Garantie op je CDJ 1000MK2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BartLucid    posted on 11-09-2005 13:05
He ik had nog een vraag m.b.t. europese garantie..
Ik had van een vriend gehoord dat als je een CDJ 1000 koopt uit duitsland dat Pioneer europese garantie geeft. Dus dat als er iets mis is dat je ook gewoon naar je lokale Pioneer dealer kan gaan. Is dat waar, of is dit bull shit?

What do you think about Garantie op je CDJ 1000MK2 ??

Vote :   

Lead    posted on 11-09-2005 13:20
Garantie wordt in eerste instantie verleend door de winkelier waar je het product heb gekocht, dit doet hij uit de marge die hij verdient op het toestel.

De europese garantie wordt verleend voor consumenten electronica, de CDJ's vallen in een andere category : Pro Audio. Zo zit er op de CDJs bijvoorbeeld in Nederland ook geen verwijderingsbijdrage.

Let the BASS be louder
BartLucid    posted on 11-09-2005 14:34
Ok, dus als je 1 uit duitsland koopt, moet je terug naar die winkelier als er wat mee mis is right?
Lead    posted on 11-09-2005 14:41
yep, volgens mij wel.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-09-2005 14:41 (100%)
jordy    posted on 11-09-2005 16:07
eigenlijk vind ik dat ook zo scheef als wat... EIGENLIJK zou ik het gewoon zelf ook naar pioneer moeten kunnen sturen... op mijn verzendskosten dan wel...

de winkelier verkoopt het slechts...

voorbeeld: de zaak waar ik em koop... is failliet... en dan?
djdonron    posted on 11-09-2005 16:28
Kan je met je garantiebewijs en aankoopbon gewoon naar een dealer of importeur toe stappen.
Althans zo hoort het te gaan volgens europese richtlijnen
jordy    posted on 11-09-2005 16:52
ja maar dat kan dan toch ook gewoon als je bv. in de. koopt?

waarom niet is mijn vraag tenminste dan... tis of garantie of niet... allemaal moeilijk doen :S ik bedoel ik heb geen stukken... maar tis allemaal gewoon moeilijk gedoe
djdonron    posted on 11-09-2005 18:25
Het is niet moeilijk,je hebt ten alle tijde recht op garantie,het wordt alleen moeilijk gemaakt door allerlei mensen die zeggen dat je niet onder garantie kunt claimen als je je spullen in het buitenland gekocht hebt.Door internationale verdragen en vrijheid van handel binnen de E.U. ben je als consument gewoon goed beschermd.Of je je spullen nu hier of daar koopt er zit gewoon altijd garantie op.
jordy    posted on 11-09-2005 19:11
dat bedoel ik maar... het word alleen moeilijk gemaakt met de hoop dat je het opgeeft :D
tairip    posted on 12-09-2005 13:05
Logisch, als ik een product in Duitsland koop... lekker cheap!

En je ik kom vervolgens bij jou klagen dat hij het niet doet, je staat een half uur in mijn winkel 'a 70 euro!!!

jij moet hem vervolgens opsturen, weer in ontvvangste nemen, opslag plaats geven (hij staat altijd in de weg!!!) enz.. enz...

wat denk je wat en geld dat kostConfused

Het lijkt allemaal zo leuk maar ik zou mijn gear gewoon in NL kopen, btw je hebt in NL 2 jaar garantie ipv 1 jaar in DE!!! dan maar iets meer betalen!!
quack    posted on 12-09-2005 14:47
Ik heb mijn CDJ's anders ook in Duitsland gekocht en daar zit zelfs 3 jaar garantie op.
djdonron    posted on 13-09-2005 15:55
Poster: tairip
Logisch, als ik een product in Duitsland koop... lekker cheap!

En je ik kom vervolgens bij jou klagen dat hij het niet doet, je staat een half uur in mijn winkel 'a 70 euro!!!

jij moet hem vervolgens opsturen, weer in ontvvangste nemen, opslag plaats geven (hij staat altijd in de weg!!!) enz.. enz...

wat denk je wat en geld dat kostConfused

Het lijkt allemaal zo leuk maar ik zou mijn gear gewoon in NL kopen, btw je hebt in NL 2 jaar garantie ipv 1 jaar in DE!!! dan maar iets meer betalen!!

Dat bedoel ik nu met service,een beetje dealer geeft daar niet om,als alle dealers er zo over denken gaat het toppie met je merk.Hoe beter een klant geholpen wordt des te eerder zal zo'n klant besluiten wat bij je te kopen en dat ook weer doorvertellen,hetzelfde geldt andersom als je beroerd geholpen bent zul je de klant ook minder snel terugzien.Het is jammer dat de branche zo rot inelkaar zit alles draait om geld verdienen,maar service ho maar,er wordt wel eens vergeten dat de meerderheid van de mensen er hard voor moet sparen.En zeg nu zelf als de benzine op de andere hoek 3 eurocent goedkoper is waar gaan we dan met z'n allen heen?en het gaat allang niet meer over iets meer betalen ,want er zit gewoon op sommige produkten 2 tot 300 euro verschil tussen!!!! dat is oud geld 4 tot 660 gulden!!!!! dat is een hoop geld voor een jaartje extra garantie
Basrose    posted on 13-09-2005 15:58
cdj1000 gaat bijna nooit kapot joh :P
jordy    posted on 13-09-2005 16:49
beetje extra betalen haha

ja maar geen 1100 euro meer Winking my eye
jordy    posted on 13-09-2005 16:51
en ik zij al.. zelf opsturen en ziet pioneer maar hoe het zit... komt bij hun vandaag tenslotte... ik denk zelfs dat ze rechtelijk aansprakelijk zijn als het onder garantie valt

maar ze doen altijd moeilijk...
tairip    posted on 13-09-2005 20:26
Ik vermeng me niet meer in deze discussie, heb hem al zo vaak moeten voeren!!!

[DELETED]

Tairip out!!!

This is an old Topic

No new postings for 7.319 days.
 Post CommentThat would be 244 months
or a whopping 20.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 25 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 23.007
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.790.125