Walky Talky Door Mijn Monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 14-06-2009 19:50
Hey DJR!Cool

Ik zet net mijn monitors weer eens aan en ik hoor Piloten, camionchauffeurs?of iets anders door mijn monitors praten.
Ik heb dit soms wel meer, en soms vind ik dit wel lastig, niet dat je het zo heel hard hoort, maar je hoort het wel. Weet iemand hoe dit te verhelpen? Of weet iemand hoe het komt dat ik ze hoor?

Seca.
User edit by Seca on 14-06-2009 @ 19:53:39 (10%)

What do you think about Walky Talky Door Mijn Monitors ??

Vote :   

ccc    posted on 14-06-2009 20:01
Edit: Achteraf vond ik mijn grap niet zo gepast, dus ik heb em weg gehaald.
User edit by ccc on 14-06-2009 @ 20:03:12 (61%)
MatthiasDB    posted on 14-06-2009 20:02
heb je ergens een flinke kabelbos op een hoopje liggen?
kabels als deze willen wel eens carriere gaan starten als radio-antenne met als gevolg dat je radio moskou door je speakers krijgt...
Seca    posted on 14-06-2009 20:15
Geen kabelbos op een hoopje nee.. Ik heb alleen maar 2 Monitors, een mengpaneel?en 2 TT's aangesloten.. Dus veel kabels zijn er niet Cool

Wat ik?kan doen is misschien even van ne maat een walkytalky lenen wat camions ook? gebruiken zodat ik ermee kan communiceren, en dan?zeggen dat ze GVD moeten zwijgen omdat ik rustig muziek wil spelen Cool
User edit by Seca on 14-06-2009 @ 20:19:43 (21%)
cross-over    posted on 15-06-2009 10:49
Meestal is dit het gevolg van geen goed shielding (afscherming) van je kabels.

Gewoon even testen welke kabels het zijn:

alle app. uit zetten en alle kabels los en alle knoppen dicht.
?alleen je speakers (in geval van active speakers) aan anders je versterker aan met speakers aangesloten. volume omhoog zetten.
geen probleem dan de kabel van je mengpaneel aansluiten
daarna de kabel op het mengpaneel aansluiten?
mengpaneel?aan zetten
main volume (stukje open)
1 voor 1 de kabels op je mengpaneel aansluiten en schuif omhoog
en ergens zal er een moment zijn dat je het probleem hoort.
dit is de foute kabel of in het ergste geval fout apparaat.
ps. wel telkens je main volume dicht zetten bij het omsteken.... Coolsuc6
http://soundcloud.com/lau-daniels
Gery    posted on 15-06-2009 11:55
woon je ergens dicht in de buurt van een politie, brandweer, ... kazerne?
zie je ergens in de directe omgeving van je huis antennes staan (grote of kleine?)
magnetische straling neemt echter kwadratisch af naargelang men zich verder van de bron verwijderd.
Om dergelijke inslag te hebben op je luidsprekers kan het haast niet anders dan dat je relatief dicht bij
de radiobron moet zitten.
Naast het DJ'en ben ik ook radio amateur en ik weet uit ondervinding dat voor de meeste vormen van storing
de bron quasi altijd heel dichtbij ligt.
wat je kan doen - aangezien het vrij onwaarschijnlijk is dat je de bron zelf kan aanpakken - is ontstorings toroides aanbrengen op je kabels.
je hebt ze vast al zien zitten op computer kabels ed. cilinder vormige verdikkingen op kabels.
Deze bestaan uit een ferrieten kern waarrond de kabel 2 tot 3 maal gewikkeld is.
De theorie daarachter is vrij ingewikkeld en ga ik je besparen, maar het helpt de instraling van het magnetisch veld welke
de storing op je geluidssignaal teweeg brengt te neutraliseren.
te koop in de betere elektronica speciaalzaak voor een paar cent Happy, laughing
DJ - Producer
Stefjuuh    posted on 15-06-2009 13:13
Ik vond die dingen altijd maar raar!
cross-over    posted on 15-06-2009 14:31
Poster: Gery
, maar het helpt de instraling van het magnetisch veld welke
de storing op je geluidssignaal teweeg brengt te neutraliseren.

Ja, maar dan moet wel de shielding eerst in orde zijn. Anders heeft het gewoon geen nut.
Gery    posted on 15-06-2009 15:09
hangt van het type boxen af...
bij niet actieve boxen waar je gwn 2 draden naartoe hebt lopen is het meest gevoelig!
veel afschermen kan je daar niet doen tenzij je kabels vervangen door coaxiale kabels, maar daar zijn dan weer speciale pluggen voor nodig.
Actieve boxen daarentegen zijn meestal al coaxiaal gevoed gezien, de klassieke tulp stekkertjes de signaal draad omringd is door de massageleider.
Te proberen is de aardingen nakijken of indien deze er niet zijn alle toestellen aarden (TT, mixer en boxen)
los van de kablage kan de inslag ook komen (bij actieve boxen) door een niet afgeschermde verbinding in de box zelf voor de versterker! (heb dit eens gehad bij computer boxen, het simpel vervangen van deze draad door een afgeschermde was hier de oplossing)
Ik vind het overigens wel raar dat er inslag is op waarschijnlijk een vrij korte verbinding tussen mixer/versterker en monitor... Happy, laughing
DJ - Producer
cross-over    posted on 15-06-2009 15:24
@Gery,

als radio amateur zou je toch weten dat op audio lijnen kleine signalen lopen die als ze niet (genoeg) afgeschermd zijn makkelijk RF straling oppikken en doorzetten, zeker als ze mooi opgerold zijn.
Hetzelfde is zoals je ook al aangeeft dat het de active spreakers zelf zijn. Maar als hij test zoals hierboven aangegeven dan moet hij gewoon kunnen vinden wat het is

dat de lijnen naar je gewone speakers RF oppikken, so what, het signaal daarover is veel te groot om uberhaupt iets van RF te laten horen....
Dolivieira    posted on 17-06-2009 21:25
Poster: cross-over
Meestal is dit het gevolg van geen goed shielding (afscherming) van je kabels.

Gewoon even testen welke kabels het zijn:

alle app. uit zetten en alle kabels los en alle knoppen dicht.
?alleen je speakers (in geval van active speakers) aan anders je versterker aan met speakers aangesloten. volume omhoog zetten.
geen probleem dan de kabel van je mengpaneel aansluiten
daarna de kabel op het mengpaneel aansluiten?
mengpaneel?aan zetten
main volume (stukje open)
1 voor 1 de kabels op je mengpaneel aansluiten en schuif omhoog
en ergens zal er een moment zijn dat je het probleem hoort.
dit is de foute kabel of in het ergste geval fout apparaat.
ps. wel telkens je main volume dicht zetten bij het omsteken.... Coolsuc6

Dit is het ook volgens mij het probleem. Koop iets betere kabels en je bent er van af. En die hoeven niet duur te zijn. Ik heb hier die blauwe Dap kabels en heb geen problemen. zijn lekker dik en niet duur.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 17-06-2009 @ 21:26:26 (5%)
MartinDuncan    posted on 18-06-2009 00:53
Hey, wat het ook zou kunnen zijn (ik weet niet of het inmiddels verholpen is), een aardings probleem. ik heb het ook ontzettend lang gehad met mijn monitoren, ik heb het dan wel over actieve monitoren.

Het probleem was verholpen toen ik de monitoren aansloot op een ongeaard stopcontact.... deze zijn tegenwoordig niet meer te vinden in huizen dus je zult zelf even iets moeten knutsellen.. je kunt bij je stekkers de aarde wegknippen of simpelweg een stekkerdoos maken die ongeaard is....?

Mijn probleem was hier mee opgelost en ik heb lang?gedwongen naar 100% Nl?geluisterd ;P?
Nood    posted on 18-06-2009 09:05
Je kan ook gewoon je DJ kamer wat herinrichten, als je er een kooi van faraday van maakt ben je ook van je probleem af :d

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday

Tenzij het op je aarding zit:d
OneSixty    posted on 18-06-2009 10:45
haha, dit heb ik ook op mijn 5.1 logitech setje.
als ik de volumeknop bijna helemaal dicht draai :p
maar dan een of andere oostblok radiozender.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

330 Users online: 223 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 48.079
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.470

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use