Meer pit(power) in een live song brengen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ADMhS    posted on 13-06-2009 13:05
Hallo,

Hoe kan ik mijn songs die ik maak met FL studio of Ableton Live meer pit (power) geven bij een live preformance?

Meestal nadat ik de nummers gemaakt heb ... ga ik die masteren. Ze zijn dan goed voor op een CD maar bij een live act mis ik IETS (pit, power, kracht... live effect....) weet het niet goed.
Hebben jullie soms tips... hoe ik het best mijn nummers mastert.

VB.

Ik heb een heel deel nummers gemaakt met FL studio. In mijn mastermix heb ik een limeter gebruikt (goed idee of niet?)
Ik speel deze nummers live af met Ableton Live... Kan ik daar een effect opzetten die mijn nummers meer kracht kunnen leveren.... of hangt alles af van de mastermix in FL studio?

Graag tips en trucks hieromtrend,

Vriendelijke groeten David,

What do you think about Meer pit(power) in een live song brengen ??

Vote :   

main    posted on 13-06-2009 13:15
snap je niet helemaal, maar de soundgoodizer in fl studio is goed om iets hard te maken met meer pit en kracht als je m op a zet en vol open.
Stefjuuh    posted on 13-06-2009 13:27
Opbouwende delay/echo? Opbouwende filter? Extra laagje in je drums toevoegen?
ADMhS    posted on 15-06-2009 22:44
Sorry als ik wat onduidelijk ben...
Het is een gevoel dat ik moet omschrijven... en dat is niet altijd even makkelijk.

Wat ik eigenlijk wil is een live gevoel geven.
Ik merk nu tijdens de repetities dat sommige nummers samen met de zang vrij goed klinken en sommige nummers mis ik wat dynamic. De voices blijft het zelfde gemixt... en al de nummers hebben de zelfde loudnes (om het zo te zeggen) toch klinkt het ene nummer al wat beter (dynamischer, meer pit, live gevoel) dan een andere.

Ik vroeg mij dus af... of er eventueel truckjes zijn of tips hoe ik ervoor kan zorgen dat al deze nummers even goed klinken als het live gespeeld wordt.
LouisCasper    posted on 15-06-2009 22:53
Bedoel je gewoon als mastering? Dan zou ik eens kijken naar de Vintage Warmer. Gewoon met een pre-setje aanzetten op het masterspoor in Ableton en het klinkt gelijk een stuk beter.
Edit:
De PSP VintageWarmer 2
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 15-06-2009 @ 22:55:46 (41%)
ADMhS    posted on 15-06-2009 22:55
Zal ik eens probeen.... Thumbs Up
thx
Lomme_    posted on 16-06-2009 14:19
Veel weet ik er niet over maar zie dat je uit Genk komt, waar ergens? Ik zelf ben van Boxbergheide ^^
ADMhS    posted on 16-06-2009 19:03
Poster: Lomme_
Veel weet ik er niet over maar zie dat je uit Genk komt, waar ergens? Ik zelf ben van Boxbergheide ^^
  ik ben ook van boxbergheide Happy, laughing
Lomme_    posted on 17-06-2009 17:17
Poster: ADMhS
ik ben ook van boxbergheide Happy, laughing

Vanwaar ben je dan als ik zo vrij mag zijn? :P
LouisCasper    posted on 17-06-2009 23:26
Heeft die vintage warmer het probleem een beetje opgelost? Winking my eye
http://www.louiscasper.com
Bouncy    posted on 18-06-2009 10:56
om de kick meer ballen te geven kun je toch gewoon een sidechain compressor gebruiken?
Die stel je in als een gate, zodra de kick klinkt, stuurt hij een signaaltje naar z'n sidechain en dan zet je de sidechain op een kanaal met een vaste frequentie van 75Hertz ofzo..
Wat je dan krijgt is dat er bij iedere kick kort een toon van 75 hertz op komt, met als gevolg dat het meer ballen krijgt... (misschien een beetje vaag uitgelegd zo, als je het duidelijker wil horen maak ik er wel effe een filmpje van, k heb hele dagen niks te doen hier thuis...)
ADMhS    posted on 21-06-2009 15:06
Sorry iedereen voor mijn late reactie... heb de laatste tijd wat drukkr gehad.

Poster: Lomme_
Vanwaar ben je dan als ik zo vrij mag zijn? :P

Ik stuur je een PM

Poster: Look
Heeft die vintage warmer het probleem een beetje opgelost? Winking my eye

De vintage warmer maakt het idd al veel pittiger... ik moet nu nog wel afwachten tot een volgende repetitie om het effect daadwerkelijk te horen?

Poster: Bouncyom
de kick meer ballen te geven kun je toch gewoon een sidechain compressor gebruiken? Die stel je in als een gate, zodra de kick klinkt, stuurt hij een signaaltje naar z'n sidechain en dan zet je de sidechain op een kanaal met een vaste frequentie van 75Hertz ofzo..Wat je dan krijgt is dat er bij iedere kick kort een toon van 75 hertz op komt, met als gevolg dat het meer ballen krijgt... (misschien een beetje vaag uitgelegd zo, als je het duidelijker wil horen maak ik er wel effe een filmpje van, k heb hele dagen niks te doen hier thuis...)

Het zou fijn zijn mocht ik kunnen zien wat je bedoeld.
Zo leer ik effectief met dit soort effecten werken en niet zomaar VST's erin knallen met pressets.
Ik wil weten wat ik doe!
Als je tijd hebt en je wil zo goed zijn om ons hier dit even te demonstreren zal je veel mensen iets bij kunnen brengen.

Groetjes David

This is an old Topic

No new postings for 5.924 days.
 Post CommentThat would be 197.5 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

454 Users online: 369 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 87.708
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.623