatchen etc) en dan een xone 1d bijkope voor effecten,accapella's of exra songs in ableton of trakor aan te sturen. zo behouw je nogal altijd 'de feeling' maar kan je wel veel creatiever te werk gaan
cross-over    posted on 19-06-2009 14:44
Het probleem?wat je met?je pc/laptop?effectenbox gaat krijgen is de latency.
Of je moet gaan werken met snelle (externe) converters voor audio en een snelle laptop/pc hebben.

Ik heb dit zelf al eens geprobeert maar de vertraging was dusdanig dat ik dit niet meer doe.

De 700 is prima te gebruiken als midi controller. zie ook dit topic
http://soundcloud.com/lau-daniels
remco87    posted on 19-06-2009 14:47
Poster: cross-over
Het probleem?wat je met?je pc/laptop?effectenbox gaat krijgen is de latency.
Of je moet gaan werken met snelle (externe) converters voor audio en een snelle laptop/pc hebben.

Ik heb dit zelf al eens geprobeert maar de vertraging was dusdanig dat ik dit niet meer doe.

De 700 is prima te gebruiken als midi controller. zie ook dit topic

Ik heb een ASIO 2.0 geluidskaart, die ik hiervoor kan gebruiken. (ESI U46SE). De laptop die ik hiervoor wil gebruiken is een core 2 duo t5600 laptop met 2 gb geheugen. Die laptop heeft geen moeite met latency met VST instrumenten enz, dus er bestaat een kleine kans dat het werkt denk ik. Hoe had je alles aangesloten? Gewoon via FX send/return naar in en outputs van de geluidskaart?
cross-over    posted on 19-06-2009 14:53
ook, maar ook via ander kanaal weer in (kun je makkelijker via fader de effecten erin gooien).
Je zou het gewoon kunnen proberen.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 19-06-2009 @ 14:54:54 (19%)
MoXeGy    posted on 19-06-2009 15:50
Ik heb/probeer dit ook nog altijd maar mijn latency is dan wel redelijk hoog als ik echt een hele nette set-up wil hebben.
Ik heb een externe midi clock en die doet het goed, maar door het latency verschil loopt alles er net langs.

Mischien wel tijd voor een nieuwe usb geluidskaart maar ik denk dat dat niet heel veel veranderd.
User edit by MoXeGy on 19-06-2009 @ 15:50:53 (43%)
Cyspoz    posted on 19-06-2009 16:17
In Ableton Live kun je een audio en MIDI delay instellen ter compensatie. Dit zorgt ervoor dat alles toch in Sync kan lopen. Dit moet je afstellen op gehoor en gevoel en daarna zou het goed moeten kunnen werken.
Ik denk verder dat Ableton een goede keuze kan zijn omdat je er heel veel mee kan op heel veel manieren. Maar het vraagt wel de nodige kennis.?Traktor is eigenlijk meer van hetzelfde als je nu al hebt, alleen dan via een computer.
remco87    posted on 19-06-2009 17:04
Ik zal in ieder geval een usb--> midi interfaceje moeten kopen nog om hier wat verder mee te expirimenteren. Ik ga denk ik dit weekend of zo even kijken voor zon kabeltje. Is altijd wel de moeite waard. Kan altijd mijn djm ook nog als gewone controller gebruiken bij de pc.

Dat die latency in te stellen is wel erg prettig. Volgens mij krijg je met een gemiddelde latency van een professionele geluidskaart anders de boel niet eens echt strak. Ik kan me voorstellen dat dit vooral als je de effect return gaat gebruiken dit erg storend is (omdat je dan het originele signaal er door mixt, en je dus elke oneffenheid hoord.)
voltcontrol    posted on 19-06-2009 18:08
Remco, Voordat je naar de technische oplossingen gaat kijken, zou ik naar de creative mogelijk willen vragen waar je naar op zoek bent.
Je noemt in je eerste post vele opties/werkwijzes en spreekt ook een paar tegenstellende dingen uit.
Doet er imo niet zo toe trouwens.
Wat vind je lekker aan je huidige werkwijze en wat zou je er graag bij hebben is de vraag die ik dus vooral heb na het lezen van dit topic.

zodra ik Traktor weer heb draaien (krijg deze week nwe geluidskaart binnen) mag je dat hier gerust eens komen testen en ik kan ook bij jou langskomen btw.

Poster: Cyspoz
MIDI delay instellen ter compensatie.
 Huh? Ik neem aan dat je MIDIclock bedoelt, ja kan dus gewoon een machine (computer) als klok voor alle andere MIDI apparaten die je aan die machine hangt.
Zo kun je dus met Ableton het tempo bepalen voor alle andere apparaten. Dat je tempo kan veranderen in een geavanceerd audioprogramma lijkt me logisch. Winking my eye
User edit by voltcontrol on 19-06-2009 @ 18:12:48 (100%)
MoXeGy    posted on 19-06-2009 18:09
het klopt wat cyspoz zegt, maar ik heb van alles geprobeert en ik hoor nergens verschil? hoe wil je de latency hiermee omlaag schroeven? Waarschijnlijk snap ik iets nu niet?
voltcontrol    posted on 19-06-2009 18:16
Het klopt dus niet helemaal wat cyspoz zegt, maar MIDIclock/tempo heeft sowieso geen zak met Latency te maken.

Latency is het tijdverchil tussen wanneer jij iets initieert (in bijv de software) en dit merkbaar wordt in het audiosignaal.
Soms is het nodig in bijv. Traktor de latency hoger te zetten omdat je RAM/processorkracht de wijzigingen maakt in het programma niet meer goed kan bijbenen en je klikken/storinkjes in de audio begint te horen.
MoXeGy    posted on 19-06-2009 18:32
klopt, maar mischien bedoeld cyspoz dat je de audio latency hiermee omzeilt?
in ableton moet je je "track"laten lopen. Mischien dat je op een of andere manier hem iets eerder kan laten lopen. hieronder een klein voorbeeldje:

Zonder:
1??? 2??? 3????? 4
|----|----|----| Audio
1??? 2??? 3????? 4
--|----|----|----| Ableton

Door ableton iets eerder te laten lopen loopt het wel goed:
(dit moet je wel goed op het gehoort afstemmen, maar lukt dit ook als er grote bpm verschillen zijn?)
Ter verduidelijking krijg je dan dit:

1??? 2??? 3????? 4
|----|----|----| Audio
1??? 2??? 3????? 4
-----|----|----| Ableton

De eerste tel zal hij dan verkeerd lopen maar dit word dan door de compensatie meteen opgevangen.
Oke je zit de 1e paar tellen verkeerd maar je laat ableton toch doorlopen en je zet alles waarschijnlijk al van te voren aan waardoor je dit niet eens mertk.

Klopt dit nog of is dit niet haalbaar?
User edit by MoXeGy on 19-06-2009 @ 18:35:29 (90%)
remco87    posted on 19-06-2009 18:35
Poster: voltcontrol
Remco, Voordat je naar de technische oplossingen gaat kijken, zou ik naar de creative mogelijk willen vragen waar je naar op zoek bent.
Je noemt in je eerste post vele opties/werkwijzes en spreekt ook een paar tegenstellende dingen uit.
Doet er imo niet zo toe trouwens.
Wat vind je lekker aan je huidige werkwijze en wat zou je er graag bij hebben is de vraag die ik dus vooral heb na het lezen van dit topic.

zodra ik Traktor weer heb draaien (krijg deze week nwe geluidskaart binnen) mag je dat hier gerust eens komen testen en ik kan ook bij jou langskomen btw.

Huh? Ik neem aan dat je MIDIclock bedoelt, ja kan dus gewoon een machine (computer) als klok voor alle andere MIDI apparaten die je aan die machine hangt.
Zo kun je dus met Ableton het tempo bepalen voor alle andere apparaten. Dat je tempo kan veranderen in een geavanceerd audioprogramma lijkt me logisch. Winking my eye

Mijn werkwijze op dit moment bevalt in principe prima. Wat ik fijn vindt is het corrigeergedrag van mijn CDJ's en de algemene werking van de effectenbox op mijn DJM. Daar hoeft eigenlijk van mij ook niks aan te veranderen.

Wat ik minder fijn vindt aan de setup is voornamelijk de ROLL sampler, in de manier hoe ik die gebruik. Wat ik zou willen is een sampler die aan de hand van de BPM automatisch een loop kan maken. Dat kan een DJM 700, maar die gaat maar tot 8 beats.

Wat ik eigenlijk voor ogen heb is om mijn flatscreentv boven mijn djsetup te hangen, en die aan mijn laptop te koppelen met daarop ableton live. In ableton 2 decks. 1 standaard audiotrack om op te nemen, 1 VST drummachine of iets dergelijks.?Vervolgens via de outputs van mijn geluidskaart naar de 2 vrije kanalen op de DJM.

Wat mij fijn lijkt is om ondersteunende loops achter een overgang te hebben. Dus bijvoorbeeld highhats of iets in die richting.?Hier klooide ik voorheen met virtual dj wel eens mee en mijn ervaring is dat een overgang daardoor minder abrupt is en bijna een soort megamix/mashup idee geeft.

Kun je iets vertellen over jou werkwijze met traktor? want je hebt me redelijk nieuwschierig gemaakt. Ik heb net even je setup gecheckt en als ik het goed zie ben je helemaal overgestapt naar digitaal ofniet?
main    posted on 19-06-2009 18:35
Poster: MoXeGy
klopt, maar mischien bedoeld cyspoz dat je de audio latency hiermee omzeilt?
in ableton moet je je "track"laten lopen. Mischien dat je op een of andere manier hem iets eerder kan laten lopen. hieronder een klein voorbeeldje:

Zonder:
|----|----|----| Audio
-|----|----|----| Ableton

Door ableton iets eerder te laten lopen loopt het wel goed:
|----|----|----| (dit moet je wel goed op het gehoort afstemmen, maar lukt dit ook als er grote bpm verschillen zijn?)
|----|----|----|

met fl studio in iedergeval wel. heb geen ervaring met ableton maar met fl studio kun je muis op de pitch houden om bij te stellen. 000:000 <-- pitch? eerst de eerste 3 cijfers goed zetten en dan met die achterste 3 aanpassen om op de beat te blijven.
MoXeGy    posted on 19-06-2009 18:36
ja dat zal bij ableton ook wel kunnen, ik zie het ook staan maar kan het nu niet 123 testen.
Overigens wat remco zegt kan wel. dit heb ik zelf ook gedaan. het enige min punt is dus wat ik in een post hierboven vernoemde. dat je er net iets naast zit en dit hoor je dan ook echt goed(vooral met claps enz)
Als je dat kan compenseren zoals mijn vorige post dan is er niks aan de hand.

Overigens moet je wel zorgen dat je je midi clock niet je loops laat tellen maar alleen je master/master cd speler.
User edit by MoXeGy on 19-06-2009 @ 18:49:16 (100%)
voltcontrol    posted on 19-06-2009 19:12
Je beschrijft een paar verschillende dingen:

-'on the fly' samplen als toevoeging op een 'conventionele' djset> Hiervoor heb je een Soundbite (hardware samplertje, wordt volgens mij niet meer gemaakt) als beste voorbeeld.
-Ableton (ja kan hier net zo goed FL/Reason/Logic invullen) gebruiken om extra fill-ins oid te verzorgen, dit gaat ERG moeilijk icm met je 'conventionele' set omdat tempo managen en ook nog eens het juiste selecteren erg lastig gaat. Ableton is JUIST bedoeld om het tempo management (beatmatchen als je ermee dj't) te elimineren en lekker te kloten met loops/samples/instrumenten. Ja kan ook hele nummers als sample inladen en ermee djen dus (geldt weer niet voor overige produce pakketten)

Ik snap ook niet helemaal waarom je alles op je flatscreen zou willen draaien, je zegt in je eerste post dat je de setup in een djbooth niet wil aanpassen op locatie, lijkt me dan ook niet echt makkelijk om thuis te oefenen op een scherm wat je live toch niet gaat gebruiken. Wel leuk om uit te proberen, dat zeker!

Overigens bestaan er ook losse apparaten die een VST draaien, daat is wellicht een idee, maar die dingen zijn verschrikkelijk duur, en daar ga je het idee van de VST juist een beetje aan voorbij imo.

Misschien is dit het punt om over te stappen naar wat WEL kan met Ableton en Traktor.

Ableton: Produceren, knippen en plakken met samples gaat heel gamakkelijk, instrumenten en effecten toevoegen ook. Dj'en gaat ook prima, maar kost voorberieding. Al je tracks plak je vooraf in een grid zodat het niet meer nodig is te beatmatchen, je zet simpelweg de track in het gewenste tempo aan en uit. Dit makt het mogelijk gemakkelijk te knippen/plakken a.k.a. 'mashen'.

Traktor: Draaien met 2 tot 4 decks (Pro of Duo)
In de Scratch variant stuur je de decks in je software met echt vinyl/cd's aan, het zgn. tijdcode. je kan het ook helemaal in de software doen, zonder tijdcode.
Verder kun je alle functies in de software via MIDI aansturen. DWZ dat je effecten/loops/browsing met ipv met muis/toetsenbord met een speciale knoppen/schuifjesdoos aanstuurt. Je kunt ook meerdere 'knopdrukjes' in de software aan 1 knopdruk op je MIDIcontroller/toetsenbord toewijzen, zodat je sneller bijv een loop maakt of of ingewikkelde effecten met 1 knopdruk voor elkaar krijgt.
Je kan Tracks ook syncen/gridden in Traktor zodat het beatmatchen niet meer nodig is

Op deze manier (Zonder tijdcode) probeer ik te werken.

Je kunt Traktor ook nog 'door' Ableton routeren om effecten uit Ableton op Traktor te kunnen toepassen.
Software effecten op je hardware toepassen, waar je deels naar aan het vissen was, dat kan niet op een werkbare manier.

In eerste instantie lijkt een losse sampler kopen lijkt me het beste plan. Daarna is tijdcode (Traktor, Serato) een mooie oplossing om er lekker op los te kunnen samplen binnen een semi-digitale omgeving en je behoud dus de jou bekende CDJ's.
OF als je ook wil produsen lekker met Ableton aan de slag. Het gevaar bestaat dan wel dat Ableton overal je manier van werken voor wordt. Winking my eye

Lang verhaal kort gemaakt: Het blijft een lang verhaal...

Poster: MoXeGy
Klopt dit nog of is dit niet haalbaar?
 Je laat dus een programa de meesterklok uitsturen, waar alle 'slaaf' programma's zich aan houden, zoals masterdeck in Traktor zeg maar.
User edit by voltcontrol on 19-06-2009 @ 19:22:52 (5%)
remco87    posted on 19-06-2009 21:11
Poster: voltcontrol
Je beschrijft een paar verschillende dingen:

-'on the fly' samplen als toevoeging op een 'conventionele' djset> Hiervoor heb je een Soundbite (hardware samplertje, wordt volgens mij niet meer gemaakt) als beste voorbeeld.
-Ableton (ja kan hier net zo goed FL/Reason/Logic invullen) gebruiken om extra fill-ins oid te verzorgen, dit gaat ERG moeilijk icm met je 'conventionele' set omdat tempo managen en ook nog eens het juiste selecteren erg lastig gaat. Ableton is JUIST bedoeld om het tempo management (beatmatchen als je ermee dj't) te elimineren en lekker te kloten met loops/samples/instrumenten. Ja kan ook hele nummers als sample inladen en ermee djen dus (geldt weer niet voor overige produce pakketten)

Ik snap ook niet helemaal waarom je alles op je flatscreen zou willen draaien, je zegt in je eerste post dat je de setup in een djbooth niet wil aanpassen op locatie, lijkt me dan ook niet echt makkelijk om thuis te oefenen op een scherm wat je live toch niet gaat gebruiken. Wel leuk om uit te proberen, dat zeker!

Overigens bestaan er ook losse apparaten die een VST draaien, daat is wellicht een idee, maar die dingen zijn verschrikkelijk duur, en daar ga je het idee van de VST juist een beetje aan voorbij imo.

Misschien is dit het punt om over te stappen naar wat WEL kan met Ableton en Traktor.

Ableton: Produceren, knippen en plakken met samples gaat heel gamakkelijk, instrumenten en effecten toevoegen ook. Dj'en gaat ook prima, maar kost voorberieding. Al je tracks plak je vooraf in een grid zodat het niet meer nodig is te beatmatchen, je zet simpelweg de track in het gewenste tempo aan en uit. Dit makt het mogelijk gemakkelijk te knippen/plakken a.k.a. 'mashen'.

Traktor: Draaien met 2 tot 4 decks (Pro of Duo)
In de Scratch variant stuur je de decks in je software met echt vinyl/cd's aan, het zgn. tijdcode. je kan het ook helemaal in de software doen, zonder tijdcode.
Verder kun je alle functies in de software via MIDI aansturen. DWZ dat je effecten/loops/browsing met ipv met muis/toetsenbord met een speciale knoppen/schuifjesdoos aanstuurt. Je kunt ook meerdere 'knopdrukjes' in de software aan 1 knopdruk op je MIDIcontroller/toetsenbord toewijzen, zodat je sneller bijv een loop maakt of of ingewikkelde effecten met 1 knopdruk voor elkaar krijgt.
Je kan Tracks ook syncen/gridden in Traktor zodat het beatmatchen niet meer nodig is

Op deze manier (Zonder tijdcode) probeer ik te werken.

Je kunt Traktor ook nog 'door' Ableton routeren om effecten uit Ableton op Traktor te kunnen toepassen.
Software effecten op je hardware toepassen, waar je deels naar aan het vissen was, dat kan niet op een werkbare manier.

In eerste instantie lijkt een losse sampler kopen lijkt me het beste plan. Daarna is tijdcode (Traktor, Serato) een mooie oplossing om er lekker op los te kunnen samplen binnen een semi-digitale omgeving en je behoud dus de jou bekende CDJ's.
OF als je ook wil produsen lekker met Ableton aan de slag. Het gevaar bestaat dan wel dat Ableton overal je manier van werken voor wordt. Winking my eye

Lang verhaal kort gemaakt: Het blijft een lang verhaal...

Je laat dus een programa de meesterklok uitsturen, waar alle 'slaaf' programma's zich aan houden, zoals masterdeck in Traktor zeg maar.

De soundbite ken ik inderdaad, en dit is inderdaad het idee wat ik bedoel. Ik ben aan het vissen naar een manier om dat inderdaad te doen met Ableton live, maar een goede manier?is er dus blijkbaar niet.? Het zou zo mooi zijn als de best of two worlds gecombineerd kan worden. Ableton is geniale software, maar ik kan het plezier dat ik heb in gewoon draaien (en beatmatchen)?niet los laten om over te stappen. Hoe perfect er ook te mixen valt met ableton.

In theorie is midi zo leuk, maar aan de toepassing zitten nog behoorlijke haken en ogen merk ik. Ik had verwacht dat het zo simpel was als een scherm bij de setup zetten, muisje erbij, en de mixer als controller/clock en syncen maar.

Op dit moment denk ik nog het meest aan een of/of opstelling. De mixer WEL via midi aan de computer, maar dit niet gebruiken tijdens het mixen. Zo kan ik kiezen of ik in ableton wil mixen (complete mixer alleen als midi controller, geen audio), of gewoon mijn djsetup.?In ableton mashups/remixes maken, op een cdtje en daarmee draaien.?

Natuurlijk heb ik?met zon setup nog niet de flexibiliteit, maar ik heb het gevoel alsof ik iets wil wat niet kan. Het wordt gewoon te gecompliceerd om alles gelijk te laten lopen. Misschien moet ik me maar iets meer verdiepen in de sampler op de djm. Met 8 beats moet je?ook best leuke dingen kunnen doen. Om daar nou halsoverkop een nieuwe sampler voor aan te schaffen gaat ook een beetje ver Cool.

(waarom ik dit alles trouwens vraag: ik ga in de vakantie de kamer waar alles staat onder handen nemen. Daarbij?komt een studiogedeelte, en ik vis naar manieren om alles te integreren om zoveel mogelijk mogelijkheden te hebben. Vandaar ook het grote?aanbod aan opties in de startpost Cool)

?
User edit by remco87 on 19-06-2009 @ 21:12:27 (6%)
remco87    posted on 19-06-2009 21:18
Als toevoeging nog: Ik wil inderdaad op locatie mijn setup niet aanpassen. De oplossing waar ik hier naar zoek is puur voor thuis. De mogelijkheden die ik thuis met zo'n sampler heb heb ik dan ook niet persee op locatie nodig omdat het is voor "erbij". Bij traktor wordt echter al heel snel het punt dat je je muziek niet meer op cd's brand/hebt. Dit betekend dat je onvermijdbaar dus met een laptop op stap moet.
Dolivieira    posted on 19-06-2009 23:33
Poster: remco87
Als toevoeging nog: Ik wil inderdaad op locatie mijn setup niet aanpassen. De oplossing waar ik hier naar zoek is puur voor thuis. De mogelijkheden die ik thuis met zo'n sampler heb heb ik dan ook niet persee op locatie nodig omdat het is voor "erbij". Bij traktor wordt echter al heel snel het punt dat je je muziek niet meer op cd's brand/hebt. Dit betekend dat je onvermijdbaar dus met een laptop op stap moet.

Idd heb ik ook geen zin in. Toch zou ik wel na aanschaf van mijn 3 CDJ1000?nog Traktor Duo erbij willen hebben en die dan timecoded en midi aansluiten. ik?ben toch nog van plan om een Akia MPD 32 erbij te kopen. Hoef ik niet heel mijn DJM700 toe te wijzen. Maar dan alleen 2 Kanalen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 5.927 days.
 Post CommentThat would be 197.6 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

386 Users online: 293 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 39.286
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.732.677