Kan nergens draaien! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanpro    posted on 12-06-2009 12:48
hey mensen, ik ben stefan, ik draai inmiddels 4 jaar met cds en mijn probleem is dat ik aleen nog maar wat bij vrienden heb gedraait, ik heb ook een radioshow op trance.fm, krijg ik altijd zeer positieve reacties, ik draai techno,house,deep house en progressive house en dat alles met een funky tintje.?ik hoop dat?iemand mij aan een (vaste) draaiplek zou kunnen helpen.ik woon in omgeving Groningen.?

What do you think about Kan nergens draaien! ??

Vote :   

FML    posted on 01-11-2009 19:46
ik snap niet waarom hij all round zou moeten draaien.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
RemcoV    posted on 01-11-2009 19:54
Omdat, je als allrounder makkelijker aan de bak komt. Simpelweg omdat je meer muziekstijlen kunt draaien.

Speltip 146: Spreid je winkansenWinking my eye
djjw    posted on 01-11-2009 19:54
Hij hoeft ook niet allround te draaien, alleen de mainstream van het publiek wil
gewoon commerciele en verschillende muziek horen!!
En wil je een draai plekkie en ervaring opdoen, zul je je moeten aanpassen,
met alleen zeggen ik draai house, deephouse, enz kom je daar niet zomaar aan!

Je moet je iig kunnen onderscheiden van andere dj's want er zijn er tegenwoordig zoveel!
En alleen plaatjes met een standaard 130 bpm kunnen mixxen is niet genoeg, aangezien
dat bijna iedereen kan tegenwoordig.
FML    posted on 01-11-2009 20:00
iemand van het dorp is nu 1.5 jaar dj/producer met 1 muziek stijl. en staat 20 nov op Ohstyle de spelen tussen Angerfist , Dj Rude , dj Pedroh , Dr Punk etc. dus heb je echt iets wat andere niet hebben kom je er wel denk ik !. ik ken hem een beetje hij heeft redelijk wat eigen tracks gemaakt denk dat dat ook veel helpt. en connecties op doen is denk ik ook een noodzaak.
User edit by FML on 01-11-2009 @ 20:00:39 (13%)
djjw    posted on 01-11-2009 20:10
Poster: Luni-B
iemand van het dorp is nu 1.5 jaar dj/producer met 1 muziek stijl. en staat 20 nov op Ohstyle de spelen tussen Angerfist , Dj Rude , dj Pedroh , Dr Punk etc. dus heb je echt iets wat andere niet hebben kom je er wel denk ik !. ik ken hem een beetje hij heeft redelijk wat eigen tracks gemaakt denk dat dat ook veel helpt. en connecties op doen is denk ik ook een noodzaak.

Natuurlijk zijn er dagen dat je geboekt word ookal draai je 1 stijl, en produceren helpt er ook
aan mee natuurlijk, als je je tracks in omgeving goed verspreid/promoot ben je goed bezig!

Ik heb werkelijk geen enkele zin om mezelf tepromoten en overal demo's in televeren en een
mooi verhaal te verzinnen, dus ik vraag gewoon of ik resident kan worden.
Je draait dan natuurlijk vaak op dezelfde plaats, maar als je bij bv. 3 horecagelegenheden
resident bent heb je toch wel afwisseling! en draai je toch gewoon 2x per week!
Nadeel is wel dat je allround moet draaien, hoewel dat voor mij eigenlijk geen nadeel is
want ik wil alleen allround draaien eigenlijk...
Hoewel soms een lekker house setje ook lekker is natuurlijk!
User edit by djjw on 01-11-2009 @ 20:13:21 (21%)
FML    posted on 01-11-2009 20:32
Tja kijk zou ik idd all round gaan draaien heb ik meer kans om te draaien. maar ofdat ik dan het draaien nog net zo leuk vind als nu is dan de vraag.
Dolivieira    posted on 02-11-2009 09:40
ik ken hem een beetje hij heeft redelijk wat eigen tracks gemaakt denk dat dat ook veel helpt. en connecties op doen is denk ik ook een noodzaak.

Dat is meestal ook de weg naar de meeste kansen.

Poster: djjw

Natuurlijk zijn er dagen dat je geboekt word ookal draai je 1 stijl, en produceren helpt er ook
aan mee natuurlijk, als je je tracks in omgeving goed verspreid/promoot ben je goed bezig!

Nadeel is wel dat je allround moet draaien, hoewel dat voor mij eigenlijk geen nadeel is
want ik wil alleen allround draaien eigenlijk...
Hoewel soms een lekker house setje ook lekker is natuurlijk!

Er zijn ook tenten waar je niet perse allround hoef te draaien. Ik heb zelf ook?2 residentie en het zijn ook kroegen, maar daar mag ik gewoon house draaien 4 uur lang.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Yorick    posted on 02-11-2009 09:49
Tja kijk zou ik idd all round gaan draaien heb ik meer kans om te draaien. maar ofdat ik dan het draaien nog net zo leuk vind als nu is dan de vraag.

Ken jongens die zich aal round verkopen en alleen maar house draaien.
FML    posted on 02-11-2009 17:29
Jah das ook niks he !
RemcoV    posted on 02-11-2009 22:10
Jah das ook niks he !

Allround kunnen draaien wil niet zeggen dat je bij je residentie niet meer in je eigen style kunt draaien.

Het is wel de manier om naar meer te komen en op deze manier zul je sneller bij een discotheek aangenomen worden, dan dat je helemaal geen ervaring hebt.

Bovendien is allround draaien erg leuk, omdat je meerdere doelgroepen kunt aanspreken.
Het geeft veel voldoening als het publiek losgaat omdat jij de juiste platenkeus gemaakt hebt.

Kortom, probeer het eens. Je zult er veel van leren! Winking my eye
FML    posted on 02-11-2009 22:16
heb het gedaan om vrienden feestjes toen ik me eerste setje kreeg. heb toch bewust gekozen voor de Hard scene Happy, laughing bij mij gaat het er zowiezo om dat ik er lol in heb.
User edit by FML on 02-11-2009 @ 22:18:31 (47%)
RemcoV    posted on 02-11-2009 22:33
heb het gedaan om vrienden feestjes toen ik me eerste setje kreeg. heb toch bewust gekozen voor de Hard scene Happy, laughing bij mij gaat het er zowiezo om dat ik er lol in heb.

Als dat je ambities zijn, dan moet je lekker doen wat je leuk vind toch Happy, laughing
Tomazos    posted on 02-11-2009 23:59
Poster: RemcoV
Omdat, je als allrounder makkelijker aan de bak komt. Simpelweg omdat je meer muziekstijlen kunt draaien.

Speltip 146: Spreid je winkansenWinking my eye

nej tochCool,

zijn er dan toch mensen die het eindelijk snappen ipv ALLEEN die simpele 128 bpm house plaatjes draaien..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Snoey    posted on 03-11-2009 02:04
Het is gewoon geluk hebben, en als je een kans krijgt, moet je voorbereid zijn.?

Met andere woorden, of je nou all-round draait, goede tracks maakt, connecties hebt of een ongelovelijk goede babbel hebt: als jij niet goed voorbereid bent op het moment dat jij de kans krijgt om ergens aan de bak te kunnen, ben je net zo ver als gister en misschien nog wel stapje terug omdat je je naam vervuild hebt.

Dus kijk wat je opties zijn, wat je sterke kant is (hetgeen waarmee jij dus uniek bent) en wat je zwakke punten (het geen wat je moet aanvullen) zijn.?

Dan komt de kwestie van willen en kunnen erbij kijken, wil jij wel het gene wat je wilt voor een deel opofferen om zo aan de bak te komen. En kan je wel dat gene opofferen om aan de bak te blijven.?

Verder is creativiteit heel belangrijk, hoe ga je met je opties om? De een woont in een dorp met 100 mensen en verzint op een creatieve manier om aan de bak te komen, terwijl een ander in de stad woont met 100 disco's, en niet aan de bak komt.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
Hardshort    posted on 03-11-2009 02:34
Hyves is je beste vriend Smile?althans een goeie!

Ik ben zelf zo ook al erg vaak aan de bak gekomen op feesten en partijen.

Probeer jezelf anders eens aan te bieden via hyves in een blog dat je graag wat ervaring op zou willen doen in een club/kroeg/lounge etc al begin je in een jongeren cafetje etc, loop eens ergens naar binnen, bied jezelf aan en zoek niet gelijk iets al te groots.

Zelf heb ik er ook weer op het moment een op hyves staan en het trekt wel degelijk reacties.

Wanneer jij goed kan draaien zullen ze dat snel genoeg inzien en je willen houden, zo kan je naar verloop van tijd ook eventueel er wat voor gaan vragen (voor niks gaat de zon op!).

Ik weet niet of je zelf over apparatuur beschikt maar?het eventueel meenemen wil ook welleens helpen in kleinere kroegen die er niet over beschikken.

Ik zou zeggen probeer het?eens!?
Begin klein, veel horeca ondernemers kennen elkaar en kunnen je weer doorsturen.

Its all about networking Cool?Succes!?
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
FML    posted on 03-11-2009 08:35
Poster: Tomazos

nej tochCool,

zijn er dan toch mensen die het eindelijk snappen ipv ALLEEN die simpele 128 bpm house plaatjes draaien..

151 bpm knalle !! Cool
MaximDJ    posted on 03-11-2009 09:03

nej tochCool,

Agreed for 100%!!!! Daarom ben ik ook all-round haha!Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
JustifiedMusic    posted on 22-11-2009 17:35
Tegenwoordig als je alleen een mixtape instuurt en daarbij een verhaaltje neerzet, wordt het gelijk weggooid (als je het via e-mail doet dan). Volgens mij kan je gewoon het beste met een cd'tje (met daarop een mixtape en/of eigen productie(s)) naar een locatie toegaan (klein jongeren kroegje, waar je zelf ook soms komt, etc etc) en vragen of je daar een keer mag draaien. Gewoon heel brutaal zijn (niet t? want dan gaan ze ook raar denken) en aanbieden om een avondje gratis te draaien om te laten zien wat je in huis hebt! Grote kans dat ze dat doen.
Tomazos    posted on 22-11-2009 18:15

151 bpm knalle !! Cool

is idd ook weleens lekker:D,

house = minder aan het worden (naar mijn mening), dus dj's die zich alleen op house focussen graven hun eigen graf.. net zoals in dertijd met dat Jumpen.. zijn paar gasten die leuk hebben verdiend, en nu thuis zitten.
Stagiar    posted on 23-11-2009 19:13

house = minder aan het worden (naar mijn mening), dus dj's die zich alleen op house focussen graven hun eigen graf.. net zoals in dertijd met dat Jumpen.. zijn paar gasten die leuk hebben verdiend, en nu thuis zitten.

Mwah, dat valt wel mee. Die jongens waren voor het jumpen en nu bezig met het produceren voor andere mensen Winking my eye

Goed, alleen Patrick is dan nogal een trieste dood gestorven. Maar dat was verder ook gewoon 'n faker dus Winking my eye
Dolivieira    posted on 23-11-2009 19:21

house = minder aan het worden (naar mijn mening),

Ben ik het niet met je eens. Dat komt de house alleen maar tengoede. Kwilteits house komt weer een beetje naar boven, Vocale?met mooie melodieen en goede Deep en Tech house, en dat ge Bouncinhouse, Electrohouse, Fidget & Jackinhouse gaat weer een beetje weg. ?Uitgemolken.
User edit by Dolivieira on 23-11-2009 @ 22:18:59 (5%)
Ashley    posted on 23-11-2009 21:12

Ik vind niet dat je House kunt vergelijken met Jumpstyle. Jumpstyle was echt een hype. House is al jaren in de running en ik denk niet dat zoiets ineens gaat uitsterven zoals toendertijd met jumpstyle is gebeurd.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Dolivieira    posted on 23-11-2009 21:51
Poster: Ashley

Ik vind niet dat je House kunt vergelijken met Jumpstyle. Jumpstyle was echt een hype. House is al jaren in de running en ik denk niet dat zoiets ineens gaat uitsterven zoals toendertijd met jumpstyle is gebeurd.

Idd Ashley ben het helemaal met je eens. House is al zo`n 27 jaar oud en misschien wel ouder
Tomazos    posted on 23-11-2009 21:56
heb het ook niet over de muziek stijl..
maar de hele 'hype', dat opeens iedereen ernaar luisterde is nu btje over..
zoals vato gonzalez & quintino achtige gasten.. dat soort bleepjes house..

zie je ook aan de opkomst bij Nope is dope/sneaker/sexy mf achtige feestjes..

al ben ik wel van mening dat de house muziek wel zal blijven staan,
maar het nu minder aan het trekken is bij 16/17/18 jarige uitgaans publiek.. die hebben dat wel gehad/gezien
Dolivieira    posted on 23-11-2009 21:59

al ben ik wel van mening dat de house muziek wel zal blijven staan,
maar het nu minder aan het trekken is bij 16/17/18 jarige uitgaans publiek.. die hebben dat wel gehad/gezien

Die lui weten ook niet de oorsprong van house. zijn geen echte house liefhebbers.
User edit by Dolivieira on 23-11-2009 @ 21:59:40 (14%)

130 Users online: 20 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 57.030
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.545